2010-05-10, 22:01
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaha2k2
Jag har en till.

Faltsetas har ingenting på en allsvensk fotbollsplan att göra.

Det har inte Göteborg heller.
Citera
2010-05-10, 22:03
Medlem
Blaha2k2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Det har inte Göteborg heller.

Det är lätt att vara stor i truten när det går bra för ens lag för första gången på flera år...
Citera
2010-05-10, 22:04
Medlem
Heinzes avatar
Domaren hade inte sin bästa dag idag men det hade inte IFK heller. Visst, man kan bli arg för det bortdömda målet men samtidigt hade vi flyt att inte fått en straff emot oss.

Eriksson kort var ju ingen höjdare!

En match till sedan är det äntligen ett uppehåll så vi kan ta nya tag. När serien startar igen vill jag se ett enkelt, rakt, 4-4-2.
Citera
2010-05-10, 22:04
Medlem
Heatmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Blåvitts störtsta problem har faktiskt varit defensivt, offensivt har det väl inte blixtrat om spelet men mycket har nog ändå handlat om en osäkerhet i laget. Blåvitts problem har enligt mig inte så mycket med spelsystem att göra.
lustigt det där, har fått uppfattningen att 4-2-3-1 är ett rätt defensivt upplägg egentligen? (??) känns som jag missuppfattat det rejält ändå, funderat lite
mycket mål förra säsongen och chelsea likadant iår
Citera
2010-05-10, 22:07
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaha2k2
Det är lätt att vara stor i truten när det går bra för ens lag för första gången på flera år...

Vadå? Det är ju ett faktum. IFK tillsammans med AIK och Trelleborg är något av det sämsta jag sett under året.

Och nej, jag är inte direkt den som är stor i truten på forumet. Det hade du märkt om du läst mina inlägg.
Citera
2010-05-10, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heatmaster
lustigt det där, har fått uppfattningen att 4-2-3-1 är ett rätt defensivt upplägg egentligen? (??) känns som jag missuppfattat det rejält ändå, funderat lite
mycket mål förra säsongen och chelsea likadant iår
Bara för att man spelar med en defensiv uppställning betyder det väl inte automatiskt att man spelar bra defensivt, right? Sedan tycker jag inte 4-2-3-1 behöver vara en defensiv uppställning heller. Resten av det du skriver förstod jag inte.
Citera
2010-05-10, 22:12
Medlem
Vilket skit Göteborgsderbyt var. Lite heder till Gais som iaf försökte spela emellanåt. Men IFK, vad i helvete?

Sen är det tragiskt att Gefle kan kasta iväg en ledning med en man mer. Sjukt tråkigt. När ska Hifs flyt sluta?
Citera
2010-05-10, 22:19
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Nä Blåvitt vill spela ett 4-2-3-1 eller ett 4-1-4-1 med yttrar som ligger högt upp på planen. Problemet är att vi bara har Selakovic som är en riktig ytter, varken Bjarnarsson eller Söder gör det riktigt bra där.

Blåvitts störtsta problem har faktiskt varit defensivt, offensivt har det väl inte blixtrat om spelet men mycket har nog ändå handlat om en osäkerhet i laget. Blåvitts problem har enligt mig inte så mycket med spelsystem att göra.
Nja på Selakovic där. Har inte han dom senaste åren blivit en väldigt klassisk yttermittfältare? Han har rakt av tagit över Alexanderssons spel känns det som. Löpning längs kanterna med fokus på inlägg men lite då och då inbrytningar i straffområdet. Känns väldigt mycket klassisk yttermittfältare för mig. Söder känns ju mer naturlig i så fall med ett mer offensivt spel där han oftare går rakare mot mål och hinner med upp för att ge understöd till anfallaren..

Och visst kan man säga att det inte är nått fel på spelsystemet, men då måste man ju ha spelare som kan spela det också. 4-5-1 är ett utmärkt spelsystem med rätt material men det är kasst om man inte har spelarna för det. Precis som med alla andra spelsystem så måste man ju anpassa sig till verkligheten...
Citera
2010-05-10, 22:19
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Jisses, vilken hjälte Eyjo kunde blivit (igen) om han satt friläget... men nu blev det ju inte så. Straffen skulle vi haft, men det var ju en rätt klargörande grafik i Fotbollskväll. Strömbergsson såg nada. Man tycker ju att assisterande kunde ha haft ögonen med sig.

Jag förstår att ifk:are tycker målet skulle godkänts, men föga överraskande håller jag inte med. Men låt oss konstatera att i liknande situationer blir det frispark för målvakt nio gånger av tio.

Liparen Selakovic sparkar fult på Eyjo när denne bryter framför honom och Eyjo ger honom en lätt knuff och en skopa ovett. Då kommer den där kretinen Faltsetas och börjar veva. Den killen har ju teknik som ett elskåp och verkar endast marginellt mer intelligent än ett sådant.

Kortet på Wanderson var ett skämt. Likaså kortet för filmning som ifk:aren fick.

All in all: gött med derby!

Och för helvete. Trummor? Sluta för fan.
Citera
2010-05-10, 22:29
Medlem
Rubarth23s avatar
Jag var på BP-Kalmar idag, rätt rolig match faktiskt blev väldigt spännande på slutet.
Gudietti dock ganska osynlig, ett fåtal bollkontakter men räckte inte riktig till.
Citera
2010-05-10, 22:29
Medlem
dalianxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
Jisses, vilken hjälte Eyjo kunde blivit (igen) om han satt friläget... men nu blev det ju inte så. Straffen skulle vi haft, men det var ju en rätt klargörande grafik i Fotbollskväll. Strömbergsson såg nada. Man tycker ju att assisterande kunde ha haft ögonen med sig.

Jag förstår att ifk:are tycker målet skulle godkänts, men föga överraskande håller jag inte med. Men låt oss konstatera att i liknande situationer blir det frispark för målvakt nio gånger av tio.

Liparen Selakovic sparkar fult på Eyjo när denne bryter framför honom och Eyjo ger honom en lätt knuff och en skopa ovett. Då kommer den där kretinen Faltsetas och börjar veva. Den killen har ju teknik som ett elskåp och verkar endast marginellt mer intelligent än ett sådant.

Kortet på Wanderson var ett skämt. Likaså kortet för filmning som ifk:aren fick.All in all: gött med derby!

Och för helvete. Trummor? Sluta för fan.

Det verkade som Strömbergsson hade bestämt sig innan match. Visst både Wanderson och S. Eriksson har en benägenhet att lägga sig lätt, men att ge gult kort för de här situationerna är bara absurt.
Citera
2010-05-10, 22:44
Medlem
Heatmasters avatar
Citat:
Bara för att man spelar med en defensiv uppställning betyder det väl inte automatiskt att man spelar bra defensivt, right? Sedan tycker jag inte 4-2-3-1 behöver vara en defensiv uppställning heller. Resten av det du skriver förstod jag inte.
well, upplägget är defensivt

Skitsamma!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in