Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Tomi Maanoja gav ju ett okej intryck under försäsongen, Atta har gått från klarhet till klarhet. Pontus Engblom nätade i flera försäsongsmatcher och Dulee var hel. Innan säsongen och inte minst efter Supercupen fanns således all anledning att tro på en bra säsong. Tomi höll ju också nollan mot både Mjällby och BP. Att han sen fullständigt ballar ur mot Gais är ett mysterium.
Man måste också minnas att Örlunds kassa säsong 2008 ju var huvudanledningen till att Tomi värvades. Inför 2009 bryter Tomi sen benet, Nicklas Bergh är skadad och vi står utan keeper inför säsongen. Har tur och kan låna tillbaka den keeper som precis fått kalla handen av AIK och lyckas motivera honom till sitt livs säsong. Det händer liksom inte.
Hur tippade du att det skulle gå för din klubb innan säsongen och har din klubb infriat förväntningarna tycker du? Nästan mästare.

Om man säger att man ersatt en spelare så är den nya spelaren minst lika bra, i alla fall i min värld.
Maanoja har en bra bit kvar till örats kvalitè, Atta är bra men har en bra bit kvar till Jos pondus och kvalité. Obolo har ni knappast ersatt med nån heller än så länge.
Jag tippade blåvitt som segrare till guldet och gör det fortfarande. Och jag tycker även dom motsvarat mina förväntningar något så när trots 2 förluster på 3 matcher.Mot Häcken var vi överlägset bäst spelmässigt. Och mot Heif så gjorde vi den klassiska plattmatchen som vi väldigt ofta gör i början.
Men börjar inte 3 poängarna trilla in nu så blir jag orolig.