"Att en spelare är hemmafostrad behöver nödvändigtvis inte betyda han är svensk. Har en spelare tillhört en svensk klubb i tre år när han är mellan 15 och 21 år så räknas han som hemmafostrad."
"Att en spelare är hemmafostrad behöver nödvändigtvis inte betyda han är svensk. Har en spelare tillhört en svensk klubb i tre år när han är mellan 15 och 21 år så räknas han som hemmafostrad."
Verkar vara en ganska meningslös regel, är väl ingen klubb som skulle ha "torskat" på det den gångna säsongen exempelvis
Det är väl en Uefa-regel som överförs? Så även om ingen åkt dit på det så måste man sätta in den i regelverket.
Jo precis, dock är det kul när svff slår sig för bröstet och säger att detta tvingar klubbarna att satsa på ungdomar och svenska spelare, när det i själva verket kommer vara precis som tidigare.
Jo precis, dock är det kul när svff slår sig för bröstet och säger att detta tvingar klubbarna att satsa på ungdomar och svenska spelare, när det i själva verket kommer vara precis som tidigare.
Å andra sidan, vad ska de göra då? De är tvingade att använda regeln, de kan ju inte gärna skita i att ta med den i sitt utskick angående nya regler? SvFF gör givetvis många fel, men det blir ju lite pojken som ropade varg över det hela när folk klagar på precis allt de gör som det har varit här på sistone.
Med AIKs potentiella hybris vid ett CL gruppspel skulle de högst klara sig 1,5 år på de pengarna. AIK hade gått ut med att "vi är skandinaviens bästa och största lag". Vi ska prenumerera på guldet de nästkommande 5 åren och skaffa europeisk erfarenhet.
Pumpar in 30 miljoner i laget till nästa år, börjar panikartat och går kräftgång i serien. Stahre får sparken... osv. Det är väl AIK i ett nötskal vid ett CLgruppspel.
Finns nog ingen risk för det när den senaste hybriskollapsen ligger så nära i tiden. Jag tror man skulle investera pengarna smart, framförallt i ett arenaprojekt, till exempel att på allvar kunna söka runt bland intressenter för att köpa råsunda.
För övrigt, har inte MFF:s styrelse i princip lovat ett guld i år? Och sagt att dom ska avgå om det blir en mittenplacering igen? Blir ett spännande, ångestfyllt år nere i skåne. Särskilt också när Heif måste kunna ersätta Henke och klara sig utan domarfördelarna han automatiskt innebar.
Finns nog ingen risk för det när den senaste hybriskollapsen ligger så nära i tiden. Jag tror man skulle investera pengarna smart, framförallt i ett arenaprojekt, till exempel att på allvar kunna söka runt bland intressenter för att köpa råsunda.
För övrigt, har inte MFF:s styrelse i princip lovat ett guld i år? Och sagt att dom ska avgå om det blir en mittenplacering igen? Blir ett spännande, ångestfyllt år nere i skåne. Särskilt också när Heif måste kunna ersätta Henke och klara sig utan domarfördelarna han automatiskt innebar.
Även om jag tycker att ni har fått en vettigare attityd nu på senare så ska man inte underskatta gnagarnas inre hybris. Har du någon länk till detta om MFF? Låter väldigt skumt faktiskt då jag har svårt att se att någon i MFF avgå frivilligt. (Men det kanske bara är min uppfattning om den klubben)
Även om jag tycker att ni har fått en vettigare attityd nu på senare så ska man inte underskatta gnagarnas inre hybris.
Haha, jo, vi har alltid hybris. Var ju inte så få gnagare som snackade om guld och dubbeln rätt tidigt här på FB och blev anklagade för hybris. Sedan vann vi guldet, och veckan senare dubbeln. Nu pratar vi om CL, skulle vi gå dit skulle ju kraven stegra.. Men personligen hoppas jag realistiskt på ett gruppspel i Europa League, samtidigt som man inte kan hålla sig att drömma om CL.
Citat:
Ursprungligen postat av vranx
Har du någon länk till detta om MFF? Låter väldigt skumt faktiskt då jag har svårt att se att någon i MFF avgå frivilligt. (Men det kanske bara är min uppfattning om den klubben)
Citat:
I en intervju säger du att du och hela ledningen avgår om även 2010 blir en misslyckad säsong.
– Var har det stått någonstans? Det har jag inte läst.
Det står att läsa i den intervjun Kvällsposten gjorde med dig och Pelle Svensson för en dryg vecka sen.
– Jag var ju med på den intervjun och så har jag aldrig sagt. Att hela ledningen skulle gå vid ett misslyckande är ju befängt. Vi är ju dessutom valda för olika terminer, vissa är valda för två år och en ordförande blir alltid vald på ett år. Jag skulle se det som en stor nackdel för föreningen om alla skulle avgå samtidigt vid samma tillfälle. Det behövs i en sån här stor förening en kontinuitet och det skulle komma till stor skada om samtliga styrelseledamöter skulle lämna samtidigt.
Jag minns att jag läste det, men kollade upp det nu och på Svenskafans verkar Madsen säga att han ska ha blivit felciterad eller liknande. Han sa något i stil med att det skulle vara oförsvarbart för ledningen att stanna vid ännu ett misslyckande.
Men jag tror ändå att om det blir ännu ett misslyckande så lär vissa nyckelpersoner lämna. Fansen har ju uppenbarligen lackat ordentligt nu, så ligger man åtta/nia under VM-uppehållet blir det nog svårt för styrelsen att försvara sig.
Senast redigerad av gunseng2 2009-12-07 kl. 22:28.
Härligt opartisk åsikt. Sjölund är skadad och inte den spelfördelare vi hoppas han skulle bli. Inte säkert att det finns plats för honom om vi värvar Andreas Johansson och Chibsah. Dahlberg vill väl ingen Djurgårdare ha kvar, troligtvis väldigt dyr lönemässigt och ofarlig framför mål. Femton miljoner räcker minst till 2-3 riktigt bra spelare, köper vi dessutom på bosman kan vi lägga pengarna på sign-on-bonusar och annat.
Sjölund lär ju stanna och förhoppningsvis kanske vi byter bort Dahlberg mot Dr. Jones som gör en välkommen comeback och nickar in sisådär en 10-15 kassar med vattenskallen innan de övriga lagen märkt vad som händer.
Vi har ju redan tackat Kuivasto för sin tid och med Jani Lyyski på hans plats känns det ändå inte helt dåligt. Äh, finns en silly season-tråd så ska inte fördärva denna med det här snacket.
Det värsta är uppehållet! Det är tamigfan mitt i min jävla pappaledighet!!!
Nej, December är fortfarande för tidigt att köra igång en ny tråd.
Vi har låst dom tidigare och denna låses också.
Vill ni diskutera sånt som händer i klubbarna under vintern och våren så är det silly season tråden som gäller.
//Moderator