2010-02-20, 15:56
Medlem
FabioAugustos avatar
AIK - KFF 1-3. Pavey respektive Mendes (2) och Dauda. Jämn match men KFF var hetare framåt. Sobralense, Nouri och Bojan bäst på plan. Ärketräbenet Jocke Lantz fick spela på mittfältet, epic.
Citera
2010-02-20, 16:03
Medlem
RobEngströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
AIK - KFF 1-3. Pavey respektive Mendes (2) och Dauda. Jämn match men KFF var hetare framåt. Sobralense, Nouri och Bojan bäst på plan. Ärketräbenet Jocke Lantz fick spela på mittfältet, epic.

Vad ställde Kalmar upp med för elva?

Sa dom någonting om hur allvarlig skadan på Flavio var?
Citera
2010-02-20, 16:24
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobEngström
Vad ställde Kalmar upp med för elva?

Sa dom någonting om hur allvarlig skadan på Flavio var?
Mendes - Santos - Sobralense
Bapupa - Rydström - Eriksson
Larsson - Lindberg - Carlsson - Nouri
Berisha

Tredjemålvakten Berisha spelade hela matchen, men annars rätt starkt lag. Svårt att säga om det är den elvan vi ska mönstra i premiären då det är ungefär 5 spelare som är givna i elvan och 10-talet som slåss om de övriga platserna.

Flavios skada såg inte jätteallvarlig ut, men han såg ut att ha ont. En hård smäll mot smalbenet (tror jag).
Citera
2010-02-20, 16:58
Medlem
Jånni Balles avatar
AIK imponerar ju inte direkt på försäsongen. Två förluster, tre oavgjorda och en vinst. CL? Tillåt mig småle...
Citera
2010-02-20, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Flavios skada såg inte jätteallvarlig ut, men han såg ut att ha ont. En hård smäll mot smalbenet (tror jag).

På repriserna såg det ut som Flavio fick en stämpling på ovansidan foten så det ska nog inte vara allt för allvarligt.
Citera
2010-02-20, 17:30
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jånni Balle
AIK imponerar ju inte direkt på försäsongen. Två förluster, tre oavgjorda och en vinst. CL? Tillåt mig småle...
Helt rätt, framgången i CL är starkt beroende på försäsongen!
Inte för att skylla bort förlusten, men vi saknade vår starkaste lagdel, nämligen innermittfältet.
Jag blir lite irriterad på att inte få se en match där AIK har starkast möjliga lag, så att man kan se ordentligt hur ihopspelade de där, och hur varje individ presterar just nu. Kalmar känns ju ändå som ett motstånd som är värt starkaste startelvan.
Citera
2010-02-20, 17:51
Medlem
Casabas avatar
MFF - Lokomotiv Moskva 0-2 (0-2) i Malaga

Enligt liverapportering så låter det inte jätte rätvist, men Moskva satte sina chanser och hade övertag i första halvlek. Daniel Larsson satte 1-2 i första som blev bortdömt, ingen förstod varför och det blev höga protester, får se tv-bilderna sen. Malmö har övertag i andra och Moskva maskar samt försöker spela av matchen, tråkigt i en träningsmatch kan tyckas.. Miljan spelade typ 5 sista, mycket trevligt.

edit: Ofere och Dahlin (och Ricardinho så klart) var förövrigt borta, tredje målvakten stod.
Senast redigerad av Casaba 2010-02-20 kl. 18:20.
Citera
2010-02-20, 18:18
Medlem
VonRofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Helt rätt, framgången i CL är starkt beroende på försäsongen!
Inte för att skylla bort förlusten, men vi saknade vår starkaste lagdel, nämligen innermittfältet.
Jag blir lite irriterad på att inte få se en match där AIK har starkast möjliga lag, så att man kan se ordentligt hur ihopspelade de där, och hur varje individ presterar just nu. Kalmar känns ju ändå som ett motstånd som är värt starkaste startelvan.

Vilken spelare saknade ni?
Citera
2010-02-20, 18:21
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonRof
Vilken spelare saknade ni?
Jorge och Dulee.
Citera
2010-02-20, 18:41
Medlem
VonRofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobEngström
Pratade med en kompis om det idag, dif måste vara det laget i allsvenskan som är absolut mest beroende av en enskild spelare, just Jonsson.

Utan honom är dom skit, och med honom är dom mittenlag.

Nu förlorade ni utan Dulle och Jorge, är inte det nåt liknande?
Citera
2010-02-20, 18:49
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Skillnaden är väl att vi vann AS förra året, medan Djurgården var två mål från att åka ur.
Beroendet utav Jonson var ju knappast baserat på en match.
Citera
2010-02-20, 18:58
Medlem
RobEngströms avatar
Citat:

Precis som Viking säger bygger inte mitt uttalande på 1 match.
Sen ska jag väl tillägga att vi förlorade iof bara 1 match förra året med Dulee-Ortiz på mitten så inget snack om att dom är oerhört viktiga för oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in