2010-03-13, 18:43
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Skulle alla allsvenska lag försöka efterlikna aiks spel så mycket som möjligt skulle alla matcher sluta 0-0 och allsvenskan skulle läggas ner
Blåvitt är inte bara till 100% hysens förtjänst som många (speciellt gnagare) tycks tro. Vi vann ju till exempel guldet 07 då hysen bara hoppade in vid ett fåtal tillfällen. 08 var Hysen riktigt dålig men det gick skapligt ändå. Skulle Hysen dra i sommar så skulle det vara ett avbräck visst, men oersättlig är han inte. Fortsätter han i samma formidabla stil till sommaren så kan blåvitt dessutom räkna med en mycket fin transferpeng på minst 40 miljoner. Om tobbe själv vill dra så tror jag det blir till en stor liga.....och då betalas det därefter.
För övrigt en mycket stark seger idag, hade varit nöjd med oavgjort med nu blev det en 3-0 seger borta mot kalmar(!!!)även om siffrorna var lite väl stora.
Nu vill jag inte se nån jävla repris mot häcken nästa omgång som den förra året (1-4 i baken)

Snälla, skriv så man förstår.

Det är väl ingen som har sagt att han är oersättlig? Det finns massvis med spelare som är bättre än honom. Men poängen är att det blir svårt att täppa till tomrummet efter honom.

Jag tror inte han drar, han är för osäker. Den förra sessionen sitter kvar i huvudet.
Citera
2010-03-13, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Snälla, skriv så man förstår.

Det är väl ingen som har sagt att han är oersättlig? Det finns massvis med spelare som är bättre än honom. Men poängen är att det blir svårt att täppa till tomrummet efter honom.

Jag tror inte han drar, han är för osäker. Den förra sessionen sitter kvar i huvudet.
Han vill nog gärna dra, men inte till någon nordisk klubb eller Holland, och frågan är om några av de fem stora ligorna är intresserade av att betala för honom. Om han får ett bra kontraktserbjudande av Blåvitt tror jag hellre han är kung i Göteborg där hans familj mår bra än att spela i någon mittenklubb i Holland.
Citera
2010-03-13, 19:28
Medlem
P3RK3L3s avatar
Om Stefan Selakovic hade spelat i Kalmar:

Citat:
Ursprungligen postat av wwwmd, Gnagarforum
Om Stefan Selakovic spelat i Kalmar FF:

Reporter: Hur känns det här?

Selakovic: Ja, det känns ju inte alls bra. Jag tycker som vanligt att vi är det bättre laget. Vi har ju bollen i stort sett i hela matchen och trycker på. Vi har en straff som deras målvakt går ut ett par meter från mållinjen för att rädda.

Reporter: Du menar att den borde ha slagits om?

Selakovic: Ja, det är ju självklart. Reglerna säger ju att man ska stå på linjen, men han rör sig ju ut ett par meter från linjen. Det får man inte göra.

Reporter: Gör inte alla målvakter det?

Selakovic: Det vet jag inte. Vi gör det inte. Det är bara de andra.

Reporter: Matchen i övrigt?

Selakovic: Nej, men vi är ju bättre. Igen. Vi har straffen och sedan har vi två i ribban.

Reporter: Vad säger du om motståndarna?

Selakovic: Nej, de har ju i stort sett ingenting förutom målen. De slår ju bara långt på han Hysén och spelar ju jäkla tråkigt. Sedan spelar de ju rätt fult också och vi borde ha haft minst en straff till.

Reporter: Varför har ni så svårt mot just det här laget?

Selakovic: Nej, det vet jag inte om vi har. Det känns mest som vi har otur. Precis som i de andra matcherna. Vi är ju bättre, men får inte in bollen.
Citera
2010-03-13, 19:30
Medlem
FinalTwelves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Han vill nog gärna dra, men inte till någon nordisk klubb eller Holland, och frågan är om några av de fem stora ligorna är intresserade av att betala för honom. Om han får ett bra kontraktserbjudande av Blåvitt tror jag hellre han är kung i Göteborg där hans familj mår bra än att spela i någon mittenklubb i Holland.

Göteborg kan inte erbjuda ett lika bra kontrakt som de holländska klubbarna, han spelar ju i landslaget så han kommer du få ett bra erbjudande och jag tror han kommer att dra om han får ett. Han har ju trots allt ett SM-guld redan så det finns ju inga nya utmaningar i Sverige. Och ska han ska konkurrera i landslaget på allvar så kanske han måste spela i en bättre liga.
Citera
2010-03-13, 19:32
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Bara en bitter göteborgare skulle fortsätta tjata om AIKs spel. Vi har sedan man värvade flavio spelat mycket bra fotboll, inte alls mindre attraktivt än andra lag.
Sedan så förstår du väl själv att man idag har anpassat spelet mer till Hysen än 07/08 då det är nu han presterar, vore ju konstigt om man baserade spelet på någon som var dålig.
Jag vill även påminna mig om att IFK hade det väldigt svårt offensivt när Hysen vart skadad i bajen-matchen förra året. Visserligen tog man 6/9 poäng men jag tror nog ingen skulle kalla IFK - GAIS eller MFF - IFK för bra insatser.
Det är just det som är så kul med er gnagare. Idag har jag hört gnäll från er då ni säger att ifk bara hade 3 målchanser och gjorde mål på alla.....kalmar var bättre bla. bla. bla. När folk gnäller liknande på aiks spel låter det: Fotboll går ut på att göra mål osv osv.
Att ni är mästare på att kasta sten i glashus säger väl ingen emot
Ja det är väl klart som fan att man spelar ett spel som är klippt och skuret för Hysen. Men som sagt, vi står inte och faller med honom. Vi har ju lixom lite fler klasspelare än honom
Och nej vi spelade inte vår bästa fotboll under den perioden på tre matcher du beskriver men att dra slutsatser av det är lika fel som när du sågade Turunen då du enbart sett en halv match av honom. Och när du hyllade Atta inför säsongen för att han var "Man of the match" mot elfsborg (EN bra match lixom). Själv drar jag en slutsats efter betydligt längre tid och efter fler matcher än så.
Citera
2010-03-13, 19:37
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinalTwelve
Göteborg kan inte erbjuda ett lika bra kontrakt som de holländska klubbarna, han spelar ju i landslaget så han kommer du få ett bra erbjudande och jag tror han kommer att dra om han får ett. Han har ju trots allt ett SM-guld redan så det finns ju inga nya utmaningar i Sverige. Och ska han ska konkurrera i landslaget på allvar så kanske han måste spela i en bättre liga.
Ha även i åtanke att han är 28 år och har redan varit ut på en proffsvända.....familjen trivs utmärkt i gbg....han trivs själv alldeles förträffligt i blåvitt. Drar han så ska det vara ett mycket bra kontrakt enligt honom själv. Om det är nån som vill ge en 28 åring från Sverige det får framtiden utvisa....jag tror det inte
Citera
2010-03-13, 19:38
Medlem
RobEngströms avatar
Alltså är Hysén riktigt smart nu och vill ut i Europa så skriver han på för oss, vet inte om han platsar i dagens AIK, men ett par inhopp kan han väl få göra.
Hos oss skulle han iaf kanske få chansen att göra någon match i CL och på så sätt kanske ett par klubbar skulle få upp ögonen för honom.
Citera
2010-03-13, 19:41
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Det är just det som är så kul med er gnagare. Idag har jag hört gnäll från er då ni säger att ifk bara hade 3 målchanser och gjorde mål på alla.....kalmar var bättre bla. bla. bla. När folk gnäller liknande på aiks spel låter det: Fotboll går ut på att göra mål osv osv.
Ja det är väl klart som fan att man spelar ett spel som är klippt och skuret för Hysen. Men som sagt, vi står inte och faller med honom. Vi har ju lixom lite fler klasspelare än honom
Och nej vi spelade inte vår bästa fotboll under den perioden på tre matcher du beskriver men att dra slutsatser av det är lika fel som när du sågade Turunen då du enbart sett en halv match av honom. Och när du hyllade Atta inför säsongen för att han var "Man of the match" mot elfsborg (EN bra match lixom). Själv drar jag en slutsats efter betydligt längre tid och efter fler matcher än så.

Skulle det vara någon skillnad när du säger det menar du?

Pinsammast idag var när IFK Fiskrens-klacken sjöng något med att de var bäst i Sverige.
Citera
2010-03-13, 19:47
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Alltså du har ju problem med att läsa. Allvarliga problem.
För det första så skrev jag i matchtråden att fotboll går ut på att vinna, att jag sedan konstaterar att Kalmar hade spelet är ju sant, så du kanske kan upplysa mig vad det är du inte förstår? Hur ska man förresten dra slutsatser över hur ni spelar utan Hysen om man inte får använda sig av just matcher utan honom som underlag?
Att jag sedan har "sågat" Turunen och "hyllat" Atta är bara ännu mer talande för din oförmåga att förstå andra människor. Skriver man "Av det jag har sett så är Toronen högst medioker" så sågar man inte spelaren, utan specifika insatser, ganska stor skillnad. Samma sak gäller Atta, jag har alltid skrivit "fortsätter han på liknande vis" när jag skrivit om honom, vilket betyder att jag ännu en gång refererar till specifika insatser. Är det nått mer du vill ha förklarat?
Citera
2010-03-13, 19:56
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Alltså du har ju problem med att läsa. Allvarliga problem.
För det första så skrev jag i matchtråden att fotboll går ut på att vinna, att jag sedan konstaterar att Kalmar hade spelet är ju sant, så du kanske kan upplysa mig vad det är du inte förstår? Hur ska man förresten dra slutsatser över hur ni spelar utan Hysen om man inte får använda sig av just matcher utan honom som underlag?
Att jag sedan har "sågat" Turunen och "hyllat" Atta är bara ännu mer talande för din oförmåga att förstå andra människor. Skriver man "Av det jag har sett så är Toronen högst medioker" så sågar man inte spelaren, utan specifika insatser, ganska stor skillnad. Samma sak gäller Atta, jag har alltid skrivit "fortsätter han på liknande vis" när jag skrivit om honom, vilket betyder att jag ännu en gång refererar till specifika insatser. Är det nått mer du vill ha förklarat?
Läsförståelsen verkar i sådana fall vara under noll hos dig med. Jag skrev att när ni gnäller NI!!! Tror du jag på allvara är så jävla dum att tilltala dig för ni????? Vi visade både 07 och 08 att vi kan spela bra fotboll utan Hysén i toppform och som forward.....2 säsonger tycker jag talar lite merf än 3 matcher. Jag skulle inte uttala mig negativt om en spelare jag sett en halv match med om jag visste att densamma gjort bra ifrån sig i både internationella sammanhang och i klubben han spelade för innan. Ungefär som om jag skulle säga att Eguren är ytterst medioker då jag bara sett supercupfinalen dom senaste åren med honom, i vilket han var fullständigt usel.
Citera
2010-03-13, 20:05
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Läsförståelsen verkar i sådana fall vara under noll hos dig med. Jag skrev att när ni gnäller NI!!! Tror du jag på allvara är så jävla dum att tilltala dig för ni????? Vi visade både 07 och 08 att vi kan spela bra fotboll utan Hysén i toppform och som forward.....2 säsonger tycker jag talar lite merf än 3 matcher. Jag skulle inte uttala mig negativt om en spelare jag sett en halv match med om jag visste att densamma gjort bra ifrån sig i både internationella sammanhang och i klubben han spelade för innan. Ungefär som om jag skulle säga att Eguren är ytterst medioker då jag bara sett supercupfinalen dom senaste åren med honom, i vilket han var fullständigt usel.
Vad är poängen med att citera mig gång på gång om det ändå inte är mig du syftar på i ditt inlägg då?

Det finns inget fel i att bedöma en spelares insats efter ett fåtal matcher, så länge man inser att det inte behöver finnas ett mönster. Du har all rätt att skriva att Eguren var usel, vilket han också var, dock betyder det inte att han kommer spela likadant under resten av sin vistelse, lika lite som det betyder att Toronen kommer fortsätta vara medioker under sina år eller att Atta kommer fortsätta dominera. Förstår du nu?
Citera
2010-03-13, 20:07
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobEngström
Alltså är Hysén riktigt smart nu och vill ut i Europa så skriver han på för oss, vet inte om han platsar i dagens AIK, men ett par inhopp kan han väl få göra.
Hos oss skulle han iaf kanske få chansen att göra någon match i CL och på så sätt kanske ett par klubbar skulle få upp ögonen för honom.

Ja, för det har ju visat sig riktigt svårt att bli såld om man som svensk inte har visat upp sig i CL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in