2010-05-06, 23:03
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Nu är du ute och cyklar om du påstår att vi ska skicka in junisar. Visst hade det varit kul att se alla junisar från start men nu handlar det om bottenstrid. De unga grabbarna är långt ifrån mentalt redo att ta ansvaret för att vi hänger kvar i AS. Jag håller med om det Fjällström sa i studion. I nuläget behövs laget byggas runt en stark centrallinje, med AIK-hjärta och karaktär. Därefter kan man krydda med unga talangfulla spelare. Säga vad man vill om Bojan men i nuläget ska han med sitt AIK-hjärta vara en given stöttespelare.

I nästa match saknas dock både han och Nisse, vilket är jävligt jobbigt. Tjerna bör nog gå in som central mittfältare och jag tror då att det kan bli en bra balans med Walker framför. Både Eguren och Dulle verkar vara helt under isen.

Ja, det är sant. Men jag tycker fortfarande Bojan har mer att ge, och borde ganska enkelt kunna ge mer. Men det finns även andra spelare som borde ge mer. Varför ska vi låta alla dessa spelare få fortsätta spela när de knappt kämpar? Har man AIK-hjärta så kämpar man oavsett om vi ligger sist och ligger under med 4-0 i en match. Får väl ge med mig och erkänna att Bojan var en av få som gjorde det idag, och mot slutet av matchen.
Citera
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Vilken klubb skulle köpa Dulee så som han spelar för tillfället?
Barcelona?
Citera
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Skulle inte förvåna mig om han sticker tillbaka till Israel eller något annat lag i medelöstern.
Citera
2010-05-06, 23:04
Medlem
mexicolas avatar
Jag sällar mig till skaran som tycker det är på tiden att Walker kom in i spel.

Pertan tycker jag har känts lite vilsen senaste 2-3 matcherna, men det kanske inte är så konstigt.

Såg matchen på Canal Plus, och störde mig något enormt på kommentatorerna! Ok att jag är partisk, men de fick det att låta som att IFK Feskekörka gjorde en MASSIV insats som lyckades få till mål mot AIK. För helvete, med den osäkerheten laget verkar genomsyras av kombinerat med noll kommunikation mellan Maanoja och försvaret så är det inte så stort att lyckas göra mål på oss?
Det känns som att det bara krävs att ett mål görs på AIK, och sen är modet nere i skorna. Och med Maanoja i buren ger det dystra framtidsutsikter...
Sen snackas det jävligt mycket om Obolo vs. Flavio, och att Flavio inte kan göra nånting utan nån som Obolo (Clecio är det ju inte direkt Obolo-klass på...). Skulle det stämma kan man ju undra varför Flavio ens får fortsätta spela.

Nä. Det är mycket som inte står rätt till. 3 omgångar kvar tills sommaruppehållet, får se vad som händer efter det. Ska bli riktigt intressant att se vad som händer mot Åtvidaberg. Jag har inga direkta förhoppningar, men ändå.

En sak är i alla fall säker; Tjerna kan man alltid lita på. Han gjorde bra ifrån sig idag, liksom alla dagar.
Citera
2010-05-06, 23:05
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
....Jadu, inte så lätt att provocera när ens lag spelar skit.
Måste man provocera för man spelar bra forboll, eller vinner matcher?
Fans av AIK har det problemet att dom har inte förmågan att vara objektiva i deras syn på hur laget presterar.
Nu när det går kasst så finns det bara två falanger kvar.
De som är objektiva(mest kvar av dessa nu) och de som spyr galla på sitt lag.

Finns en tråd vem som har bäst trupp och lagdelar i AS, när man tänker på vad som sägs i den så kan man inte annat än små le nu :/
Citera
2010-05-06, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Helt rätt, dom har bara dubbelt så mycket poäng än er nu
Men ni repar er nog en del.
Sen dags att slänga ut kaxigheten och ta in ödmjukheten och börja kämpa(För laget AIK då).
För det är det enda som funkar när man inte har flytet och skickligheten.

Kaxigheten vettefan. Jag vet vad Stahre sade inför säsongen, men det trodde väl ingen (inte ens den mest inbitne, naive gnagaren) att det skulle bli faktum? Dock är detta under all kritik, spelet i första halvlek var så illa så att jag blev röksugen bara av att titta på eländet. Jag tippade AIK som 6:a inför säsongen, det kändes som realistiskt med tanke på spelartappen vi gjort, nu känns det som att jag får sålla mig till hybris-falangen med tanke på denna glädjetippning. Vi är ju trots allt sämst just nu.

De som kallade denna match för "Ångestmatch" - vad är då Trelleborg hemma på söndag? Viktigare sexpoängsmatch i bottenskiktet har väl knappeligen skådats inom närskådlig historia?
Citera
2010-05-06, 23:07
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Barcelona?

Jo, han har ju själv sagt att han hade spelat på Iniestas nivå om inte Svensk press
hade skrivit så mycket skit om honom. Frågan är om Barca har råd när Villa ska in.

Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Skulle inte förvåna mig om han sticker tillbaka till Israel eller något annat lag i medelöstern.

Det luktar Arab-liga lång väg om Dulee. Dubai kanske?
Citera
Medlem
Citat:
Klart det finns klubbar som skulle kunna tänka sig att köpa Dulee. Och säg att det kommer ett bud från ett lag som Dulee vill gå till, tror du han lungt kommer låta Wesström förhandla om honom?
Citera
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Måste man provocera för man spelar bra forboll, eller vinner matcher?
Fans av AIK har det problemet att dom har inte förmågan att vara objektiva i deras syn på hur laget presterar.
Nu när det går kasst så finns det bara två falanger kvar.
De som är objektiva(mest kvar av dessa nu) och de som spyr galla på sitt lag.

Finns en tråd vem som har bäst trupp och lagdelar i AS, när man tänker på vad som sägs i den så kan man inte annat än små le nu :/

Generalisera inte så mycket döh.

Eh? Jag är hyfsat objektiv och ändå spyr jag galla. Men som alla vet så är det för de flesta lag så som du beskriver ovan.
Citera
2010-05-06, 23:08
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Ja, det är sant. Men jag tycker fortfarande Bojan har mer att ge, och borde ganska enkelt kunna ge mer. Men det finns även andra spelare som borde ge mer. Varför ska vi låta alla dessa spelare få fortsätta spela när de knappt kämpar? Har man AIK-hjärta så kämpar man oavsett om vi ligger sist och ligger under med 4-0 i en match. Får väl ge med mig och erkänna att Bojan var en av få som gjorde det idag, och mot slutet av matchen.
Bojan är först och främst en duktig passningsspelare. Hans fysik är hans stora svaghet. Han är ingen bollvinnare eller spelare som springer 1.5 mil per match. Det är inte en sån spelartyp som vänder matcher. Dock håller jag med om att spelare som inte kämpar inte ska få starta. Dulle är i särklass den i laget som kämpar minst och bör därför ligga närmast en petning. Tror också att det skulle vara en väckarklocka( ) för honom.
Citera
2010-05-06, 23:11
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ja, Svedala är här i Sverige, så vad som händer utan för landets gränser och hur bra planer som är där.
Är ju rätt ointressant, faktum kvarstår att Svenska planer att spela fotboll på är ett skämt när det kommer till att kunna spela fotboll på.

Så en selektiv verklighet då? Där bara det som händer i Sverige spelar roll?

Skön seger ikväll, ser bättre ut, kan bli mycket bättre, måste bli mycket bättre.
Men fan va värdelösa Aik är....
Citera
2010-05-06, 23:14
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Kollade precis spelschemat, direkt efter uppehållet så har aik ett dubbelmöte mot Malmö. Som upplagt för noll poäng
Vilken pungspark det skulle vara inför resten av hösten.

Jag tror att det är det sämsta läget att möta AIK. Jag hade helst mött AIK nu. De kan mycket väl ladda om batterierna under uppehållet och komma ut som ett nytt lag. Uppehåll kan bryta både dålig och bra form.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in