2010-04-17, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TazT
Vem fan bryr sig om vad en ifk:are har att säga? Han har uppenbarligen tid att tjata om helt oväsentliga grejer när det inte är så kul att snacka om det egna laget.
Du har iaf bara tid att vara här när det går bra för ditt lag.
Citat:
Ursprungligen postat av VonRof
Hur många sålda biljetter är det till 5 maj derbyt?
Runt 14000 tror jag att jag läste någonstans.
Citera
2010-04-17, 19:51
Bannlyst
För att bryta den här superintressanta derby-eller-inte-diskussionen:

Hellquist verkar dragit på sig några extra kilon på försäsongen. Sällan han förlorar en närkamp nuförtiden, till skillnad från förra säsongen då han knappt vann någon.
Hans kvicktänkthet och precisa passningar tillför också en välkommen dimension till DIFs mittfälts-triangel.

Han och Prince verkar ofta söka sig till varandra för snabba petningar som lurar motståndarnas första press. Väldigt effektivt.

Allt som allt har DIF en tydlig spelidé den här säsongen som dessutom är genomförbar.
Mot säsongens slut kanske det t o m ser bra ut.

Låt det här frodas nu i lugn och ro.
Citera
2010-04-17, 23:06
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Vem fan bryr sig om vad en ifk:are har att säga? Han har uppenbarligen tid att tjata om helt oväsentliga grejer när det inte är så kul att snacka om det egna laget.

Och var fan höll du hus innan den här säsongen? Du kanske ska tänka till lite innan du öppnar glappkäften. Jag finns alltid tillgänglig här för diskussion om vad som helst, inklusive Blåvitt. Oavsett tabelläge. Har du något intressant att diskutera med mig är du välkommen att göra det. Men where were you when you were shit?

/feldgrau
Senast redigerad av feldgrau 2010-04-18 kl. 00:02.
Citera
2010-04-17, 23:24
Medlem
megaman9s avatar
Helsingborg kommer att göra ett litet ryck ifall dom vinner matchen

Hoppas på oavgjort för Allsvenskans skull
Citera
2010-04-17, 23:40
Medlem
Citat:

Och vilka håller min herre på? PLOs nordiska gren i Solna, knarkarna på Söder eller Hey Hey we are the monkies som spelar på stadion?
Citera
2010-04-18, 00:25
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SolarKnife
För att bryta den här superintressanta derby-eller-inte-diskussionen:

Hellquist verkar dragit på sig några extra kilon på försäsongen. Sällan han förlorar en närkamp nuförtiden, till skillnad från förra säsongen då han knappt vann någon.
Hans kvicktänkthet och precisa passningar tillför också en välkommen dimension till DIFs mittfälts-triangel.

Han och Prince verkar ofta söka sig till varandra för snabba petningar som lurar motståndarnas första press. Väldigt effektivt.

Allt som allt har DIF en tydlig spelidé den här säsongen som dessutom är genomförbar.
Mot säsongens slut kanske det t o m ser bra ut.

Låt det här frodas nu i lugn och ro.
Lille-Phille har utvecklats något enormt mellan säsongerna. Några extra kilon kan absolut ha varit den avgörande faktorn. Jag håller helt och hållet med dig, Djurgården känns betydligt roligare i år och ger man det lite tid kan nog resultaten börja gå vår väg.

Sen vill jag ge feldgrau en kram, för jag tycker han har rätt i derby-diskussionen.
Citera
2010-04-18, 00:31
Medlem
Snälla Göteborg vinn nu imorgon. Orkar inte med Elfsborg.
Citera
2010-04-18, 00:40
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminmannen
Och vilka håller min herre på? PLOs nordiska gren i Solna, knarkarna på Söder eller Hey Hey we are the monkies som spelar på stadion?

Han håller på MFF. De ligger ju bra till i tabellen och spelar fin fotboll just nu så då är det klart att han kan sitta i den här tråden och skriva.

Citat:
Ursprungligen postat av riquelme

Det är nog att hoppas på lite för mycket tyvärr. I allra bästa fall kan vi kriga oss till 0–0 eller 1–1. Nu är ju visserligen Adam Johansson med igen (stod över mot TFF), Hysén verkar kunna spela, Bärkroth verkar få starta och Söder kommer säkert göra ett längre inhopp igen, men det kommer ändå krävas en jävla massa för att det ska räcka till seger. Det som ironiskt nog kan rädda oss är väl att planen på GU tyvärr blivit sämre sen premiären och att Elfsborg inte kan spela ut oss med sitt kortpassningsspel...

/feldgrau
Citera
2010-04-18, 01:19
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Dé e lungt, vi ska bräcka Halmstad, Elfsborg kommer inte att gå om oss lelle gubben så oroa dig inte...

Vänta, mena du blåvitt?...
Citera
2010-04-18, 01:24
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Bara för att jag vill vara snäll här.

"(derby; also local derby) a sports match between two rival teams from the same area." taget från Oxford English dictionary vilket väl är så nära officiellt man kan komma inom det engelska språket.
http://www.askoxford.com/concise_oed/derby?view=uk

"(fotbolls)match mellan lag från samma ort" taget från Svenska akademiens ordlista vilket ju är så nära officiellt man kan komma inom det svenska språket.
http://www.svenskaakademien.se/web/Ordlista.aspx och sök på derby

Så kort sagt kan vi helt enkelt säga att alla har rätt. Den svenska definitionen säger stad och den engelska definitionen säger område. Välj vilken ni vill använda. Och det står area på den engelska definitionen och inte town eller city. Hade det betytt stad så hade det stått stad av den enkla anledningen att man inte använder vaga begrepp i en ordbok. Det förstör hela syftet med det.
Citera
2010-04-18, 01:41
Medlem
Bornets avatar
Helsingborg och Malmö är varken samma ort eller område. Jag köper parollen 'Skåne-derby' fast mest för att jag är lat. Men att kalla matchen derby kort och gott svider i mina ögon. GAIS - Ellos är inte derby, KFF - Mjällby är inte derby, Norrköping - Åtvidaberg är inget derby, vad är nästa steg? GIF Sundsvall - Gefle är 'Norrlandsderby'? Nej nu räcker det.
Citera
2010-04-18, 01:45
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Eftersom journalister ofta är utbildade inom språk kanske de använder sig av den rätta definitionen av derby

För vi blir ju varje dag överbevisade av svenska journalisters extrema kvalité och kunskap....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in