2010-04-19, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Varför för sjunger ni:"......alla hatar oss, vad fan gör det" och tycker ni är skithäftiga när ni sjunger/skriver det. När ni ändå inte kan ta att folk "hatar" er?

Jo, därför, för, för. Om du inte kan skriva själv så kanske du inte skall påpeka vad andra skriver (?) Du är ett urexempel på någon som trivs mer när det går illa för antagonisterna än bra för ditt gäng. Jag noterade enkom att det var smalskrapat med glädje, dock mer aggressivitet från ditt led efter matchen mot Ellos. Sedan att ni blir illamåendes när en AIK:are uttrycker förnöjsamhet efter en efterlängtad seger.... ja, och? Låt det bero.
Citera
2010-04-19, 23:13
Medlem
Vad kostar Hysen? Lär väl bli rätt välbetald? Förresten, Pär Ericsson, årets flopp? Sex miljoner eller vad var det?

Kan knappt vänta tills imorgon, vilken match! Pontan får debutera mot Hiv! Härligt för honom.
Holgersson är kass. Molins, honom leker du dig förbi alla dagar i veckan!

Imorgon sjungs packet ut av 3000 tillresta mffare och matchen vinns med 3-2!
Senast redigerad av Battyboy 2010-04-19 kl. 23:19.
Citera
2010-04-19, 23:14
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Riktigt kul match på Rambergsvallen idag. Fast kallt som fan... Och så har jag en förklaring till Häckens usla åskådarsiffror. Dom kan inte räkna... Idag sa dom att det var nånstans runt 2200 åskådare. Det var ju näst intill fullsatt. Tar Rambergsvallen bara 2500 åskådare då eller?

Annars var det riktigt bra spelat av Mjällby. Stabilt lag. Väldigt stabilt.. Extra plus till Mostapha El Kabir som var bäst på plan idag, Löken på högermittfältet som tog för sig bra och hela backlinjen som var grymt säkra. Lite för säkra emellanåt för jag vet inte riktigt om jag tycker om när backarna dribblar.. Dom gjorde det bra visserligen men ändå. Grahn var såklart också bra och han lyckades låta bli att snacka till sig ett kort idag med. Trodde han var på gång med det en gång men han höll tyst. Minus till Osiako som inte alls höll sin vanliga klass. Ett par vansinniga missar som höll på att kosta..

Den enda som kändes genomgående farlig i Häcken var nog Chibuike. Dom fick några ströchanser annars men inte mycket att hänga i julgranen.
Värt att notera är ju också att det var extremt få rensningar. Dom kunde nog räknas på ena handens fingrar. Attans bollsäkra backlinjer i båda lagen..
Ranégie är ju ingen liten kille. Tror inte han vann en enda nickduell mot Mjällbys mittbackar. Och trots att Häcken är ett ohyggligt storväxt lag så var det Mjällbys hörnor som var farliga. Häcken hade hyfsat många men dom var väldigt ofarliga.

Och brytningen i Mjällbys straffområde när det var 20 kvar eller nått sånt var nått av det svettigaste jag sett på länge. Hjärtstillestånd när han gjorde den.
Citera
2010-04-19, 23:31
Medlem
Coolt att Guidetti kommer in och levererar direkt. BP smyger lite i vassen tycker jag. Tror inte de är aktuella för nedflyttning.
Citera
2010-04-19, 23:37
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Coolt att Guidetti kommer in och levererar direkt. BP smyger lite i vassen tycker jag. Tror inte de är aktuella för nedflyttning.

Ja, riktigt kul att han kommer in och gör bra ifrån sig. Det ska bli roligt att följa honom, killen är blott 18 år.
Citera
2010-04-19, 23:41
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battyboy
Vad kostar Hysen? Lär väl bli rätt välbetald? Förresten, Pär Ericsson, årets flopp? Sex miljoner eller vad var det?

Visst har Ericsson haft det jobbigt (ändå ett mål) men han har inte direkt spelat i något lag i medgång nu heller. Jag tycker att det är alldeles för tidigt att döma ut honom. Nämnde Hysén presterade till exempel ytterst begränsat under sina första ett och ett halvt år i Blåvitt och han kostade kanske tre gånger så mycket. Han lär väl ha en av Allsvenskans absolut bästa löner nu, ja.

Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Riktigt kul match på Rambergsvallen idag. Fast kallt som fan... Och så har jag en förklaring till Häckens usla åskådarsiffror. Dom kan inte räkna... Idag sa dom att det var nånstans runt 2200 åskådare. Det var ju näst intill fullsatt. Tar Rambergsvallen bara 2500 åskådare då eller?

Jag har ruggigt svårt att tro att det skulle vara felaktiga siffror. Testa att besöka Rambergsvallen när Blåvitt är på besök och det är 4 500-5 000 åskådare där och jämför.

/feldgrau
Citera
2010-04-20, 00:05
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Jag har ruggigt svårt att tro att det skulle vara felaktiga siffror. Testa att besöka Rambergsvallen när Blåvitt är på besök och det är 4 500-5 000 åskådare där och jämför.

/feldgrau
Jo. Klart det är mer när blåvitt är där men det förändrar inte dagens situation. Jag och en Häcken-människa gick för att kolla och eftersom det inte skulle bli så mycket folk så kom vi dit 10 minuter innan matchen började. Det "borde" räckt utan problem eftersom vi förväntade oss kanske 2500 åskådare men nu var det kö en bra bit ut på gatan och innan vi kom till våra platser hade matchen varit igång i 10 minuter och vi fick skyffla undan massa folk som snott våra platser. Det fanns lite plats vid och i Mjällbyklacken men i övrigt var det i stort sett fullpackat. Min Häckenkompis reagerade precis likadant och han brukar gå på varenda match där ute så han borde ha koll också. Nått fel var det helt klart..

Kan säga också att vi var långt ifrån sist i kön så det skulle inte förvåna mig om det var folk som missade halva första halvlek..
Citera
2010-04-20, 00:09
Medlem
jansdieters avatar
Så jävla skönt med en vinst, äntligen. Men större växlar än så tänker jag definitivt inte dra. Faktumet är fortfarande att vi varit urusla fram tills idag och nu är det upp till spelare och ledare att visa att 0-3 borta inte var en engångsförteelse.

+ till Burgic som gör två fina mål, till Dulees grymma mål, till Mutumbas assist, till aggressiviteten laget höll och till Atta som vanligt.

- Bojan. Stor i orden och liten på jorden. Slår ett par fina inlägg, visst. Är dock brutalt nära att ge oss ett par baklängesmål med sitt juniornaiva spel på mittplan. Jag vill inte se Bojan från start nästa match.

Häcken på lördag. Snacka om drabbning. Känns som att det finns ett lag som är gaaanska revanschsugna på oss efter förra årets respass i cupen och torskar i ligan..
Citera
2010-04-20, 00:16
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jansdieter
Så jävla skönt med en vinst, äntligen. Men större växlar än så tänker jag definitivt inte dra. Faktumet är fortfarande att vi varit urusla fram tills idag och nu är det upp till spelare och ledare att visa att 0-3 borta inte var en engångsförteelse.

+ till Burgic som gör två fina mål, till Dulees grymma mål, till Mutumbas assist, till aggressiviteten laget höll och till Atta som vanligt.

- Bojan. Stor i orden och liten på jorden. Slår ett par fina inlägg, visst. Är dock brutalt nära att ge oss ett par baklängesmål med sitt juniornaiva spel på mittplan. Jag vill inte se Bojan från start nästa match.

Häcken på lördag. Snacka om drabbning. Känns som att det finns ett lag som är gaaanska revanschsugna på oss efter förra årets respass i cupen och torskar i ligan..

Jag håller med. Bojan var riktigt dålig i ett par situationer. Tomi verkar ha fått tillbaka självförtroendet. Mutumba likaså. Dulees mål var löjligt bra. Burgic i toppform.
Citera
2010-04-20, 00:18
Medlem
Krayziebones avatar
Äntligen seger och många mål gjorda!

+
Tomi Maanoja - han kan ju faktiskt rädda skott
Walid Atta - as usual
Dulee - Ger ett lugn, plus hans fina balja
Tjerna - Kämpatakter smittar av sig, alla våra 5 poäng har kommit när han varit med
Mutumba - Äntligen en insats som inte var bedrövlig i år
Eguren - Kämpar även om han inte skapar allt för många chanser
Burgic - Har han vaknat nu?

-
Kenny Pavey - Killen ska fan inte slå frisparkar
Per Karlsson - Han måste våga ta ett uppspel någon gång
Snygg Nils - Lite dåligt med offensiva löpningar från hans sida, även många långbollar som slogs iväg

FET -
Bojan Djordjic - Snubben gör inte ett jävla rätt, eller... jo vänta han hade 1 fin krossboll, nej dags att bänka honom nu! Felpass på felpass på felpass, dräller med bollen, tappar bollen lätt, SEG

Hoppas nu inte vinsten var en engångsföretelse utan vi vinner mot häcken på lördag också, även om spelet lämnar en del att önska.
Citera
2010-04-20, 00:33
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Jo. Klart det är mer när blåvitt är där men det förändrar inte dagens situation. Jag och en Häcken-människa gick för att kolla och eftersom det inte skulle bli så mycket folk så kom vi dit 10 minuter innan matchen började. Det "borde" räckt utan problem eftersom vi förväntade oss kanske 2500 åskådare men nu var det kö en bra bit ut på gatan och innan vi kom till våra platser hade matchen varit igång i 10 minuter och vi fick skyffla undan massa folk som snott våra platser. Det fanns lite plats vid och i Mjällbyklacken men i övrigt var det i stort sett fullpackat. Min Häckenkompis reagerade precis likadant och han brukar gå på varenda match där ute så han borde ha koll också. Nått fel var det helt klart..

Kan säga också att vi var långt ifrån sist i kön så det skulle inte förvåna mig om det var folk som missade halva första halvlek..

Jag tror på vad du säger, men en publiksiffra på kanske en bra bit över 2 500 för Häcken mot Mjällby låter helt osannolik. Räknar man bort deras jippomatcher på Ullevi under Gothia Cup och derbyna (IFK, Öis och Gais) så har det kommit över 3 000 åskådare bara på åtta av deras matcher under 2000-talet... Premiären 2009 mot MFF (3 207), AIK hösten 2009 med väldigt många Blåvita på plats (4 117), Öster 2006 (3 012), premiären 2005 mot Sundsvall (3 118), Elfsborg 2005 (3 061), Djurgården 2005 (3 177), Hammarby 2001 (3 024) och MFF 2001 (3 327). Som synes har jag svårt att tro att Rambergsvallen var näst intill fullsatt (det vill säga 6 000 i teorin och typ 5 000 i praktiken) i dag...

/feldgrau
Citera
2010-04-20, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krayziebone
- Kenny Pavey - Killen ska fan inte slå frisparkar

Jag kan inte förstå varför du ger Kenny Pavey ett minus pga hans frisparkar?

Han har en bra fot och spelade fram till 0-3 målet om du missade det.
Kenny Pavey är en av Allsvenskans bäste spelare när det gäller energi och inställning. Det är nåt som räcker långt i Allsvenskan.

Annars var det kul och se hur AIK genomförde matchen. Jag har skrivit innan att jag tycker att Burgic är usel och jag får väl ta tillbaka det efter denna matchen. Men jag höjer ändå ett finger för att han måste producera betydligt oftare.

Bojan borde inte få spela nästa match ifrån start.

Toni Mannoija kan fortfarande inte slå insparkar och det är nåt som bekymrar mig. Vi kan inte ge bort bollfan hela tiden till motståndarna för att han inte kan slå insparkar. Hans räddning på Kalmars friläge var faktiskt av den högra skolan samt ett par räddningar han gjorde.

Kan bara Eguren sluta springa runt som en jävla fjant och gnälla på domslut hela tiden så kanske han också kan börja bidra lite. Det är ändå en spelare som spelar för en VM-plats och har spelat i La Liga. Då bör han vara ännu mer dominant.

Nu kör vi över Häcken på Råsunda så killarna har bra självförtroende inför 2 väldigt viktiga matcher mot HIF och DIF.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in