2010-03-26, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av japps
SvFF briljerar som vanligt, förvånad att folk ens vill gå på fotboll i Sverige längre...

2010 blir sista säsongen fotbollen kommer leva i sverige. Eller föresten, nästan redan död. Säsongens höjdpunkt dog, derbyt 12.30? Va ihelvete?
Citera
2010-03-27, 08:38
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bytheline
2010 blir sista säsongen fotbollen kommer leva i sverige. Eller föresten, nästan redan död. Säsongens höjdpunkt dog, derbyt 12.30? Va ihelvete?

Ja de är dessvärre på god väg att förstöra svensk fotboll. Att spela ett derby 12.30 är ju katastrof på alla sätt och vis ingen vinner på det.

Något annat jag stör mig på är de utspridda matchdagarna man spelar fredagar...tja, man spelar på alla veckans dagar och det fungerar inte. Det är dags att spika 2-3 dagar då matcherna ska spelas sen om det är lördag,söndag eller måndag spelar ingen roll bara man är konsekvent. Något säger mig att måndagar är den bästa vägen att gå för Allsvenskan då man inte krockar med andra sportevent i så stor utsträckning. Sedan samma konsekvens med matchtiderna det ska vara 2-3 fasta tider.
Sedan kan Svff ge fan i att flytta runt speldagarna och ändra tider så det drabbar supportrar som planerar sina besök i förväg.

Det är mycket som görs fel och fortsätter det så kommer intresset fortsätta dala och snart är vi tillbaka i tidigt 90-tal vad gäller intressenivån.

Nog med gnäll på måndag är det dags för match igen för AIK nere i Göteborg. Det är viktigt med 3 pinnar, ytligare ett kryss och vi riskerar att hamna efter redan nu. Spelschemat har varit relativt lätt inledningsvis och ändå står vi på 2 inspelade poäng. Som tur slipper vi hänghuvet Eguren så borde bli islossning och planen bjuder till spel. Hoppas att Engblom får chansen från start och tar den! Gais ser oerhört svaga ut och när inte Wandersson levererar så kommer de få det jobbigt.
Citera
2010-03-27, 09:58
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bytheline
Du menar att aktiva supportrar/ultras grupper etc. skulle låtas tyna bort helt för att inte komma tillbaka för att SVFF börjar lägga derbyn 12.30? Känns som pajasgrupper i så fall och en väldigt lätt lösning på problemen som SVFF ser.
Citera
2010-03-27, 10:18
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Du menar att aktiva supportrar/ultras grupper etc. skulle låtas tyna bort helt för att inte komma tillbaka för att SVFF börjar lägga derbyn 12.30? Känns som pajasgrupper i så fall och en väldigt lätt lösning på problemen som SVFF ser.

Inför framförallt derbyn är det ju en hel del jävla jobb som ska göras på tex läktaren innan match av tifogrupper och ultras. Är ju smått omöjligt att hinna med om matchen börjar 12.30. Vilken "vaktmästare" är uppe klockan 04.30 en söndagmorgon och "låser upp" Råsunda.

För man vill ju inte göra klart det mest viktiga kvällen innan och låta det ligga obevakat under natten.
Och tifon kommer till sin rätt när det är lite skymning i luften. Inte när solen står som högst.
Citera
2010-03-27, 14:19
Medlem
_slipknot1_s avatar
Bara en tidsfråga innan Svff lägger matcherna på fredagar kl 8.00.
Citera
2010-03-27, 14:32
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _slipknot1_
Bara en tidsfråga innan Svff lägger matcherna på fredagar kl 8.00.
Bättre med en dag mitt i veckan, annars kan ju folk få för sig att ta ledigt.
Citera
2010-03-27, 14:39
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Bättre med en dag mitt i veckan, annars kan ju folk få för sig att ta ledigt.

Ja det är sant
Citera
2010-03-27, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba

Nej har jag inte sagt. Det jag menar är att vanliga åskådarna tynar bort. Och visst kan det vara 5000 riktiga fans på varje hemma match, men vad är det för siffra lixom? Fotbollen är dålig, det kan ingen förneka, man går inte på AS för se bra fotboll. Och om allt runt försvinner som lockat folk så kommer folk sluta gå. Så är det bara. 12.30 har inneburit mindre liv utanför arenan, ja. Men det har kostat fotbollen mycket mer.

Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
Inför framförallt derbyn är det ju en hel del jävla jobb som ska göras på tex läktaren innan match av tifogrupper och ultras. Är ju smått omöjligt att hinna med om matchen börjar 12.30. Vilken "vaktmästare" är uppe klockan 04.30 en söndagmorgon och "låser upp" Råsunda.

För man vill ju inte göra klart det mest viktiga kvällen innan och låta det ligga obevakat under natten.
Och tifon kommer till sin rätt när det är lite skymning i luften. Inte när solen står som högst.

Nej, ultrasgrupperna gör oftast tifot under natten, sen sover några timmar innan match. Lägger ner en jävla massa. När derbyna var 20.00 hade man hela dagen på sig. Sen som du säger förstör 12.30 tiden tifona, hur snyggt är ett riktigt fett tifo med bengaler och allt därtill 12.30 en solig söndag? Nej fyfan säger jag.
Citera
2010-03-27, 16:15
Bannlyst
Och folk undrar varför allsvenskan aldrig utvecklas, slå på tv4 och kolla planen

Citera
2010-03-27, 16:18
Medlem
Fan Arajuri som KFF värvat är totalt värdelös. Pinsam kvalitet på honom.
Citera
2010-03-27, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth

HAHAHAHHA, det var det roligaste jag sett idag. Vilken pannbandsfjant.
Citera
2010-03-27, 16:26
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Ja, vilket jävla skämt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in