Riktigt kul match på Rambergsvallen idag. Fast kallt som fan... Och så har jag en förklaring till Häckens usla åskådarsiffror. Dom kan inte räkna... Idag sa dom att det var nånstans runt 2200 åskådare. Det var ju näst intill fullsatt. Tar Rambergsvallen bara 2500 åskådare då eller?
Annars var det riktigt bra spelat av Mjällby. Stabilt lag. Väldigt stabilt.. Extra plus till Mostapha El Kabir som var bäst på plan idag, Löken på högermittfältet som tog för sig bra och hela backlinjen som var grymt säkra. Lite för säkra emellanåt för jag vet inte riktigt om jag tycker om när backarna dribblar.. Dom gjorde det bra visserligen men ändå. Grahn var såklart också bra och han lyckades låta bli att snacka till sig ett kort idag med. Trodde han var på gång med det en gång men han höll tyst.

Minus till Osiako som inte alls höll sin vanliga klass. Ett par vansinniga missar som höll på att kosta..
Den enda som kändes genomgående farlig i Häcken var nog Chibuike. Dom fick några ströchanser annars men inte mycket att hänga i julgranen.
Värt att notera är ju också att det var extremt få rensningar. Dom kunde nog räknas på ena handens fingrar. Attans bollsäkra backlinjer i båda lagen..
Ranégie är ju ingen liten kille. Tror inte han vann en enda nickduell mot Mjällbys mittbackar. Och trots att Häcken är ett ohyggligt storväxt lag så var det Mjällbys hörnor som var farliga. Häcken hade hyfsat många men dom var väldigt ofarliga.
Och brytningen i Mjällbys straffområde när det var 20 kvar eller nått sånt var nått av det svettigaste jag sett på länge. Hjärtstillestånd när han gjorde den.