2010-05-02, 14:23
Medlem
vonmansteins avatar

Fyfan vad skönt!

Var lite nervöst på slutet med 2 man kort.

Vinner f.ö rättvisst. Vi är det bättre laget.

Kom igen nu IFK i nästa omgång
Citera
2010-05-02, 14:26
Medlem
Samwises avatar
Åh en sådan härlig dag!

Helt rättvist, Ayuba borde däremot aldrig få spela fotboll igen, han har gjort två usla insatser både mot Assyriska och nu mot ajk.
Citera
2010-05-02, 14:26
Medlem
Vill inte verka dryg, men det är verkligen en jävla skillnad på skånefotbollen och stockholmsditon i år. Har bara missat 1 MFF-match i år, och i samtliga jag har sett har kvaliten varit långt mycket högre än dagens derby. Som två olika sporter.

(Nu blir det säkert 0-1 mot TFF ikväll)
Citera
2010-05-02, 14:28
Medlem
Samwises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Vill inte verka dryg, men det är verkligen en jävla skillnad på skånefotbollen och stockholmsditon i år. Har bara missat 1 MFF-match i år, och i samtliga jag har sett har kvaliten varit långt mycket högre än dagens derby. Som två olika sporter.

Well, eftersom AIK - DIF är en sån otroligt mycket känslosam sammandrabbning, så kan man förstå att spelet vart lidandet, dessutom så såg det ibland riktigt bra ut.
Citera
Medlem
Forever Winters avatar
Dif vann rättvist.
Blev ju lite drag till sist i alla fall. Att Maanoja är värvad som förstekeeper i AIK är en rejäl miss. Han ser allt annat än säker ut. I anfallet ser det virrigt ut. Vem har mandat egentligen? Vem är den självklara ledaren i anfallen? O'bolo saknas mer än jag trodde.
Hur kan man spela så illa för vilja saknas ju inte i AIK. Det saknas nog ledarfigurer på plan.

Nästa år, då jävlar!
Citera
Medlem
Citat:

Ja det är väl så karman funkar.

Jag hoppas på seger dock.
Citera
2010-05-02, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samwise
Well, eftersom AIK - DIF är en sån otroligt mycket känslosam sammandrabbning, så kan man förstå att spelet vart lidandet, dessutom så såg det ibland riktigt bra ut.
Om det här var riktigt bra, hur är det då vanligtvis?
Citera
2010-05-02, 14:32
Medlem
Citat:

konstigt att det e skillnad på kvaliten när 1an och 2an i tabellen spelar sina matcher än när aik och dif som (iaf före omgången) ligger på nedre halvan av tabellen? säger väl sig själv.

sen kan man ju iofs ta med trelleborg i diskussionen så blir den oväntat jämn helt plötsligt

edit: tycker inte precis andra halvlek av hif - mff var något vidare. vet inte om det berodde på mffs skadade spelare eller om dom inte kunde komma igenom hifs försvar utan feldömda straffar

nu glömmer jag allsvenskan för dagen och hoppas för första gången att liverpool förlorar
Senast redigerad av M.S 2010-05-02 kl. 14:34.
Citera
2010-05-02, 14:32
Medlem
Citat:

Med all logik ska vi egentligen kunna köra över TFF med några bollar idag, men antagligen kommer det sluta 0-1.
Citera
2010-05-02, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
konstigt att det e skillnad på kvaliten när 1an och 2an i tabellen spelar sina matcher än när aik och dif som (iaf före omgången) ligger på nedre halvan av tabellen? säger väl sig själv.

sen kan man ju iofs ta med trelleborg i diskussionen så blir den oväntat jämn helt plötsligt

edit: tycker inte precis andra halvlek av hif - mff var något vidare. vet inte om det berodde på mffs skadade spelare eller om dom inte kunde komma igenom hifs försvar utan feldömda straffar

Sämsta mästarna ångar på!
Citera
2010-05-02, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Sämsta mästarna ånger på!

bra argument. tillräckligt bra mästare för att slå resten av lagen

antar du håller med vad jag skrev om mffs prestation vs hif och därför inte kommenterade på den utan bytade samtalsämne istället hejdå
Citera
2010-05-02, 14:37
Medlem
50-öring.s avatar
Jaha, då är det snart dags för helvetesmatchen. Spelar vi som mot Göteborg i förra omgången borde vi vinna, men å andra sidan så är det Trelleborg.. Hade Barca, United eller Inter hetat MFF så hade Trelleborg säkert vunnit mot dom också.

Är väldigt orolig för defensiven idag. Visst har Pontus Jansson gjort bra ifrån sig men det är trots allt en nykomponerad backlinje. Lägg till Elanga på det som inte sett så fräsch ut. Måste vi då även slänga in Garaca som målvakt blir jag ännu mer orolig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in