2010-01-11, 13:37
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Vad vet du om vad jag vet om Bojan? Jag ogillar individen, ja. Avundsjuk, nej. Jag ser inte varför jag skulle vara avundsjuk på att ni har honom? Är det för att han konkurrerar om att vara den mest skadade spelaren i AS med Aki och Jonson, eller är det något annat?
Ja, Bojan var ju skadad under nästan hela 2009
Nej, det är för att han konkurrerar om att vara en av Allsvenskans bästa vänstermittfältare.
Citera
2010-01-11, 13:38
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobEngström
Påtal om AIKs "sms-lån" det är väl sagt att räntan som AIK får betala går direkt till AIKs ungdomsverksamhet?
Ja, det var någon som nämnde det här på forumet igår.
Citera
2010-01-11, 13:59
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Nej, det är för att han konkurrerar om att vara en av Allsvenskans bästa vänstermittfältare.
Där tycker jag att du har helt fel. Bojan är inte mer än en allsvensk medelmåtta om ens det.
Citera
2010-01-11, 14:26
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Där tycker jag att du har helt fel. Bojan är inte mer än en allsvensk medelmåtta om ens det.
nämn 5 som är bättre
Citera
2010-01-11, 14:37
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Nog för att jag är gnagare men jag vågar nog ändå påstå att Bojan är ett par snäpp över en allsvensk medelmåtta. Han har en jävligt bra vänsterfot och en riktigt bra blick för spelet. Gör sällan några misstag varken i försvaret eller offensiven. Man måste väl ändå bedöma hans förmåga som spelare på det han faktiskt har spelat och inte då han varit skadad?
Citera
2010-01-11, 14:38
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
nämn 5 som är bättre

Varför skulle man behöva nämna fem? Det räcker väl med att nämna en som är ganska mycket bättre än Bojan för att ha "rätt".

Personligen tycker jag att Bojan ligger en bit bakom t ex Emir Bajrami och Roni Porokara. Ska man räkna in spelare som inte främst är vänstermittfältare men som spelat där tidigare torde även t ex Daniel Larsson, Tobias Hysén, Robin Söder med flera räknas in. Dock inte sagt att Bojan är en medelmåtta för det. Men han är knappast med i diskussionen om bästa vänstermitt.

/feldgrau
Citera
2010-01-11, 14:40
Medlem
Salorms avatar
Citat:
nämn 5 som är bättre

Alltså, det är väl förfan självklart att åsikter går isär men det verkar du inte förstå.
Gustav Svensson, Anders Svensson, Molins (fan vet förnamnet), Daniel Sjölund, Rasmus Elm, Wanderson, Stefan Ishizaki. Dessa anser jag är bättre än kommentator-Bojan. Nej, alla dessa är kanske inte just vänstermittfältare, men de är mittfältare och det är även Bojan och han bör ju konkurrera på samma premisser.
Citera
2010-01-11, 14:52
Medlem
Citat:
nämn 5 som är bättre

Porokara, Molins, Bajrami, Selakovic, Görlitz, Ishizaki
Citera
2010-01-11, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobEngström
Påtal om AIKs "sms-lån" det är väl sagt att räntan som AIK får betala går direkt till AIKs ungdomsverksamhet?

Vi har riktigt bra folk med kapital som hjälper AIK.
Citera
2010-01-11, 15:14
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Varför skulle man behöva nämna fem? Det räcker väl med att nämna en som är ganska mycket bättre än Bojan för att ha "rätt".

Personligen tycker jag att Bojan ligger en bit bakom t ex Emir Bajrami och Roni Porokara. Ska man räkna in spelare som inte främst är vänstermittfältare men som spelat där tidigare torde även t ex Daniel Larsson, Tobias Hysén, Robin Söder med flera räknas in. Dock inte sagt att Bojan är en medelmåtta för det. Men han är knappast med i diskussionen om bästa vänstermitt.

/feldgrau
Okej, Bojan kanske inte är bland dem bästa. Reagerade mest på att "han är en allsvensk medelmåtta" vilket är rent skitsnack.
Citera
2010-01-11, 15:29
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Jag tippar gärna dif, blir en kvalplats igen och dom vinner i kvalet mot Assyriska..samma skit igen alltså

Ang gnaget så vem ska göra alla dessa målen som Obolo gjorde? Kan man verkligen ha så höga krav då en så viktig spelare lämnat samt den bästa (?) försvararen? Och året efter ett guld är inte alltid så lätt att hantera, plötsligt blir man laget som alla vill slå. Även om det brukar vara så annars också men nu blir det ju extra laddat att möta aik

Nä men jag tänkte mer på kvaliten som försvinner snarare än antalet spelare som lämnar. För Obolo är ju inte vilken spelare som helst, att bli av med honom måste ju vara ungefär som att bli av med tre viktiga spelare på en gång ungefär. Hur många matcher avgjorde han egentligen bland alla segrar med uddamålet?

Skönt att så en gårdare utan storhetsvansinne. Tycker inte ni, tvärtemot forumkommentarer på SF, ska räkna med någon topp 3 position. Går inte att ha samma krav iår som för 3-4 år sedan.

Håller med om att vi tappat många viktiga spelare, det kommer helt klart försvåra "försvarandet" av titeln.

Nyckeln blir att skapa samma ryggrad som vi hade den här säsongen. Obolo, Ortiz, Jos och Örlund måste byggas om.

Räknar dock nästan in Özkan som nyförvärv (undrar hur många år man sagt det?). Vägrar ge upp hoppet om honom. Tycker att Mutumba varit väldigt ineffektiv i lite för många matcher ändå.
Citera
2010-01-11, 16:13
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Okej, Bojan kanske inte är bland dem bästa. Reagerade mest på att "han är en allsvensk medelmåtta" vilket är rent skitsnack.

Om han inte hör till de främsta, inte heller till de sämsta, då är han väl en medelmåtta?

Hade han inte varit så dryg så skulle han vara ännu mer utav en medelmåtta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in