2010-03-09, 21:57
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Kan också ha fel nu, men tror att Råsunda är Kulturmärkt, därav ska de utreda.
Kan som sagt ha fel, men har läst det någonstans.

Varför skulle råsunda vara k-märkt? K-märkning kan dra åt helvete!
Citera
2010-03-09, 22:42
Medlem
RobEngströms avatar
Citat:
Kan också ha fel nu, men tror att Råsunda är Kulturmärkt, därav ska de utreda.
Kan som sagt ha fel, men har läst det någonstans.

Jag tror tyvärr inte Råsunda är k-märkt eftersom den är renoverad, var väl 15 år sedan eller liknande.
Nej nu gäller det bara att hålla tummarna för att Solna Stad rycker upp sig och inser vad AIK har gjort för den här förbannad kommunen och ser till att vi får allt vi pekar på, annars flyttar jag till sumpan.
Citera
2010-03-09, 22:53
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobEngström
Jag tror tyvärr inte Råsunda är k-märkt eftersom den är renoverad, var väl 15 år sedan eller liknande.
Nej nu gäller det bara att hålla tummarna för att Solna Stad rycker upp sig och inser vad AIK har gjort för den här förbannad kommunen och ser till att vi får allt vi pekar på, annars flyttar jag till sumpan.
Okej.
Det ser inte ljust ut med Solna Stad med tanke på vad de gör med Hockeyn.

Dags för lite on-topic nu, jag tycker att det är jävligt skönt att inte vara tippade som topp-3.
AIK spelar som bäst då.
Citera
2010-03-09, 23:09
Medlem
En arena som det har spelats en VM-final på borde vara K-märkt. Det är så grymt stort misstag om de river Råsunda, hoppas in i det sista att de kommer till sans.

F.ö Swedbanks Arena, fy fn vilket vidrigt namn på ett fotbollsstadium
Citera
2010-03-09, 23:42
Medlem
Citat:
Okej.
Dags för lite on-topic nu, jag tycker att det är jävligt skönt att inte vara tippade som topp-3.
AIK spelar som bäst då.

Har för mig att AIK var tippade som mittenlag inför säsongen 09 men det gick ju bra ändå. Det snackades mest om Elfsborg och Göteborg då också...
Citera
2010-03-09, 23:57
Medlem
P3RK3L3s avatar
När hände det senast att ett lag som inför säsongen varit favorittippat även tog titeln? Dif 2005?
Citera
2010-03-10, 00:06
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Okej.
Det ser inte ljust ut med Solna Stad med tanke på vad de gör med Hockeyn.

AIK spelar som bäst då.

Ska man blanda in hockeyn så är det ju faktiskt inte så konstigt så där förstår jag dem. Men får ni behålla råsunda ska vi fan få bygga om Stadion !
Citera
2010-03-10, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
När hände det senast att ett lag som inför säsongen varit favorittippat även tog titeln? Dif 2005?

Kalmar var väl favorittippade inför 2008 tror jag, sen vet jag inte hur det var med Elfsborg 2006, även om DIF/Blåvitt antagligen var de största favoriterna.
Citera
2010-03-10, 01:18
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vranx
Kalmar var väl favorittippade inför 2008 tror jag, sen vet jag inte hur det var med Elfsborg 2006, även om DIF/Blåvitt antagligen var de största favoriterna.

Ja det har du fan rätt i. Hade för mig att det var Elfsborg, men en snabb sökning bekräftar att Upptaktsträffen utsåg Kalmar till favoriter. Sjukt att de faktiskt levde upp till kravet med tanke på Nannes minst sagt tveksamma syn på vinnarmentalitet..
Citera
2010-03-10, 01:56
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vranx
Elfsborg var ändå stora favoriter 2006 med sin nya arena i ryggen, den skulle ju lyfta dem till SM-guld.
Citera
2010-03-10, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Borde inte MFF varit favorittippat 2005? Man vann året innan och fick Marcus Rosenberg tillbaka som nybliven allsvensk skyttekung. Åt helvete gick det iaf efteråt.
Citera
2010-03-10, 07:06
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDick
En arena som det har spelats en VM-final på borde vara K-märkt. Det är så grymt stort misstag om de river Råsunda, hoppas in i det sista att de kommer till sans.

F.ö Swedbanks Arena, fy fn vilket vidrigt namn på ett fotbollsstadium
Det är la inge vidare får la man hålla med om.
Men alternativet är ju att betala hela kalaset själv, ur den synvinkeln så tycker många det är okey att få såna skit namn.

Sen Råsunda finns ju inget att bevara på, VM-matcher eller ej, så är det en tråkig byggnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in