2010-05-06, 23:14
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Det luktar Arab-liga lång väg om Dulee. Dubai kanske?
Skulle inte förvåna mig ett dugg.
Citera
2010-05-06, 23:18
Medlem
Fan LÄNGTAR till söndag! Kommer bara finnas äkta AIK:are på läktarna. Nu får vi dra vårat strå till stacken och sjunga i 90 minuter. AIK i med och motgång! Jag ger aldrig upp!
Citera
2010-05-06, 23:21
Medlem
feldgraus avatar
Det finns väl egentligen inte så mycket att säga. AIK:arnas inlägg säger det mesta.

Nu kan man blicka lite uppåt i tabellen, dock utan att bli övermodiga. "Bara" två vinster upp till en tredjeplats... Sex poäng på de tre avslutande vårmatcherna tycker jag är en lämplig målsättning. GAIS, Örebro och Gefle är inte övermänskliga motståndare. Fortsätter spelarna bara att våga spela och hålla i bollen som de gjorde i dag och mot Mjällby så ska det förhoppningsvis bli ett par vinster till framöver, om än inte nödvändigtvis med utklassningssiffror som i dag.

Hoppas Rehn/Olsson vågar fortsätta spela TO och Seb på innermittfältet och att Elmar får fortsatt förtroende och får spela kvar på vänsterkanten (även om jag fortfarande helst ser honom på mitten till slut) även när Sella kommer tillbaka. Söder flyttas från högerkanten och spelar spets istället för Pär på måndag?

/feldgrau
Citera
2010-05-06, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2times
Fan LÄNGTAR till söndag! Kommer bara finnas äkta AIK:are på läktarna. Nu får vi dra vårat strå till stacken och sjunga i 90 minuter. AIK i med och motgång! Jag ger aldrig upp!

Jaja, detta äro självklarheter. Men är någon annan klar- och färdigbokad till Elfsborg borta den 12:e? Det är bara att köra huvudet i blindo rakt fram och utstå förnedringen, för nog lär det bli en torsk med minst tre baljor?
Citera
2010-05-06, 23:24
Medlem
klybans avatar
Usch den där TFF matchen kan suga skiten ur er, dom har ju inte rosat marknaden precis heller.
Och åka på torsk där, så vet ingen hur djup hålet är om ens det finns en botten.

Vinst så kommer det kännas att det finns en botten, men ångesten är påtaglig inför detta.
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Så en selektiv verklighet då? Där bara det som händer i Sverige spelar roll?....
När det kommer till hur våra planer i Sverige är, så kan vi bar jämföra hur det är här.
Sen som många säger så finns det utmärkta planer i klimat som är sämre än här.
Men vad hjälper det oss?
För fakta är ju att planerna suger hästballe och vad man skyller på är helt ointressant.

Den dagen när vi har planer som håller en kvalitet som gynnar bra fotbollsspel utanför sommar månaderna.
Så kommer konstgräs snacket fallera, idag är det högt relevant att diskutera konstgräs.

Ska tillägga jag är ingen konstgräs älskare, men alternativen som är idag tvingar mig till att acceptera konstgräs.
Och tom se det som bra :/
Citera
2010-05-06, 23:28
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Generalisera inte så mycket döh.

Eh? Jag är hyfsat objektiv och ändå spyr jag galla. Men som alla vet så är det för de flesta lag så som du beskriver ovan.
Är tvungen att generalisera, men förstår vad du menar.
Tyvärr för AIK så har vi haft fans av AIK som har IQ-badboll i sitt snack här
Den som symboliserade detta bäst var ju klevis, men fanns ju en hel drös till.
Citera
2010-05-06, 23:44
Medlem
resses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2times

håller med, que sera sera, vi håller på AIK!
Citera
2010-05-06, 23:44
Medlem
Keldons avatar
Helt otroligt att KFF har 4 raka utan förlust! Det börjar ljusna.

Men det är ruskigt vad HIF ser starka ut. Hoppas vi kan ta ner dem på hemmaplan innan uppehållet börjar.
Citera
2010-05-06, 23:45
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matchvärd
Jaja, detta äro självklarheter. Men är någon annan klar- och färdigbokad till Elfsborg borta den 12:e? Det är bara att köra huvudet i blindo rakt fram och utstå förnedringen, för nog lär det bli en torsk med minst tre baljor?

Med dagens spel AIK spelade så är det risken stor att det blir så ja.
Men man ska väll inte måla f-n på väggen innan?
Sedan var det klasskillnad på IFK och AIK idag, i dagens match var alla bra i IFK samtidigt var alla under all kritik i AIK, det går inte att bara skylla på målvakten idag.

Tur för AIK att det inte är bara 22 omg i allsvenskan som det var för några års sen, då hade halva serien varit spelat nu och då hade det varit ännu mer tungt.
Citera
2010-05-07, 00:00
Medlem
Som vanligt kan AIK hålla uppe ett någorlunda spel tills första baklänges målet kommer och då är det frittfall och nu väntar en riktig ångest match mot TFF som redan känns självklar att man förlorar.

Det ända glädjande är väl att en förlust mot IFK aldrig har känts så betydelselös förut, Man är helt enkelt van och förväntar sig att man ska förlora innan matchen börjar, I min hjärna är vi redan i Superettan nästa år dock kommer det inte hindra mig från att gå på alla AIK matcher.

Syns på Råsunda på Söndag.
Citera
2010-05-07, 00:03
Medlem
Heatmasters avatar
Haha, kan ju knappast bli sämre. Bara blicka uppåt

Ärligt talat, tror det löser sig. Finns inte i min värld att det går såhär illa resten av säsongen...
Men jo, uppehållet kommer väl till pass i alla fall. Undrar vad fan dom hittar på, klarar inte av att se Wesström stå på sidlinjen och horan Dulee inne på planen.

Finns positiva saker - Råsunda på söndag , längtar
Citera
2010-05-07, 00:05
Medlem
Heatmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banankvalster
"Vad ska Bojan säga nu?!"
Någonting i stil med - Dubblish 2lax9 och vad fan vann ni förra året? Svar: INGENTING, luder (k)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in