2010-05-10, 16:47
Medlem
Om någon är intresserad så har jag lite statistik på detta. Dock finns det diskrepanser att ha i åtanke som vilka lag som spelat hemmaderbyn än, o.dyl.

Lag Publik i % av föreg. säsong

Helsingborgs IF 102,9%
Trelleborgs FF 88,7%
Malmö FF 85,2%
Örebro 83,9%
IFK Göteborg 81,6%
IF Elfsborg 77,9%
Kalmar FF 74,7%
IF Brommapojkarna 74,3%
AIK 72,7%
GAIS 69,5%
Gefle IF 69,3%
BK Häcken 68,9%
Halmstads BK 64,2%
Djurgården 63,9%
Citera
2010-05-10, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matchvärd
Om någon är intresserad så har jag lite statistik på detta. Dock finns det diskrepanser att ha i åtanke som vilka lag som spelat hemmaderbyn än, o.dyl.

Intressant att TFF tappat näst minst trots en så horribel säsongsöppning.
Citera
2010-05-10, 17:15
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Intressant att TFF tappat näst minst trots en så horribel säsongsöppning.
Så märkligt är det ju inte. Trelleborg har ju trots allt knappt några supportrar.
Citera
2010-05-10, 17:15
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whu
Ja, exakt. Det jag menar är att om man inte litade på Vaihos kompetens till hundra så hade Dembo stått denna match eftersom han inte är skadad, bara sliten och brukar täras rätt hårt på konstgräs...

Yes, och Vaiho gjorde det bra tycker jag, speciellt på Olsens öppna mål
Citera
2010-05-10, 19:17
Medlem
Shuyins avatar
Ett nervöst, ångestliknande andningsrum, tack för det. Men krisen är inte över och det är bara hårt arbete som kan ta AIK vidare, de närmsta tre matcherna (en cupmatch och två seriematcher). Till sommaren så behövs det flera förstärkningar då man nog kan avskriva Eguren, Burgic, Clecio och Ortiz redan nu som AIK spelare efter VM.

Stod i någon tidning att AEK Aten har problem med ekonomin, kanske släpper Daniel Majstorovic. Det hade varit vad tidningarna kallar för 'drömvärvning'. Med honom så skulle AIK nog få tillbaka den pondus man hade i fjol, främst med Jos Hooiveld. En mer realistisk tanke från mig om inte detta går igenom är att Nisse Johansson flyttar in på mittbacken igen och man låter Christoffer Eriksson ta vänsterkanten.

Detta gäller också mittfältet fast med Bojan Djordjic, som nog skulle göra sig bättre centralt, också. Men det som är absolut mest akut är en stor forward som kan spela med ryggen mot mål och hantera uppspel, det skulle frigöra utrymme för Flávio dessutom.

Någon ny målvakt absolut, men för mig, en stabil andremålvakt. Jag tror och har alltid gjort på Tomi Maanoja, men han har haft dålig tajmning med skadan i fjol och är nog inte helt tillbaka ännu, att han får skulden för AIK: s fiasko start är helt galet, även om han har gjort några klara misstag.
Citera
2010-05-10, 20:06
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Ett nervöst, ångestliknande andningsrum, tack för det. Men krisen är inte över och det är bara hårt arbete som kan ta AIK vidare, de närmsta tre matcherna (en cupmatch och två seriematcher). Till sommaren så behövs det flera förstärkningar då man nog kan avskriva Eguren, Burgic, Clecio och Ortiz redan nu som AIK spelare efter VM.

Stod i någon tidning att AEK Aten har problem med ekonomin, kanske släpper Daniel Majstorovic. Det hade varit vad tidningarna kallar för 'drömvärvning'. Med honom så skulle AIK nog få tillbaka den pondus man hade i fjol, främst med Jos Hooiveld. En mer realistisk tanke från mig om inte detta går igenom är att Nisse Johansson flyttar in på mittbacken igen och man låter Christoffer Eriksson ta vänsterkanten.

Detta gäller också mittfältet fast med Bojan Djordjic, som nog skulle göra sig bättre centralt, också. Men det som är absolut mest akut är en stor forward som kan spela med ryggen mot mål och hantera uppspel, det skulle frigöra utrymme för Flávio dessutom.

Någon ny målvakt absolut, men för mig, en stabil andremålvakt. Jag tror och har alltid gjort på Tomi Maanoja, men han har haft dålig tajmning med skadan i fjol och är nog inte helt tillbaka ännu, att han får skulden för AIK: s fiasko start är helt galet, även om han har gjort några klara misstag.
Just nu går det rykten för fullt på GF om värvningar till Gnaget. Tydligen skall redan en målvakt vara klar till sommaren. Wiland och Sandqvist är de mest frekvent förekommande namnen. Knappast några andremålvakter.
Citera
2010-05-10, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heyyouthere
Hahaha, var inte AIK klubben med Sveriges mest trogna supportrar?

Jaha konstigt att vi leder publik ligan, helsingborg gör detsamma att sänka priserna ÄVEN fast dom ligger först!!!
Citera
2010-05-10, 20:12
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Just nu går det rykten för fullt på GF om värvningar till Gnaget. Tydligen skall redan en målvakt vara klar till sommaren. Wiland och Sandqvist är de mest frekvent förekommande namnen. Knappast några andremålvakter.

Precis. Och det kan ju vara bra, men samtidigt oroar jag mig då över vad som sker med Tomi. Ska man inte satsa på honom alls då? Sälja?

Sandqvist känns ju oerhört fel. Wiland däremot intressant.
Citera
2010-05-10, 20:13
Medlem
Citat:

Otroligt kul om ni värvar Sandqvist med anledningen att Tomi är osäker och dålig på att styra sitt försvar. Sandqvist är ingen dålig målvakt med allsvenska mått men att agera säkert och utstråla pondus är inte hans starka sida.
Citera
2010-05-10, 20:20
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Precis. Och det kan ju vara bra, men samtidigt oroar jag mig då över vad som sker med Tomi. Ska man inte satsa på honom alls då? Sälja?

Sandqvist känns ju oerhört fel. Wiland däremot intressant.
Jag personligen tycker att vi ska satsa på Tomi i det långa loppet. Ser fortfarande potentialen i honom. Däremot har jag förståelse för en värvning av Wiland. Vi kommer behöva en stabil målvakt i höst, vare sig det är Tomi som spelar upp sig eller ett nyförvärv. Men framför allt klarar vi oss inte med bara en frisk målvakt.
Citera
2010-05-10, 20:25
Medlem
Citat:
Jag personligen tycker att vi ska satsa på Tomi i det långa loppet. Ser fortfarande potentialen i honom. Däremot har jag förståelse för en värvning av Wiland. Vi kommer behöva en stabil målvakt i höst, vare sig det är Tomi som spelar upp sig eller ett nyförvärv. Men framför allt klarar vi oss inte med bara en frisk målvakt.
Om ni värvar Wiland är det inte bara för hösten, det är han alldeles för bra för. Sedan tror jag inte AIK har råd med Wiland, han är väl ändå ordinarie i FC köpenhamn?
Citera
2010-05-10, 20:27
Medlem
skachsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Om ni värvar Wiland är det inte bara för hösten, det är han alldeles för bra för. Sedan tror jag inte AIK har råd med Wiland, han är väl ändå ordinarie i FC köpenhamn?

Lägg pengarna på en ny backlinje ist...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in