2010-04-15, 17:25
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Ganska många inlägg lite längre bak gör det...
Sorry, hela 7 inlägg berör ämnet. Varav du själv står för 2 utav inläggen. Explosion ja.
Citera
2010-04-15, 17:40
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrG
Grattis Kalmar!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/sverige/allsvenskan/kalmar/article6958263.ab

Vad tänkte Kalmar med när dom signade honom? För visst var han väl redan misstänkt då?
Citera
2010-04-15, 17:45
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamwallace
Vad tänkte Kalmar med när dom signade honom? För visst var han väl redan misstänkt då?
Nej, det var han inte.
Citera
2010-04-15, 17:52
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Kanske egentligen tillhör supportertråden, men jag köpte precis biljetter till söndagens match mot Blåvitt, och noterade att precis som förra året klassar IFK matchen som ett derby. 195 kr för en förhållandevis dålig bortaståplats och 260 kr för sittplatser med skymd sikt/kortsida kostar det alltså att se ett derby som enligt de blåvita själva absolut inte är ett derby. Logiskt.
Citera
2010-04-15, 18:03
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Startelvan mot Elfsborg
Djurgården startar dagens match mot Elfsborg med följande uppställning.

Touray (k)
Ceesay, Haginge, Toivio, Gustafsson
Ekong, Perovuo, Hellquist
Hämäläinen, Oremo, Milic

Bänk: Vaiho, Ayuba, Lyyski, Touma, Calisir, Igboananike, Rajalakso.

2010-04-15 17:45

Jonas Riedel © DIF Fotboll

Rätt väntad start 11.

Blir intressant å se Kebba vs Bajrami
Är våran bästa spelare i dagsläget, gissar att han blir vår nästa utlandsexport.
Citera
2010-04-15, 18:04
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Sorry, hela 7 inlägg berör ämnet. Varav du själv står för 2 utav inläggen. Explosion ja.

Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Du menar precis som att ingen bryr som om gnaget så fort dom börjar torska? True 'dat.

Fler inlägg berör dock AIK.
Citera
2010-04-15, 18:08
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny
Kanske egentligen tillhör supportertråden, men jag köpte precis biljetter till söndagens match mot Blåvitt, och noterade att precis som förra året klassar IFK matchen som ett derby. 195 kr för en förhållandevis dålig bortaståplats och 260 kr för sittplatser med skymd sikt/kortsida kostar det alltså att se ett derby som enligt de blåvita själva absolut inte är ett derby. Logiskt.

Förra året var Elfsborgsmatchen inte klassad som derby. Det var bara Öis- och Gais-matcherna som var det. Eftersom Öis åkte ur och Häcken inte har några supportrar att tala om valde man att plocka in Elfsborg i den priskategorin istället. Och det är just vad det är, en priskategori. Den hade kunnat heta "heta matcher" eller "högprismatch". Nu har man kvar namnet från förra året. Att du tycker att det är jättekul förstår jag inte, det är knappast Blåvitts marknadsföringsavdelning som sitter och bestämmer vad vi supportrar klassar som derby eller ej?

/feldgrau
Citera
2010-04-15, 18:14
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Förra året var Elfsborgsmatchen inte klassad som derby. Det var bara Öis- och Gais-matcherna som var det. Eftersom Öis åkte ur och Häcken inte har några supportrar att tala om valde man att plocka in Elfsborg i den priskategorin istället. Och det är just vad det är, en priskategori. Den hade kunnat heta "heta matcher" eller "högprismatch". Nu har man kvar namnet från förra året. Att du tycker att det är jättekul förstår jag inte, det är knappast Blåvitts marknadsföringsavdelning som sitter och bestämmer vad vi supportrar klassar som derby eller ej?

/feldgrau
Jättekul tycker jag inte det var, bara jävligt dyrt (och ologiskt). Sen slutar ju ändå skiten med 0-4 i röven, Hjalmar Jonsson gör årets mål och 300 Partille-Jonnys som skriker "En get, en gås, en hora från Borås".

Men men, nu är det DIF som gäller.
Citera
2010-04-15, 18:15
Medlem
megaman9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Ikväll ska det bara vara vinst för KFF mot Mjällby! Utöver matchen blir även intressant att se Strandvallen, som jag aldrig besökt förut.

Någon i vilket skick Strandvallens gräs är?

Verkligen intressant match, känns lite som ett derby.

Gräset såg inte speciellt bra ut förra hemma matchen mot Gefle. Var typ ingen gräs vid hörn-områderna, och anfallen dog där flera gånger.
Citera
2010-04-15, 18:19
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny
Jättekul tycker jag inte det var, bara jävligt dyrt (och ologiskt). Sen slutar ju ändå skiten med 0-4 i röven, Hjalmar Jonsson gör årets mål och 300 Partille-Jonnys som skriker "En get, en gås, en hora från Borås".

Fast i år spelar vi hemma på våren och borta hos er på hösten (där skiten slutar med 0–3 i röven, Anders Svensson gör årets match och 300 traktorer blockerar påfarten till riksväg 40 västerut) så jag är inte så säker på att de senaste årens mönster kommer upprepa sig.

Nu är det dags för torsk mot Trelleborg!

/feldgrau
Citera
2010-04-15, 18:33
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Kim Christensen är topp tre men jag kan inte påstå att han varit "riktigt bra" i år.

/feldgrau

Men har han gjort någon direkt tavla eller vad är det som är fel i år? För han var ju tillsammans Örlund i en klass för sig förra året. I år har han föga smickrande 69% i räddningsprocent att jämföra med Maanojas 79%.
Citera
2010-04-15, 19:37
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Då tolkade jag det om man skulle ranka dem just nu, inte över tid.

Över tid jag menade, även om han antagligen är topp tre just nu också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in