2010-01-12, 16:04
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lassebajskasse
Det jag har sett av Joel Perovuo visar att han är mer än "okej".. Men vem vet, det är ju trots allt bara youtube klipp.

Tror att DIF har möjligheten att klättra några placeringar uppåt, skulle tippa på ett mittenläge åtminstone. Tror att med vårat nya ledarskap kan utveckla dom yngre spelarna i truppen, och jag tror att dom kommer blomma ut ordentligt. Kebba blir ju bara bättre och bättre, Bandas kan säkert hitta något att utveckla i Raja.

Angående yngre förmågor. Hellqvist kanske blommar ut och det vore ett jävla uppsving om detta blir året då han blommar ut. Jag gillar honom, liten och ettrig av bara satan.
Citera
2010-01-12, 16:06
Medlem
Lassebajskasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Angående yngre förmågor. Hellqvist kanske blommar ut och det vore ett jävla uppsving om detta blir året då han blommar ut. Jag gillar honom, liten och ettrig av bara satan.

Det gör jag med. Men som det har påpekats tidigare är det dags att han växer till sig, förra säsongen var det tydligt att han är alldeles för lätt för att kunna slita runt tyngre backar.

Som sagt, lägger Bandas ner den energin på dom yngre spelarna kommer nog säsongen se bra mycket positiv ut. Från vad jag har hört är Bandas ingen vidare matchcoach men är mycket bra när det gäller utveckling av 'talanger'.
Citera
2010-01-12, 16:12
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Tror tyvärr som cst att folk har lite för stora förhoppningar på Mjällby. Dom lekte med superettan (och diverse allsvenska lag i cupen) på vårsäsongen och det fanns inte ett lag som var i närheten då. Tyvärr så när dom sålde Fejzullahu så fick dom aldrig ordning på spelet igen. För mycket gick genom honom och han var för viktig för spelet. På höstsäsongen gick dom jämt med toppen men inte mer än så. Tyvärr så är nog inte Mjällby mycket mer än en helt normal liten nykomling som det är nu..

Dock så måste man ju säga att det är en fantastisk timing att gå upp i år så dom kan säkerligen klara sig ändå. Åtvidaberg borde dom ha bakom sig och med BP kvar i serien och ett gais som väl inte har en enda spelare kvar i laget så ska dom kunna klara sig. Men så mycket längre upp än så tror jag inte det kan bli..
Citera
2010-01-12, 16:29
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Tror tyvärr som cst att folk har lite för stora förhoppningar på Mjällby. Dom lekte med superettan (och diverse allsvenska lag i cupen) på vårsäsongen och det fanns inte ett lag som var i närheten då. Tyvärr så när dom sålde Fejzullahu så fick dom aldrig ordning på spelet igen. För mycket gick genom honom och han var för viktig för spelet. På höstsäsongen gick dom jämt med toppen men inte mer än så. Tyvärr så är nog inte Mjällby mycket mer än en helt normal liten nykomling som det är nu..

Dock så måste man ju säga att det är en fantastisk timing att gå upp i år så dom kan säkerligen klara sig ändå. Åtvidaberg borde dom ha bakom sig och med BP kvar i serien och ett gais som väl inte har en enda spelare kvar i laget så ska dom kunna klara sig. Men så mycket längre upp än så tror jag inte det kan bli..
Jag tror inte att man ska betrakta bp som en slagpåse längre. Nu när de fått lite mer Allsvensk rutin så lär de klara sig bättre.
Värvningen av Segerström var dessutom mycket imponerande.
Iofs så har ju Haglund och 2-3 backar lämnat..
Citera
2010-01-12, 16:35
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Jag tror inte att man ska betrakta bp som en slagpåse längre. Nu när de fått lite mer Allsvensk rutin så lär de klara sig bättre.
Värvningen av Segerström var dessutom mycket imponerande.
Iofs så har ju Haglund och 2-3 backar lämnat..
Nej slagpåse har jag inte påstått men det är ändå ett lag som bör vara där i trakterna och kämpa om att klara sig kvar. Gör Mjällby en bra säsong så bör BP vara ett av lagen dom kan ha bakom sig. Slagpåse räknar jag med att Åtvid blir... Finns dock en liten fruktan att Mjällby inte klarar sig så mycket bättre..
Citera
2010-01-12, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Aja, efter 30 omgångar får vi se vem som hade rätt.

Nja alltså, jag tror inte heller på att Mjällby gör någon kanonsäsong, men de har i alla fall en till synes hyfsat stabil defensiv. Både Öis och Norrköping var ju rätt offensivt balanserade och de har inga nykomlingar vunnit så mycket på.
Citera
2010-01-12, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Det har ÖIS och IFK Peking också haft och inte fan gick det vägen. Då tycker jag ändå att bägge de lagen hade gjort bättre säsonger i SE än vad mjällby gjort i år. Tyvärr tror jag att både mjällby och åtvid kommer att floppa ganska hårt.

Känslan är att Mjällby är ungefär lika slagkraftiga som BP var under sin allsvenska sejour 2007.

Örgryte hade färre antal poängs marginal till en mittenplacering än vad Mjällby hade ned till tvåan. Fast du kanske syftar på, och har järnkoll på, det spelmässiga (?)
Citera
2010-01-12, 17:16
Medlem
feldgraus avatar
Skillnaden mellan Mjällby kontra ÖIS och Peking är även att medan de två sistnämnda hade "krav" på sig från omgivningen att spela fotboll, klara sig kvar i Allsvenskan med marginal och så vidare, så har inte MAIF den pressen. De kan istället likt Ljungskile 2008 och BP 2009 spela ut utan press på sig och där har de en fördel gentemot större nykomlingar.

Dock är det nog Åtvidaberg som först och främst kommer ha den stora fördelen av det på sin sida. De kommer med all säkerhet att tippas tvärsist i de flestas tips och det är sällan det slår in.

/feldgrau
Citera
2010-01-12, 17:38
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny
Elfsborg som bildades 1904, har 63 allsvenska säsonger och 5 SM-guld räknar du alltså som mindre "klassiska" än BP?
Ja, hur fan tänkte jag där, fick för mig att Elfsborgs IF bildades 1960 nångång... Hjärnsläpp.
Citera
2010-01-12, 18:00
Medlem
Jeff.Becks avatar
Det verkliga straffet för planinvasionen var varken 200 000kr i böter eller spel inför tomma läktare mot Helsingborg.

Näe, straffet är spelschemat under våren:
DIF - IF Brommapojkarna 31/3
DIF - Trelleborgs FF 12/4
DIF - Åtvidabergs FF 20/4
DIF - Mjällby AIF 29/4
DIF - GAIS 6/5
DIF - Gefle IF 22/5

När Gais är vårens höjdpunkt är något riktigt fel
Citera
2010-01-12, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Det verkliga straffet för planinvasionen var varken 200 000kr i böter eller spel inför tomma läktare mot Helsingborg.

Näe, straffet är spelschemat under våren:
DIF - IF Brommapojkarna 31/3
DIF - Trelleborgs FF 12/4
DIF - Åtvidabergs FF 20/4
DIF - Mjällby AIF 29/4
DIF - GAIS 6/5
DIF - Gefle IF 22/5

När Gais är vårens höjdpunkt är något riktigt fel

Ni lär ju i alla fall ligga högt i hemmatabellen...
Citera
2010-01-12, 23:16
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Ni lär ju i alla fall ligga högt i hemmatabellen...
Djurgården? Neger snälla...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in