Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Många djurgårdare här just nu...
straff i alla ära, men med detta försvar så spelar det ingen roll om vi gör 160 mål på resterande matcher, vi kommer då släppa in 320 ungefär...jävla idioter. Varför vattnade man gräset för förresten? Folk halkade som om det var en stumfilm från 1923.
Dags för spelarna att sluta leva i förnekelse och inse att vi åker ur med det här spelet.
Enda som var kul på hela dagen var tre busslaster från Skellefteå, fulla med 15-åringar som drack folköl och sjöng djurgårdsramsor två timmar innan matchen. Trodde annars de flesta småbröder bodde i Norrtälje.
För att få lite perspektiv på det hela kan jag säga att Hammarby efter 9 omgångar 2009 hade 8 poäng, Aik har i år efter 9 omgångar 6 poäng. Då är jag samtidigt rätt övertygad om att Hammarby hade ett inledande spelschema som var betydligt svårare än det Aik haft i år.
Känner igen mig otroligt mycket i Aiks situation och jag vet att de flesta utåt sett säger att de kommer att "åka ur". Men innerst inne tänker man hela tiden "det löser sig", "klart vi inte kommer att åka ur", "vi har en helt okej trupp ändå" osv. osv. Man försöker hela tiden förtränga dessa tankar, MEN DE FINNS DÄR!
Jag tror inte att det är någon gnagare som på fullt allvar tror på nedflyttning i nuläget, många tror nog att det kommer att lösa sig till slut. Det är helt normalt att tänka så, men det är livsfarligt.
Låt mig gissa att ni kommer att panikvärva ett par spelare i sommar, ni kommer att vinna någon enstaka match och spela riktigt bra och tänka "nu vänder det, nu är det ingen fara", ni kommer att förlora matcher där ni borde ha vunnit, ni kommer att förlora på domarmisstag och kommer att vara bättre än motståndarna i många matcher.
Det är så sjukt svårt att ta sig ur en negativ trend när man väl är inne i den. Att bara tro att man kan värva och sedan sikta mot stjärnorna är helt åt helvete fel. De spelare vi panikvärvade förra sommaren kom in med lite ny energi i den första matchen, därefter var det samma hängbjörkar som på de andra spelarna hela säsongen. Det där oket alla spelare bar på ryggen smittade liksom av sig på nyförvärven vilket gjorde att de blev precis lika värdelösa som våra spelare.
"Kom och ta oss" samt "Nästa mästarna" kan vara de två mest idiotiska och mest ödesdigra reklamkampanjer som NÅGONSIN gjorts...