2010-04-24, 18:17
Medlem
Otto Flicks avatar
Som neutral åskådare tycker jag nog Häcken var snäppet vassare. Men oavgjort känns inte som ett helgerån direkt. Däremot undrar jag hur stort förtroendekapital Bojan har att leva på, fullständigt usel i dag igen och nog måste det börja sina snart?
Citera
2010-04-24, 18:24
Medlem
jansdieters avatar
AIK - För dåligt tränade, dör ju helt i andra desto längre matchen skrider.

AIK - Lyssnar inte på Stahre? Han står och pekar och vevar som en jävla idiot vid sidlinjen med direktiv och att vi måste flytta upp backlinjen när vi är på offensiv planhalva (vet dom inte om att i fotboll är det jättebra att vinna andrabollar..?)

AIK - Spelidén = nada, bortsett från första kvarten, som vanligt.

Vi har just nu en dåligt tränad trupp som verkar spela utan spelidé. Mediokert var ordet.
Citera
2010-04-24, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jansdieter
AIK - För dåligt tränade, dör ju helt i andra desto längre matchen skrider.

AIK - Lyssnar inte på Stahre? Han står och pekar och vevar som en jävla idiot vid sidlinjen med direktiv och att vi måste flytta upp backlinjen när vi är på offensiv planhalva (vet dom inte om att i fotboll är det jättebra att vinna andrabollar..?)

AIK - Spelidén = nada, bortsett från första kvarten, som vanligt.

Vi har just nu en dåligt tränad trupp som verkar spela utan spelidé. Mediokert var ordet.
Ähs det kunde varit värre. AIK hade kunnat spela som Blåvitt, där kan vi prata om mediokert.
Citera
2010-04-24, 18:35
Medlem
Butchertwins avatar
Känns lite som att "almighty sthare " får äta upp det han sa i början av säsongen
Citera
2010-04-24, 18:35
Medlem
Så kan det gå. Vi har spelat 8 matcher 6 st har varit bedrövliga, en seger mot ett Elfsborg med 10 man på plan och en dålig match mot Kalmar där Tobbe och Kim hjälpte oss.
Citera
2010-04-24, 18:57
Medlem
Jag tycker att vi ska vara glada att vi inte förlorar idag. Men Häcken visar att det är ett bra lag och att vi inte riktigt får det att funka. Idag kändes det som att spelarna bara dog när den väntade slutforceringen "skulle" komma.

Guldet ser jag redan som kört men så som spelet ser ut nu inför kvalet till CL är VÄLDIGT oroväckande.
Jag har varit väldigt tveksam till Sebastian Eguren sen han kom till AIK. Jag står också fast vi det. Vilken jävla sopa det är. Springer för fan bara runt (som vanligt) och gnäller och slår bort passningar. Skicka den sopan åt helvete nu!!

Bojan skulle må bra av lite tid på bänken. Idag var han inte helt lika usel som han har varit innan men det räcker ändå inte på långa vägar.

Miran Burgic är inte bra och det har jag påtalat innan också. Idag var han precis helt osynlig tills han blev utbytt.

jorge Ortiz var också ovanligt dålig idag. Slog bort passningar och gör det svårt för sig själv.

Toni Manoija var faktiskt helt okej idag. Fortfarande lite darrig men inte lika dåliga utsparkar som vanligt.
Det var kul att få se Gabbe göra comeback också men det känns som att han inte är så mycket att lita på pga sin höga skaderisk tyvärr.

Mutumba, Pavey, Dulee Johnson, Backman får ett stort plus av mig.

Stahre ska också ha beröm för att han eldar på laget som han gör. Synd bara att spelarna inte riktigt tänder till.

Till nästa match skulle jag vilja se följande startelva:

Manooija

Pavey Backman Pertan Nisse
Lundberg Otriz Dulee M9
Flavio Pontus Engblom
Citera
2010-04-24, 19:17
Medlem
TykoJonssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biffen01
Stahre ska också ha beröm för att han eldar på laget som han gör. Synd bara att spelarna inte riktigt tänder till.

I helvete att han ska ha beröm, han ska sluta köra 4-5-1 med en mötande forward på hemmaplan.
Citera
2010-04-24, 19:25
Medlem
vonmansteins avatar
IFK Fisk torskade emot ÅFF ....som vi lätt vann över med 2-1 senast
(kul iof att söder gjorde mål)

Häcken var lite bättre än aik idag, Chatto imponerade verkligen på mig.
1-1 känns rätt så rättvisst.

EDIT: vad händer om varken eguren å burgic spelar vm, blir då ett till sms lån nödvändigt?
Citera
2010-04-24, 19:31
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Det utmärkande för IFK Göteborg år 2010 är att man hela tiden tänker: Nu kan det iallafall inte bli värre...

...för att hela tiden få en ny fet käftsmäll och drabbas av insikten: Jo, det kan det. Det kan alltid bli mycket värre. Hela tiden kan det bli värre.

Egentligen borde jag inte vara överraskad med tanke på vårt mediokra spel hittills och endast två (flyt)segrar i bagaget. Men när vi möter ett av dom sämsta allsvenska lagen på flera år i kombination med att Blåvitt kanske hade fått en självförtroendeboost av 5-1 segern mot Elfsborg så vågade jag faktiskt hoppas på seger idag. Blåvitt modell 2010 är ett allsvenskt bottenlag. Det är dagens bedövande sanning. And it hurts baaaaad...

Det här är som att rutschkana i hög fart mot ett stort svart mörker. Och man vet inte var det kommer att sluta.

Nu avgår jag.

Jag har bara missat en match på Gamla Ullevi i år, den mot DIF. Något som jag stör mig enormt på är lagets spel, de håller inte i bollen, utnyttjar inte kanterna som de borde, majoriteten av bollarna skjuts bara upp i plan, jag är så jävla trött på allt nickande med bollen mellan spelarna, ta ner bollen istället och spela med fötterna, det är ingen vollyboll det handlar om.
Citera
2010-04-24, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Det utmärkande för IFK Göteborg år 2010 är att man hela tiden tänker: Nu kan det iallafall inte bli värre...

...för att hela tiden få en ny fet käftsmäll och drabbas av insikten: Jo, det kan det. Det kan alltid bli mycket värre. Hela tiden kan det bli värre.

Egentligen borde jag inte vara överraskad med tanke på vårt mediokra spel hittills och endast två (flyt)segrar i bagaget. Men när vi möter ett av dom sämsta allsvenska lagen på flera år i kombination med att Blåvitt kanske hade fått en självförtroendeboost av 5-1 segern mot Elfsborg så vågade jag faktiskt hoppas på seger idag. Blåvitt modell 2010 är ett allsvenskt bottenlag. Det är dagens bedövande sanning. And it hurts baaaaad...

Det här är som att rutschkana i hög fart mot ett stort svart mörker. Och man vet inte var det kommer att sluta.

Nu avgår jag.

Superettan här kommer Änglarna? I värsta fall
Citera
2010-04-24, 19:53
Medlem
LastCaresss avatar
Änglarna borde egentligen inte vara så bedrövade, Åtvid visade ju i matchen mot Djurgårn att man är på g och var säkert jävligt taggade inför matchen idag.
Citera
2010-04-24, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Änglarna borde egentligen inte vara så bedrövade, Åtvid visade ju i matchen mot Djurgårn att man är på g och var säkert jävligt taggade inför matchen idag.
Jag antar och hoppas att du är ironisk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in