2010-06-28, 18:01
Medlem
Claes.Von.Hamlets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Ni AIK:are som har lite koll här...

Ni har sålt av både vänster och högerytter nu och som jag har fattat det så har ni köpt in 2 anfallare och två defensiva mittfältare. Stämmer det eller kan den där Väsbykillen spela på kanten? I så fall.. Vad har ni att sätta in på kanterna? Med tanke på hur kanterna sett ut för er så känns det inte som att det har varit nån skarp konkurrens där förut heller..

Catovic kan även spela på vänsterkanten, har dock hört att mer är på ingång. Porokara har jag hört nämnas...
Citera
2010-06-28, 18:04
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:

Ni har sålt av både vänster och högerytter nu och som jag har fattat det så har ni köpt in 2 anfallare och två defensiva mittfältare. Stämmer det eller kan den där Väsbykillen spela på kanten? I så fall.. Vad har ni att sätta in på kanterna? Med tanke på hur kanterna sett ut för er så känns det inte som att det har varit nån skarp konkurrens där förut heller..
Kenny, Tjerna, DG, Gabbe, Lundberg. Ganska klent med vänsterfötter...
Citera
2010-06-28, 18:37
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:

Vi har torskat två yttrar, men bägge har varit helt under isen och den ene skulle nog ha spelar innermitt.

Som spelet sett ut blir det ingen större förlust rent spelmässigt, men karaktärer och AIK-hjärtan man kommer sakna. Bägge är hjältar i mina ögon.
Citera
2010-06-28, 18:54
Medlem
RuterKungs avatar
Kommer hem från en långhelg på den där ön av kalk i söder utan internet eller telefon och ser dessa bomber. Fan va det händer grejer. Tror Mutumba och Bojan blir sålda dels för att AIK säkert får en del cash, självklart inga mff summor men för vad dom har presterat menar jag såklart. Och dels för att dom har underpresterat under våren. Men även för att Miller säkert vill sätta sin tydliga prägel på laget, visa direkt vem som bestämmer och att han inte har problem med att skicka folk till Székesfehérvár (uttal på den? ).

Sen ska det bli sjukt kul att se RÅP i AIK dressen igen, redan när det började snackas om honom för ett par veckor sedan så var AIKarna på forumen delade i för och emot. Hoppas han växer med uppgiften. Goran har jag sett på träning och han har helt klart spetsegenskaper, har dock en bit kvar till matchform. Catovic har ju en sinnessjuk högsta (superettan standard) nivå men kommer inte upp i den ofta. Sen Helgi vet man ju sen ellos tiden är en bra spelare, många (nåja, hur många är dom?) ellos supportrar som sa här inne att han var en tung förlust för dom.

Som någon nämnde så kommer ju AIK få möblera om, då de mittfältarna som köptes är centrala (möjligen Catovic som kan spela ytter) och de som såldes är yttrar, även om Bojan spelade centralt stundtals i våras. Men Miller kanske tror på Lundberg, han var ju riktigt bra de sista matcherna i våras. Sen finns ju Pavey, Özkan (att tro på Gabbe får ju dock ses som en stor chansning), Tjerna, och DG. Kan ju även va så att Miller har andra sifferkombinationer än 4-4-2 i åtanke.
Citera
2010-06-28, 19:22
Medlem
http://www.fotbollskanalen.se/1.1696774/2010/06/28/djordjic_talar_ut_efter_klubbens_svek_vi_ar_inga_j udas_eller_svikare
Bojan talar ut.
Senast redigerad av dudelidu 2010-06-28 kl. 19:25.
Citera
2010-06-28, 20:24
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dudelidu
http://www.fotbollskanalen.se/1.1696774/2010/06/28/djordjic_talar_ut_efter_klubbens_svek_vi_ar_inga_j udas_eller_svikare
Bojan talar ut.

Jag har lite svårt att tro på det där. Kan man kräva att spelare packar sina skor och reser utomlands "dagen efter" utan att dom fått förbereda sig + sina nära och kära? Nja.......
Citera
2010-06-28, 20:36
Medlem
funerals avatar
10 miljoner för ortiz, obolo, mutumba, djordic.
Man anställer en ny tränare som själv kontaktat klubben via mail.
Man ger 2 ikoner/hjältar i stort sett sparken.
Lite mer tycker jag man ska kunna kräva av en sån storklubb som aik
Så.....vad tycker ni själva?(Och kom inte med nåt dravel att mugumba och bojan varit usla denna säsong)
Litar ni fortfarande på wesström?
Citera
2010-06-28, 20:52
Medlem
Lesras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Så.....vad tycker ni själva?(Och kom inte med nåt dravel att mugumba och bojan varit usla denna säsong)

Priserna du nämner stämmer knappast.
Vad spelar det egentligen för roll hur man får kontakt med tränaren? Han är en meriterad 2a tränare och det var inte Björn, inte så konstigt att AIK blev intresserade nu när vi ligger på kvalplats för att hålla oss kvar i AS och ett kommande CL-kval.

Att kränga iväg Mutumba och Bojan verkar vara Millers beslut om man ska tro media i alla fall. Låter inte speciellt konstigt egentligen, de har haft förtroende hela säsongen och får lämna klubben efter ett fåtal träningar med Miller.

Jadu, jag vet faktiskt inte riktigt vad jag tycker, blandade känslor just nu.
Men, Miller verkar ha en plan för att lyfta detta sjunkande skepp, att göra sig av med 2 spelare som tidigare har spelat bra(läs 2009) och har stora AIK-hjärtan bevisar detta.
Samtidigt känns det jävligt tungt att göra sig av med Mutumba och Bojan pga deras AIK-hjärtan, riktigt tungt.

Jag säger som Wesström. Man kan inte vara sentimental i fotboll.
Citera
2010-06-28, 21:23
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lesra
Priserna du nämner stämmer knappast.
.
Mycket möjligt......men enligt aik själva så fick man 4 millar för obolo.....ingenting för ortiz.
Sen ska man enligt bojan ha fått 6 miljoner för både honom och mutumba.....det blir i runda slängar 10 miljoner. Sen vem man ska tro på när det gäller försäljningar är ju omöjligt att veta.
Citera
2010-06-28, 21:27
Medlem
Claes.Von.Hamlets avatar
Citat:

Siffrorna du uppger stämmer ej.

Har svårt att förstå hur sättet en klubb/tränare kontaktas har med dess kompetens att göra.

Nja, Mutumba och Bojan kan väll knappast kallas hjältar eller ikoner. Martin har en hög högsta nivå men är också väldigt ojämn, Bojan har ett stort AIK-hjärta men jag måste säga att han inte riktigt lever upp till sina uttalanden på planen.

Ang. dravlet att dom varit dåliga i år så vet jag inte hur många matcher du sett med AIK i år men faktum är att dom varit dåliga. Och att man gör förändringar i ett lag när det finns en påtaglig risk att man åker ur tycker jag är ett sundhetstecken, och att då göra sig av med två spelare som varit dåliga och som dessutom har höga löneposter(så att man kan värva nya krafter) ser jag inget märkligt med.
Citera
2010-06-28, 21:29
Medlem
Claes.Von.Hamlets avatar
Citat:
Mycket möjligt......men enligt aik själva så fick man 4 millar för obolo.....ingenting för ortiz.
Sen ska man enligt bojan ha fått 6 miljoner för både honom och mutumba.....det blir i runda slängar 10 miljoner. Sen vem man ska tro på när det gäller försäljningar är ju omöjligt att veta.

Ortiz köpte ut sig från sitt kontrakt så AIK fick nog en liten peng där med...
Citera
2010-06-28, 21:40
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Claes.Von.Hamlet
Siffrorna du uppger stämmer ej.

Har svårt att förstå hur sättet en klubb/tränare kontaktas har med dess kompetens att göra.

Nja, Mutumba och Bojan kan väll knappast kallas hjältar eller ikoner. Martin har en hög högsta nivå men är också väldigt ojämn, Bojan har ett stort AIK-hjärta men jag måste säga att han inte riktigt lever upp till sina uttalanden på planen.

Ang. dravlet att dom varit dåliga i år så vet jag inte hur många matcher du sett med AIK i år men faktum är att dom varit dåliga. Och att man gör förändringar i ett lag när det finns en påtaglig risk att man åker ur tycker jag är ett sundhetstecken, och att då göra sig av med två spelare som varit dåliga och som dessutom har höga löneposter(så att man kan värva nya krafter) ser jag inget märkligt med.
Åja....förra säongen var det minsann annat ljud i skällan.Vissa krävde till och med att martin borde vara med i landslaget. Att man varit bedrövliga liksom övriga spelare denna säsong stämmer, men med tanke på förra säsongens spel så är ju knappast dessa herrar totalt värdelösa. Men vissa glömmer tydligen väldigt fort.
Okej, jag har hört att 10 miljoner inte stämmer från fler håll nu, men ingen som vill säga rätt summa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in