2010-02-27, 11:27
Medlem
RobEngströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Trots att du är sork så fick det här inlägget mig att dra rejält på smilbanden!

Nu förstår jag inte vad som är roligt med mitt inlägg......
Citera
2010-02-27, 12:16
Medlem
jansdieters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes111
Ska vi styra upp det här lite nu då, och snacka just de tråden är skapad för!

ALLSVENSKAN 2010!

100 spänn på att MFF floppar åter igen!
Nån som sätter emot?

Redo att hålla med. Dock så har jag en feeling att malmö kommer starkt efter sommaren. Dock hur långt det kommer räcka kan bara framtiden visa.

Favoritskapet på förhand är garanterat blåvitt. Med den truppen Rehn och Olsson förfogar över skulle jag våga säga att det är ett misslyckande om dom inte slutar minst som förra året. Dvs 2:a.
Satt precis och kolla igenom deras trupp och där finns ju faktiskt allt man ska behöva för att göra bra resultat. Allsvensk rutin, målskytte, bra målvakt, stabilt försvar och talanger på g.
Citera
2010-02-27, 12:28
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurgelmaz
Råsunda brukar väl aldrig se spelduglig ut tidigt på säsongen
Fast det såg ut lite som en åker nu tyckte jag. Dock såg jag bara planen utifrån, hade man gått inte hade det kanske sett bättre ut.
Citera
2010-02-27, 12:30
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes111
Ska vi styra upp det här lite nu då, och snacka just de tråden är skapad för!

ALLSVENSKAN 2010!

100 spänn på att MFF floppar åter igen!
Nån som sätter emot?

MFF och Heif känns som givna floppar varenda år numera
Citera
2010-02-27, 12:42
Medlem
RuterKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
MFF och Heif känns som givna floppar varenda år numera

henkeborg tror jag går ett riktigt mörkt år till mötes. Tror dom till och med kan vara inblandade i en kval strid.
Citera
2010-02-27, 12:54
Medlem
Viking-s avatar
Den här tyckte jag var ganska kul:
http://www.aftonbladet.se/webbtv/sport/article6689794.ab
Om hur M9 fick nr 10, kanske bara gnagare som uppskattar filmsnutten dock.
Citera
2010-02-27, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Den var väl lite småkul, men jag vet inte Mutumba känns ju inte som en klassisk tia direkt.
Citera
2010-02-27, 13:17
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Den var väl lite småkul, men jag vet inte Mutumba känns ju inte som en klassisk tia direkt.
Nej, det gör han verkligen inte. Dock så känns han som en spelare som är 100% beroende på självförtroende, om 10:an hjälper honom att tro på sig själv mer än han redan gör så är det ändå ett smart val.
Citera
2010-02-27, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jansdieter
Redo att hålla med. Dock så har jag en feeling att malmö kommer starkt efter sommaren. Dock hur långt det kommer räcka kan bara framtiden visa.

Favoritskapet på förhand är garanterat blåvitt. Med den truppen Rehn och Olsson förfogar över skulle jag våga säga att det är ett misslyckande om dom inte slutar minst som förra året. Dvs 2:a.
Satt precis och kolla igenom deras trupp och där finns ju faktiskt allt man ska behöva för att göra bra resultat. Allsvensk rutin, målskytte, bra målvakt, stabilt försvar och talanger på g.
Absolut just nu har vi en äckligt bra trupp. Problemet är bara att vi hade en väldigt bra (enligt mig bättre) trupp förra våren också. Men sedan lämnade Wernbloom och Bjärsmyr och med facit i hand var det nog då vi tappade guldet. Och i samma veva fick AIK förstärkningar i form av Dulee och Flavio.

Och säg att vi tappar Christensen, Sigurdsson och Gustav Svensson i sommar, då tappar vi väldigt mycket rutin och säkerhet. Som det är nuförtiden känns det tyvärr som att man inte kan tippa allsvenskan förrän efter sommaren då man vet vilka lag som tappat minst. Nu tror jag iofs Blåvitt vinner så länge Tobbe stannar kvar men det kommer inte bli enkelt.
Citera
2010-02-27, 13:59
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-

Kändes lite pinsamt, men Wesströms skådespeleri höjde det en del. Riktigt duktig, faktiskt.
Citera
2010-02-27, 15:06
Medlem
Hoppas de gör en till efter att Mutumba har floppat 2lax10 där Wesström paddlar ut med mutumba på en roddbåt och dödar honom. Den hade fått mig att skratta.
Citera
2010-02-27, 15:38
Medlem
RuterKungs avatar
AIK spelade precis match mot fc flora, matchen slutade 2-1 till AIK efter mål av Tjernström och Burgic. AIK spelade ett 4-2-3-1 spela och startelvan var:
Manooja
Pavey-P. Karlsson-Atta-N.E.J.
Ortiz-Tjernström
Bojan-Eguren-Mutumba
Burgic

Försvaret kändes tryckt, Atta briljerade långa stunder med sin fina teknik och kyla. Floras mål kom på en fint slagen frispark, inte mycket att göra, fastän det var en onödig frispark att dra på sig från början.

Offensiven var sådär, nu saknades ju såklart Flavio och Dulee, men Eguren så pigg ut, fyllde på bra i boxen och hade fina instick, måste dock vänja sig vid sina lagkamrater. En del missförstånd vid många situationer. Burgic var rätt seg, trots målet får han underkänt. Bojan vart osynlig i andra, och Mutumba hade ingen bra dag. Ortiz var dominant som vanligt, och Nisse var riktigt pigg på vänsterkanten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in