2010-05-13, 18:32
Medlem
klybans avatar
Köper AB, tror man ska få läsa lite om IFE och deras vinst.
Enda man får läsa om AIK's misär(i princip), skittråkigt!!
Citera
2010-05-13, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Köper AB, tror man ska få läsa lite om IFE och deras vinst.
Enda man får läsa om AIK's misär(i princip), skittråkigt!!
Aftonbladet är en Stockholmstidning, det är bara att tugga i sig att man fokuserar på AIK. Sedan känns inte Elfsborg särskilt intressant heller, har inget direkt med guldstriden eller bottenstriden att göra.
Citera
2010-05-13, 18:56
Medlem
erikbes avatar
Du får nöja dig med Borås Tidning eller kanske Knallebladet
Citera
2010-05-13, 19:23
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Aftonbladet är en Stockholmstidning, det är bara att tugga i sig att man fokuserar på AIK. Sedan känns inte Elfsborg särskilt intressant heller, har inget direkt med guldstriden eller bottenstriden att göra.
Som enda AS match så brukas ju det skrivas lite mer, men visst det är ju en stark Stockholms vinkling på allt :/
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Du får nöja dig med Borås Tidning eller kanske Knallebladet
Dessa två har ledigt idag
Men såklart det kan nog ta någon månad om jag ska vänta på knallebladets utlåtande
Citera
2010-05-13, 21:14
Medlem
Viking-s avatar
Hemsk insats mot IFE, går knappt att känna igen några spelare från förra säsongen (eller lag för den delen). Bara att hoppas på 3p mot ÅFF och sedan lite additioner till truppen i sommar.
Citera
2010-05-13, 22:15
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Bara att hoppas på 3p mot ÅFF och sedan lite additioner till truppen i sommar.

Har AIK några pengar då? Eller tänker man lösa det med externa finansiärer? Risken (från AIKs synvinkel) är väl att det annars blir förvärv av Clecios kaliber.

Blåvitt gör en av sina bästa matcher för säsongen mot ÖSK. Från att tidigare ha varit i någon sorts fritt fall verkar laget ha funnit en hyfsad trygghet defensivt (fjärde raka nollan bakåt) även om ÖSK har ett ribbskott i slutet av av matchen. Första halvlek kanske inte är så bra av Blåvitt, men i andra har ÖSK i princip inget att komma med förutom ribbskottet. Problemet är att vi nu måste börja vinna matcher också för att på allvar lämna bottenstriden bakom oss. Gefle på söndag måste vi nästan ta tre poäng mot och förhoppningsvis blir det så, om inte annat så har vi väl åtta raka segrar mot Gefle eller något liknande. Något säger mig att Bjarnason nu är i mitten för att stanna, efter att tidigare fått harva på en kant.
Citera
2010-05-13, 22:22
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Har AIK några pengar då? Eller tänker man lösa det med externa finansiärer? Risken (från AIKs synvinkel) är väl att det annars blir förvärv av Clecios kaliber.

Jag vet att många har kul på AIKs bekostnad när det gäller Clecio, men han var lite av en chansning från vår sida, självklart hoppades man på att han skulle vara bättre, men det var få som trodde att han skulle få mycket uträttat. Under sommaren är det tänkt att man ska rekrytera någon av de brassar man scoutat tidigare, och det är antagligen externa finansiärer med i bilden, till vilken grad kan jag dock inte säga.
AIK är just nu i stort behov utav en erfaren tränare, en målvakt med pondus och en stark anfallare, kan de iaf skaffa 2/3 av dessa så tror jag på en mittenplacering och en liten chans i CL-kvalet beroende på lottning.
Citera
2010-05-14, 00:00
Medlem
mexicolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
AIK är just nu i stort behov utav en erfaren tränare, en målvakt med pondus och en stark anfallare, kan de iaf skaffa 2/3 av dessa så tror jag på en mittenplacering och en liten chans i CL-kvalet beroende på lottning.
Hoppas hoppas hoppas.... (håller tummarna tills de vitnar och domnar bort)
CL lär ju dock ligga ännu längre bort än en fortsättning i AS, men vafan. Jag är optimist!
Citera
2010-05-14, 00:35
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Blåvitt gör en av sina bästa matcher för säsongen mot ÖSK. Från att tidigare ha varit i någon sorts fritt fall verkar laget ha funnit en hyfsad trygghet defensivt (fjärde raka nollan bakåt) även om ÖSK har ett ribbskott i slutet av av matchen. Första halvlek kanske inte är så bra av Blåvitt, men i andra har ÖSK i princip inget att komma med förutom ribbskottet. Problemet är att vi nu måste börja vinna matcher också för att på allvar lämna bottenstriden bakom oss. Gefle på söndag måste vi nästan ta tre poäng mot och förhoppningsvis blir det så, om inte annat så har vi väl åtta raka segrar mot Gefle eller något liknande. Något säger mig att Bjarnason nu är i mitten för att stanna, efter att tidigare fått harva på en kant.

Medhåll. Det som egentligen skiljer dagens match från förra årets match mot Örebro (1–0) är att vi saknar en Hysén som kan avgöra. Med tanke på planens kvalitet (eller snarare brist på sådan) så var dagens spel ganska bra, men vi saknar fortfarande folk som fyller på inne i boxen samt att inlägg och fasta situationer (bra dock att man börjat köra med utåtskruvade varianter, men jag vill helst se både och, inte antingen eller) var under all jävla kritik i dag. Adam och Sella slår i princip inte ett inlägg rätt.

/feldgrau
Citera
2010-05-14, 01:10
Medlem
mexicolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sapros
fotboll - massans idioti

källa: google
Vilket konstruktiv inlägg i en tråd som handlar om just fotboll!
Liksom detta, kan tyckas....

Men, ärligt talat.
Vad tror vi om AIK-Åtvidaberg? Jag har ingen vidare koll på nykomlingarna, ska jag säga.
Citera
2010-05-14, 01:25
Bannlyst
Åtvidaberg vinner med 1-0 och AIK skyller på målvakten.
Citera
2010-05-14, 01:34
Medlem
mexicolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sant
Åtvidaberg vinner med 1-0 och AIK skyller på målvakten.
Mjaha, men Åtvidaberg då? Vad har de att komma med, rent spelmässigt?
Det är inget påhopp, jag menar vad jag skrev sist, jag vet väldigt lite om deras lag öht.
Är de så mycket bättre än AIK? På sant och riktigt nu alltså, inget trams om att "AIK är så jävla sämst" bara för att nån håller på Djurgår'n...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in