2010-05-17, 23:17
Medlem
mexicolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FotbollsAnalen
Idag, 30 kr och vinst.
Mot DIF, 300 kr och förlust.

vet inte om man ska skratta eller gråta
Du ska vara glad! Vinst för bövelen!
Skitsamma ang. biljettpriset, vinst är vinst. Det går nog bra det här ska du se, jag röstar på mitten av tabellen i alla fall, efter sommaruppehållet blir det andra bullar!
Citera
2010-05-17, 23:47
Medlem
Rubarth23s avatar
Enormt skönt med tre poäng idag!
Lundberg riktigt bra precis som under lördags-träningen, den killens slit kan verkligen ge honom något i framtiden.
Visst, grymt att Burgic gjorde tre mål, men det är rätt att inte förlänga, en av de högst betalda spelarna samtidigt som han varit skadebenägen och väldigt ojämn.
Skönt med uppehåll nu så vi kan ladda om med en seger i ryggen.
Jag tror även att publiksatsningen gav spelarna enormt mycket idag.
Citera
2010-05-17, 23:53
Medlem
jansdieters avatar
Viktigt med lite plusmål också. Alltid skönt. Viktigt att gå in i uppehållet med en vinst och kontakt också.
Jag har suttit och råklankat på Bojan hela säsongen, men nu var han riktigt bra. I den positionen han också SKA spela i. Han har ju varit grym på försäsongen som centralmitt också, så det kommer ju inte som en chock att han kan leverera därifrån. Snabbheten har han inte, passningarna har han. Ganska bra split vision också. Centralt för Bojan I say.

Lundberg alltså. Vilken snubbe! Han och Pavey var som två terriers på högerkanten. Underbart att se. Offerviljan saknades inte hos dessa herrar. Däremot tycker jag Dulee såg otroligt ointresserad ut stundtals..

Varför var inte Özkan med på bänken ens? Skada igen?
Citera
2010-05-17, 23:57
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jansdieter
Lundberg alltså. Vilken snubbe! Han och Pavey var som två terriers på högerkanten. Underbart att se. Offerviljan saknades inte hos dessa herrar. Däremot tycker jag Dulee såg otroligt ointresserad ut stundtals..
Hans arbetsinsats var katastrofal stundtals, kändes som att han inte iddes gå in i duellerna riktigt. Fick sig också en rejäl avhyvlning av Pavey vid ett tillfälle.

Håller med om att Lundberg var riktigt bra idag.
Citera
2010-05-18, 00:00
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jansdieter
Viktigt med lite plusmål också. Alltid skönt. Viktigt att gå in i uppehållet med en vinst och kontakt också.
Jag har suttit och råklankat på Bojan hela säsongen, men nu var han riktigt bra. I den positionen han också SKA spela i. Han har ju varit grym på försäsongen som centralmitt också, så det kommer ju inte som en chock att han kan leverera därifrån. Snabbheten har han inte, passningarna har han. Ganska bra split vision också. Centralt för Bojan I say.

Varför var inte Özkan med på bänken ens? Skada igen?
Klev av lördagens träning och var inte med i gårdagens, inte ens på plan med de andra skadade vad jag kunde se iaf, så antagligen skadad igen
Stod på FK:s inför-rapport att han var skadad också...
Citera
2010-05-18, 00:08
Medlem
Lundberg var helt klart utmärkande på plan idag, mycket bra.

Cst har dock haft en dålig dag på forumet idag, helt under isen (som vanligt). Men, men... det kommer nya dagar och matcher.
Citera
2010-05-18, 01:01
Bannlyst
Mycket märkligt att bottenstriden i Allsvenskan drar till sig så mycket uppmärksamhet här på forumet.

Personligen så tycker jag att man istället borde diskutera kampen om guldet. Lag som Åtvidaberg, Trelleborg, Häcken och AIK är inte särskilt intressanta. De är svensk fotbolls dögrävare.
Citera
2010-05-18, 01:39
Medlem
Heatmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G54

Personligen så tycker jag att man istället borde diskutera kampen om guldet.
Prata på du. Jag pratar om det jag bryr mig om

Själv har jag trott bra länge, till och med innan säsongen, att det är Malmös år.
Citera
2010-05-18, 06:49
Medlem
Citat:
Personligen så tycker jag att man istället borde diskutera kampen om guldet. Lag som Åtvidaberg, Trelleborg, Häcken och AIK är inte särskilt intressanta. De är svensk fotbolls dögrävare.

Jo, uppenbarligen bryr sig fler personer hur det går i bottenstriden än i "guldstriden". Men som vanligt antar jag att svenska folket inte har ett intresse för det utan att det är "Stockholmsbaserad medias" fel.

Skönt med vinst innan uppehållet, men mest skönt med efterlängtat uppehåll överhuvud taget så slipper man denna säsong för tillfället.
Lundberg får guldbollen och nobels fredspris i år.
Citera
2010-05-18, 07:38
Medlem
Citat:
Mycket märkligt att bottenstriden i Allsvenskan drar till sig så mycket uppmärksamhet här på forumet.

Håller med helt och hållet. Har läst flera gånger nu om att "Lundberg va bra", vafan en spelare i ett bottenlag som är bra mot ett annat bottenlag i Allsvenskan, skärp er.
Citera
2010-05-18, 09:46
Medlem
mexicolas avatar
Citat:

Men gör det då? Vem/vad är det som hindrar dig?
Detta är dock ett diskussionsforum där vi nu behandlar Allsvenskan. Allsvenskan och alla dess lag.

Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Lundberg får guldbollen och nobels fredspris i år.
Ja vafan, kan de ge fredspriset till Obama så kan väl Lundberg få det...

Citat:
Ursprungligen postat av zlin
Håller med helt och hållet. Har läst flera gånger nu om att "Lundberg va bra", vafan en spelare i ett bottenlag som är bra mot ett annat bottenlag i Allsvenskan, skärp er.
Så du menar att man inte kan spela bra i en match även om man inte ligger i toppen av tabellen? Mycket märkligt uttalande.
Citera
2010-05-18, 10:01
Medlem
Salorms avatar
Nu ligger aik äntligen där de ska vara. Varken högre eller lägre är förhoppningen nu så att det blir en ångestfylld höst för sorkarna samt ett kval mot "förhoppningsvis" bajen (risken är att bajen inte kommer dit dock.).

På lördag hälsar vi Gefle välkomna till vår anrika stadion och det vore vansinnigt skönt med 3 pinnar där så vi kan hålla oss ifrån antagonisterna från solna.
Jag undrar lite varför vi envisas med att starta med Milic på topp när Oremo faktiskt har visat en sjuhelvetes jävla vilja och springer på allt. Är det så att Oremo inte pallar 90? Behöver han mer träning pojkvaskern?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in