2010-02-06, 15:46
Medlem
feldgraus avatar
Elmar lekte i dag ja. Sjukt fin spelförståelse, bollkontroll och passningsförmåga. Det enda han saknar är väl egentligen snabbhet, men som en polare sa, "då hade han inte spelat i Allsvenskan". Tycker även Faltsetas imponerade med hårt jobb.

Snackade lite med Dyrestam efter matchen och det var utsida knä som tog smällen. Haltade men det verkade inte vara något korsband som gått, förhoppningsvis.

Var det bara jag som tyckte att domaren delade ut två gula kort till Lolo Chanko utan att visa ut honom?

Kul med snöbollskrig mot de tillresta danskarna i halvtid också.

/feldgrau
Senast redigerad av feldgrau 2010-02-06 kl. 15:49.
Citera
2010-02-06, 16:49
Medlem
RobEngströms avatar
Kul att se Engblom så bra som han var, men borde gjort iaf gjort minst 1 mål till idag.

Blev riktigt glad över att se Mutumba, vad har killen gjort under vintern? Ser betydligt snabbare ut iår, han var riktigt bra förra året men tror han kommer bli ännu bättre iår!

Det man såg av Lorentzson gillade jag också, leverarade ett par riktigt fina långbollar upp mot anfallet.

Tyckte faktiskt det såg bra ut idag trots 2-2, Nrkpgs första mål såg otagbart ut och andra målet så jag lite för dåligt för att kommentera.

Förövrigt bra publiksiffra trots det kalla vädret, en bit över 3500. Fint bengal"tifo" av AU innan match.
På Skyttan var det också snöbollskrig, fast mot polisen
Citera
2010-02-06, 16:58
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobEngström
Kul att se Engblom så bra som han var, men borde gjort iaf gjort minst 1 mål till idag.

Blev riktigt glad över att se Mutumba, vad har killen gjort under vintern? Ser betydligt snabbare ut iår, han var riktigt bra förra året men tror han kommer bli ännu bättre iår!

Det man såg av Lorentzson gillade jag också, leverarade ett par riktigt fina långbollar upp mot anfallet.

Tyckte faktiskt det såg bra ut idag trots 2-2, Nrkpgs första mål såg otagbart ut och andra målet så jag lite för dåligt för att kommentera.

Förövrigt bra publiksiffra trots det kalla vädret, en bit över 3500. Fint bengal"tifo" av AU innan match.
På Skyttan var det också snöbollskrig, fast mot polisen
Jag tycker att Martin var sådär, tappade rätt mycket boll.
Ortiz var inte sig lik, fick lite 2008-flashbacks.
Det sämsta var nog samspelet mellan Bojan och Kenny där Bojan var högerback ibland och ibland var båda högermittfältare.
Engblom var riktigt vass, hade ett skott i ribban också..
Citera
2010-02-06, 17:01
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Ni har väl spelat flera matcher redan?!

Aja, vi möter giffarna på skytteholm imorgon. Vedervärdigt för fan, försäsong ska vara på stadshagen.
Menade första hemma
Citera
2010-02-06, 17:16
Medlem
RobEngströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Jag tycker att Martin var sådär, tappade rätt mycket boll.
Ortiz var inte sig lik, fick lite 2008-flashbacks.
Det sämsta var nog samspelet mellan Bojan och Kenny där Bojan var högerback ibland och ibland var båda högermittfältare.
Engblom var riktigt vass, hade ett skott i ribban också..

Joo Martin var lite slarvig i 1a, men tyckte på det stora hela att han var bra.

Fattade inte riktigt heller vad Pavey höll på med, ibland lirade han högerback och ibland sprang han upp och lirade anfallare...
Han fick kanske lite hybris efter sina 2 mål mot Rosenborg och Singapore AF. Bojan såg måttligt road ut.
Citera
2010-02-06, 17:28
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobEngström
Joo Martin var lite slarvig i 1a, men tyckte på det stora hela att han var bra.

Fattade inte riktigt heller vad Pavey höll på med, ibland lirade han högerback och ibland sprang han upp och lirade anfallare...
Han fick kanske lite hybris efter sina 2 mål mot Rosenborg och Singapore AF. Bojan såg måttligt road ut.
Stämmer.
Tycker att Engblom såg sjukt intressant ut, riktigt vassa löpningar hade lätt kunnat sätta 1-2 till.
Men jävlar vad kallt det var, man var tvungen att gå in och sätta sig på MAX och missa början av andra så såg inte straffen..
Citera
2010-02-06, 17:33
Medlem
RobEngströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Stämmer.
Tycker att Engblom såg sjukt intressant ut, riktigt vassa löpningar hade lätt kunnat sätta 1-2 till.
Men jävlar vad kallt det var, man var tvungen att gå in och sätta sig på MAX och missa början av andra så såg inte straffen..

Jag blev grymt imponerad av Engblom, tyckte redan mot Rosenborg att på denna tiden han fick så gjorde han det bra, kommer bli extremt spännande att se honom i fortsättningen, tror på en hel del speltid för honom kommande säsongen.
Kylan var inte nådig, var så jävla kall att jag gick och ställde mig på toaletten i halvtid.
Var Engblom som fixade straffen
Citera
2010-02-06, 17:38
Medlem
Vi spelade faktiskt rätt bra i kylan mot Bröndby. Förlorade med 1-0 men tycker nästan att vi var det bästa laget. Magnus Andersson hade ett skott i ribban som gick ner på mållinjen och eventuellt var inne, hela laget klagade efteråt. Han borde ha satt den ändå, det var från en meter typ.
Pode var helt Ok idag som släpande anfallare. Haynes var bra som ytterback, bakåt hade han problem men var bra frammåt. Jocke Nilsson slet som fan hela matchen och fick rött i slutet vet inte riktigt varför.

F.ö var våra svenskar i Bröndby rätt dåliga. Rondellmicke var inte bättre än det han varit i landsaget och Holmen hade det svårt på mitten.
Citera
2010-02-06, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mardi
Vi spelade faktiskt rätt bra i kylan mot Bröndby. Förlorade med 1-0 men tycker nästan att vi var det bästa laget. Magnus Andersson hade ett skott i ribban som gick ner på mållinjen och eventuellt var inne, hela laget klagade efteråt. Han borde ha satt den ändå, det var från en meter typ.
Pode var helt Ok idag som släpande anfallare. Haynes var bra som ytterback, bakåt hade han problem men var bra frammåt. Jocke Nilsson slet som fan hela matchen och fick rött i slutet vet inte riktigt varför.

F.ö var våra svenskar i Bröndby rätt dåliga. Rondellmicke var inte bättre än det han varit i landsaget och Holmen hade det svårt på mitten.

Holmen är en jävligt överskattad spelare tycker jag.
Citera
2010-02-06, 18:48
Medlem
xenosans avatar
Någon Gnagare som har lust att kommentera hur straffsitutionen gick till? Gärna en objektiv kommentar om hur våra (Norrköpings) målvakter såg ut med.
Citera
2010-02-06, 18:56
Medlem
RobEngströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenosan
Någon Gnagare som har lust att kommentera hur straffsitutionen gick till? Gärna en objektiv kommentar om hur våra (Norrköpings) målvakter såg ut med.

Dumt att skriva när jag inte är helt säker.

Engblom får iaf bollen och blir på nåt sätt nerdragen, såg inte om det var eran målvakt eller back som gjorde det men såg iaf ut som att det inte ska vara straff i den situationen, men med 2 tidigare hands i straffområdet så var det inte helt orättvisst.

Kan väl snabbt säga att båda målen kan ingen av era målvakter göra speciellt mkt på, första är ett fint mål av Engblom och andra är en straff.

Edit: Borde kanske försöka förklara första målet, Engblom tar emot bollen med ryggen mot mål, får på nåt vänster bollen över en back(klack?) och avslutar sen i vänstra hörnet.

Inte mycket för målvakten att göra.
Senast redigerad av RobEngström 2010-02-06 kl. 19:26.
Citera
2010-02-06, 19:17
Medlem
rudes avatar
Engblom var alltså helt ren vid straffsituationen. Hade med stor sannolikhet gjort mål om inte målvakten kom ut på det sättet han gjorde.

Westberg gjorde en klassräddning på Flavios skott i första halvlek. Jag har sett honom mycket i både AIK och Väsby. Det är en bra målvakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in