2010-01-15, 13:10
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuterKung
Riktigt kul att få så mycket uppdateringar från lägret i Singapore. Hur går det för de andra lagen, några andra som är på läger? Hur mycket info får ni supportrar?
Inget läger för Djurgårdens del och inte heller mycket uppdateringar. Det beror dock nog främst på att det inte finns så mycket att uppdatera om. De kämpar på ute på Bosön och spelar inte de nya grabbarna i truppen. På DIF-TV ligger det uppe två klipp på nära 20 minuter där man kan se grabbarna spela tvåmål på träning om det är av intresse för någon.
Citera
2010-01-15, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Det verkliga straffet för planinvasionen var varken 200 000kr i böter eller spel inför tomma läktare mot Helsingborg.

Näe, straffet är spelschemat under våren:
DIF - IF Brommapojkarna 31/3
DIF - Trelleborgs FF 12/4
DIF - Åtvidabergs FF 20/4
DIF - Mjällby AIF 29/4
DIF - GAIS 6/5
DIF - Gefle IF 22/5

När Gais är vårens höjdpunkt är något riktigt fel

Det är ju ett derby där mellan MAIF- och GAIS matcherna också! Fast det ser ju onekligen måttligt begeistrande ut för övrigt...
Citera
2010-01-15, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Två stycken filmer med Molins 2009. Inte jag som gjort dem men stort tack till den det var. Bästa högeryttern i allsvenskan.

http://www.youtube.com/watch?v=TjneP-Sr5IQ

http://www.youtube.com/watch?v=-u4zxGG7W10

Han kan gå riktigt jävla långt alltså! Verkar ha en sund inställning med och vill utvecklas i lugn och ro. Gör precis tvärtemot Labbe just eftersom Molins vet att han kommer lyckas så han behöver inte stressa. Han öste ju in mål innan med när han lirade som anfallare så kan han få igång målskyttet också så blir han en extremt farlig ytter! En av många MFFare som måste ta nästa steg i år om guldet ska him.
Citera
2010-01-15, 16:55
Medlem
Rubarth23s avatar
Någon som har varit på sitt lags träningar och kan ge en någorlunda rapport om spelarna?
Tex difs finnar..
Citera
2010-01-15, 16:58
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Någon som har varit på sitt lags träningar och kan ge en någorlunda rapport om spelarna?
Tex difs finnar..

Som svar:
Citat:
Ursprungligen postat av cst
På DIF-TV ligger det uppe två klipp på nära 20 minuter där man kan se grabbarna spela tvåmål på träning om det är av intresse för någon

Jag har inte varit och tittat på någon träning men ska gå och se på första träningsmatchen ute på Bosön den 31 januari.
Citera
2010-01-15, 17:05
Medlem
Har sett ett par träningar med TFF, Marcus Pode, Andreas Drugge och Viktor Noring varit bäst hittils. Svårt att säga eftersom det är snö och svinkallt, ge det till första träningsmatchen så är det enklare att se

För övrigt är Adelstam klar för TFF, gjorde 19 mål på 30 matcher i Superettan förra säsongen, kommer få svårt att ta en plats hos oss tror jag faktiskt, just frammåt har vi det jävligt gott ställt.
Citera
2010-01-15, 17:52
Medlem
Igloons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mardi
Har sett ett par träningar med TFF, Marcus Pode, Andreas Drugge och Viktor Noring varit bäst hittils. Svårt att säga eftersom det är snö och svinkallt, ge det till första träningsmatchen så är det enklare att se

För övrigt är Adelstam klar för TFF, gjorde 19 mål på 30 matcher i Superettan förra säsongen, kommer få svårt att ta en plats hos oss tror jag faktiskt, just frammåt har vi det jävligt gott ställt.

Hur går det igentligen för bröderna Jovanovic? Tom Prahl har ju haft ögonen på dom i flera år innan dom värvades... Har sett att den äldre brodern fått spela lite men den yngre då? Han ansågs vara en större talang än storebrodern innan iaf..
Citera
2010-01-15, 18:53
Medlem
Rubarth23s avatar
Ishizaki förlänger med Elfsborg. Han har kritat på ett 5-årskontrakt.

Helsingborgs f.d målvakt som var ytterst nära att gå till AIK är nu klar för ängelholm(!)
Citera
2010-01-15, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igloon
Hur går det igentligen för bröderna Jovanovic? Tom Prahl har ju haft ögonen på dom i flera år innan dom värvades... Har sett att den äldre brodern fått spela lite men den yngre då? Han ansågs vara en större talang än storebrodern innan iaf..

Zoran har fått spela en del men varit skadad rätt mycket, han har skött sig Ok, inte mer, han är väldigt klen och har inte visat speciellt mycket tekniska kvaliter det han har spelat men godkänd är han.
Daniel har tyvärr varit skadad hela säsongen så jag har inte sett honom något.
Jag vet att Prahl (och alla andra tränare i sydsverige) har haft ögonen på dom men än har jag inte riktigt förstått varför. Dom sägs ju vara Sveriges mest talangfulla brödrar, än kan jag inte riktigt förstå det men förhoppningsvis får dom båda vara hela nästa säsong och spela lite mer än -09.
Än så länge är det en bit kvar för Zoran till startelvan, han är som bäst andraval på båda kanterna.
Citera
2010-01-17, 17:22
Medlem
RuterKungs avatar
Vilka Allsvenska spelare är det egentligen som har en realistisk chans VM i sommar. Realistisk, alltså inte Flavio för Brasilien eller dyl.
Kunde komma på följande.

Miran Burgic AIK, Slovenien. Gjorde mycket mål i u-21 och var ju med fram till december 08, har enligt en intervju med aftonbladet kontakt med förbundskaptenen och med en bra vår är det ju fult realistiskt.

Kim Christensen, ifk, Danmark.

Ante Covic, ellos, Australien.

Är det fler? Har för mig att jag kom på fyra stycken förut. Vilka har jag i så fall missat?
Citera
2010-01-17, 17:44
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuterKung
Vilka Allsvenska spelare är det egentligen som har en realistisk chans VM i sommar. Realistisk, alltså inte Flavio för Brasilien eller dyl.
Kunde komma på följande.

Miran Burgic AIK, Slovenien. Gjorde mycket mål i u-21 och var ju med fram till december 08, har enligt en intervju med aftonbladet kontakt med förbundskaptenen och med en bra vår är det ju fult realistiskt.

Kim Christensen, ifk, Danmark.

Ante Covic, ellos, Australien.

Är det fler? Har för mig att jag kom på fyra stycken förut. Vilka har jag i så fall missat?
Anders Svensson ELlos
Citera
2010-01-17, 17:52
Medlem
RuterKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Anders Svensson ELlos

Synd bara att landslaget han spelar för inte kvala in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in