Citat:
Ursprungligen postat av bytheline
2010 blir sista säsongen fotbollen kommer leva i sverige. Eller föresten, nästan redan död. Säsongens höjdpunkt dog, derbyt 12.30? Va ihelvete?
Ja de är dessvärre på god väg att förstöra svensk fotboll. Att spela ett derby 12.30 är ju katastrof på alla sätt och vis ingen vinner på det.
Något annat jag stör mig på är de utspridda matchdagarna man spelar fredagar...tja, man spelar på alla veckans dagar och det fungerar inte. Det är dags att spika 2-3 dagar då matcherna ska spelas sen om det är lördag,söndag eller måndag spelar ingen roll bara man är konsekvent. Något säger mig att måndagar är den bästa vägen att gå för Allsvenskan då man inte krockar med andra sportevent i så stor utsträckning. Sedan samma konsekvens med matchtiderna det ska vara 2-3 fasta tider.
Sedan kan Svff ge fan i att flytta runt speldagarna och ändra tider så det drabbar supportrar som planerar sina besök i förväg.
Det är mycket som görs fel och fortsätter det så kommer intresset fortsätta dala och snart är vi tillbaka i tidigt 90-tal vad gäller intressenivån.
Nog med gnäll på måndag är det dags för match igen för AIK nere i Göteborg. Det är viktigt med 3 pinnar, ytligare ett kryss och vi riskerar att hamna efter redan nu. Spelschemat har varit relativt lätt inledningsvis och ändå står vi på 2 inspelade poäng. Som tur slipper vi hänghuvet Eguren så borde bli islossning och planen bjuder till spel. Hoppas att Engblom får chansen från start och tar den! Gais ser oerhört svaga ut och när inte Wandersson levererar så kommer de få det jobbigt.