2010-03-23, 17:34
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Jag skiter ärligt talat i vilka som har flest supportrar. Men folk härinne som är "hardcore" och börjar gnälla för att det inte är 20 grader varmt och strålande sol kommer aldrig att bli riktiga supportrar till sitt lag.
Om du syftar på mig är du ju lite dum. Trots att jag går på alla hemmamatcher har jag fan rätt att tycka att det är kallt när jag står på läktaren utan att bli kallad låtsassupporter av dig. Jag går på matchen och det är det som räknas.

Är det någon Touma-relaterad ilska du försöker ta ut på andra på internet eller?
Citera
2010-03-23, 17:36
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Ja så lär det väl bli.

Jag vill dock inte se Bojan i en bollhållarroll centralmitt, då jag inte tycker han håller måttet eller tar det tillräckliga ansvaret för den rollen. Han vill showa, trixa och när han blir av med bollen lägger han sig och slår ut med armarna istället för att jobba tillbaka bollen. Därför föredrar jag en spelare som Walker. Tycker Walker även under försäsongen visat att det är värt att ge honom en chans i en Allsvensk match.
Ja, Walker är utan tvekan framtiden. Den typen av spelfördelare tycker jag att vi för sällan får fram i svensk fotboll. Han lär dock få svårt att ta plats när Dulee är tillbaka.
Citera
2010-03-23, 17:37
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Dulle borta 2 veckor längre.
http://fotboll.expressen.se/allsvenskan/1.1928627/aik-s-tunga-besked-bakslag-for-dulee

Nu måste Eguren ner på mittfältet när han är tillbaka.
Jag tycker ni borde bänka han i en match så det blir en väckarklocka för honom. Han hade nog trott att det skulle bli enkel resa att komma tillbaka i As efter spel i la liga. Det verkar inte som han är villig att offra allt som dom flesta av era andra spelare har som filosofi.
Citera
2010-03-23, 17:40
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Jag tycker ni borde bänka han i en match så det blir en väckarklocka för honom. Han hade nog trott att det skulle bli enkel resa att komma tillbaka i As efter spel i la liga. Det verkar inte som han är villig att offra allt som dom flesta av era andra spelare har som filosofi.
Det är bättre om Stahre helt enkelt tar ett allvarligt snack med honom istället för att bara bänka honom helt utan förklaring. Dock ska han bänkas om vi gör en jättemach mot Gais och ersättarna presterar.
Citera
2010-03-23, 17:43
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Sen börjar jag tröttna lite på Mutumba, förstår inte hur han kan ha blivit så självskriven. Bollar på hans kant resulterar väldigt sällan i ens farligheter. Han behöver bekänna lite bänk.

Jag tyckte att det kännetecknade Mutumba förra säsongen med ett fåtal undantag, men av det jag sett i år (supercupen och BP) tycker jag att han verkar ha dragit ner på "spexandet" och börjat spela mer realistiskt. Jag tyckte han var en av de bättre på plan mot BP.

/feldgrau
Citera
2010-03-23, 17:43
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Det var snö här nere för lite drygt två veckor sen. Och som sagt, det ska gå att klara hålla en fotbollsplan någorlunda fin, trots snö.
HAHA, och ta du och fråga hur det ser ut på många delar i landet fortfarande när det kommer till snö och is.
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Det är bättre om Stahre helt enkelt tar ett allvarligt snack med honom istället för att bara bänka honom helt utan förklaring. Dock ska han bänkas om vi gör en jättemach mot Gais och ersättarna presterar.
Kommit någon fortsaättning på hans "utspel" mot 4:e domaren?
Eller är det avslutat?
Citera
2010-03-23, 17:45
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
HAHA, och ta du och fråga hur det ser ut på många delar i landet fortfarande när det kommer till snö och is.

Kommit någon fortsaättning på hans "utspel" mot 4:e domaren?
Eller är det avslutat?
Jag har inte hört något mer om det. Vet dock inte hur lång tid handläggningen av dessa ärenden tar. Bestraffning för det känns inte i grunden oväntad. Man minns så klart Rajalakso-incidenten.
Citera
2010-03-23, 17:48
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Jag har inte hört något mer om det. Vet dock inte hur lång tid handläggningen av dessa ärenden tar. Bestraffning för det känns inte i grunden oväntad. Man minns så klart Rajalakso-incidenten.
Men han blev filmad hela vägen in vetande om att TV4 jagade honom och ropa ord som inte hörde hemma i TV på den tiden av dygnet i alla fall
Men dom är rätt sega ibland på sånt här.
Ibland kan dom väl tom hinna spela en match innan den andra avstängningen kommer i effekt.
Citera
2010-03-23, 17:52
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:

Går man från spel i La Liga till Allsvenskan så borde man nästan vara garanterad en plats i startelvan, don't you think?
Citera
2010-03-23, 17:55
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Går man från spel i La Liga till Allsvenskan så borde man nästan vara garanterad en plats i startelvan, don't you think?
Jo men presterar man inte så ska inte namnet på tröjan ha nån betydelse. Jag tror inte man värvade Eguren för att ge honom tid att spela in sig i laget när han bara har 14 matcher på sig.
Men han kanske har nån slags klausul i kontraktet
Citera
2010-03-23, 17:56
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Jag tyckte att det kännetecknade Mutumba förra säsongen med ett fåtal undantag, men av det jag sett i år (supercupen och BP) tycker jag att han verkar ha dragit ner på "spexandet" och börjat spela mer realistiskt. Jag tyckte han var en av de bättre på plan mot BP.

/feldgrau

"en av de bättre" mot PB säger dock inte så fruktansvärt mycket. Tycker han var katastrofal både mot Mjällby och mot er i supercupen. Visst är han den typen av spelare som lider extra mycket av dåligt underlag men tycker som du också sa att han var för ojämn förra säsongen med - på bra underlag.

Hoppas han kan börja få ut mer av sitt spel, för han kan verkligen. Annars blir det svårt när (om) Özkan kommer tillbaks.
Citera
2010-03-23, 17:58
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Jo men presterar man inte så ska inte namnet på tröjan ha nån betydelse

Så är det ju. Anledningen till Egurens fiasko är ju att han spelas på helt fel position. Han fixar ju bara en enda roll uppenbarligen, hade han spelat som släpande anfallare i bajen så hade han haft samma problem. Men visst han är ju matchotränad också, det birdrar väl. Men vem som helst kan se att han är vilsen på planen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in