2010-05-13, 12:52
Medlem
Rubarth23s avatar
Men vad fan är det som händer?! Det här är bara helt absurt, man känner sig riktigt jävla illamående.
Vinner vi inte mot Åtvid är vi körda.
Citera
2010-05-13, 13:01
Medlem
whus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vuxenko
Nu är det verkligen ett måste att slå Åtvidaberg. Gör vi inte det så åker vi ner.. 100%

Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Men vad fan är det som händer?! Det här är bara helt absurt, man känner sig riktigt jävla illamående.
Vinner vi inte mot Åtvid är vi körda.

Nu är jag ju Djurgårdare och gläds med att det går åt helvete för er, men om ni tar en titt på tabellen så behövs bara 2 raka segrar och att 2 lag ovanför er (8 lag) förlorar så är ni på ruta ett igen. Jag tror sommaruppehållet gör gnaget gott, styr in en spelare med ledaregenskaper och kanske anställer en tränare som sysslat med den biten ett längre tag och är kunnigare än "harmynta wesslan". Då ska ni inte oroa er. Jag tror inte ni åker inte ur.
Citera
2010-05-13, 13:04
Medlem
jansdieters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Tror tyvärr inte att det laget hade tagit så många poäng. Det vi behöver är en ledare på planen, en Jos eller Mjällby, kalla det vad fan du vill. Vi har ingen som styr laget som det ser ut nu. Vi hade Eguren, men han spelar inte mer.

Visst, men jag utgick från truppen vi ändå besitter. Känns fel att sitta och skriva om massor av nyförvärv innan vi vet vad som kommer ske i realiteten.
Ja, man får ju hoppas att Jerry Bengtsson signas, gör 15 mål och är en diktator på planen.
Han måste hursomhelst signas. Vill verkligen höra hela norra skandera "Jerry Jerry Jerry!" på klassisk Jerry Springer-manér

Måste också ifrågasätta en del AIK-skribenter i synnerhet på GF som kör världens jävla raljering om avgångar hit och dit, efter en torsk borta mot ellos. Det är just den jävla negativa energin som lätt sprider sig som en löpeld och vips så har vi gallerskakning i höst.
Citera
2010-05-13, 13:08
Medlem
BaNffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
Jahapp, är det så här det känns att vara bajare.
Jaja, bara att knata till Råsunda på måndag och se Sveriges sämsta backlinje på många, många år.

Det kanske inte är så dumt ändå med 2mån uppehåll.

Nej, inte riktigt. Vi vet ju redan innan matchen att vi ska förlora. Vi tror inte att vi ska åka till Borås och plocka tre poäng och vinna med 5-0 när vi ligger näst sist som ni verkar tro...
Senast redigerad av BaNff 2010-05-13 kl. 13:24.
Citera
2010-05-13, 14:11
Medlem
Bornets avatar
http://www.facebook.com/group.php?gid=122838031069034

Nog för att man har hört talas om gaismatematik men...

..va?
Citera
2010-05-13, 14:37
Medlem
VonRofs avatar
Kanske fel tråd men

http://www.youtube.com/watch?v=b1S9AbOX3J4&feature=player_embedded

Tyskarna lär sig
Citera
2010-05-13, 14:42
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonRof
Kanske fel tråd men

http://www.youtube.com/watch?v=b1S9AbOX3J4&feature=player_embedded

Tyskarna lär sig
Såg den igår, han är en sån jävla kung Janne, jag förstår inte hur vi kunde släppa honom.
Citera
2010-05-13, 15:02
Medlem
Bornets avatar
Jävligt kul f.ö. att Ulric i 08-fotboll kommit fram till samma slutsats som jag; att vi svenskar har en riktigt skev syn på vår liga sett till de ligorna på kontinenten och då speciellt den Holländska och då i synnerhet till 'storklubben' Ajax (som jag följer lite då och då). Svenska ligan är fan inte så jävla dålig som många vill få det till. Visst individuell talang saknas mycket i jämförelse mot många andra ligor, men vår liga är fan så mycket mer kollektivt inriktad. Räcker bara med att se på AIK förra året eller Blåvitt 07. Där var det ju samspeltheten och arbetstagandet som gav dem guldet kryddat med en eller två riktiga talanger.

Allsvenskan är så sjukt mycket bättre än vissa vill få det till. Tycker redan den är bra ur många aspekt (se HIF & MFF), vänta bara tills planerna tillslut blir speldugliga.
Senast redigerad av Bornet 2010-05-13 kl. 15:07.
Citera
2010-05-13, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
http://www.facebook.com/group.php?gid=122838031069034

Nog för att man har hört talas om gaismatematik men...

..va?

hahah, jag är aikare själv, men hur fan orkar man göra en sån grupp?
Citera
2010-05-13, 16:56
Medlem
Heatmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
hahah, jag är aikare själv, men hur fan orkar man göra en sån grupp?
sinnesförvirrad.. tror vi är rätt många just nu som är rätt lost
Citera
2010-05-13, 16:58
Medlem
Sebbebebbes avatar
0-4...

Förihelvete, nu får det där satans sommaruppehållet komma någon gång. Gnaget behöver verkligen en nystart, helst med en ny och fräsch elva. Träna juniorerna tills de nästan stupar under sommaren så de orkar ge allt de har när hösten kommer.
Citera
2010-05-13, 18:17
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Jävligt kul f.ö. att Ulric i 08-fotboll kommit fram till samma slutsats som jag; att vi svenskar har en riktigt skev syn på vår liga sett till de ligorna på kontinenten och då speciellt den Holländska och då i synnerhet till 'storklubben' Ajax (som jag följer lite då och då). Svenska ligan är fan inte så jävla dålig som många vill få det till. Visst individuell talang saknas mycket i jämförelse mot många andra ligor, men vår liga är fan så mycket mer kollektivt inriktad. Räcker bara med att se på AIK förra året eller Blåvitt 07. Där var det ju samspeltheten och arbetstagandet som gav dem guldet kryddat med en eller två riktiga talanger.

Allsvenskan är så sjukt mycket bättre än vissa vill få det till. Tycker redan den är bra ur många aspekt (se HIF & MFF), vänta bara tills planerna tillslut blir speldugliga.

Det är väl just det att vi åker ut så tidigt i alla europakval som gör att vi får "krigsrubriker".
Skulle vi få framgångar i europa så skulle garanterat tonläget bli ett annat. Tror inte vi är så långt efter heller, snarare att dom bakom kommit närmare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in