2010-03-10, 07:09
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Varför skulle råsunda vara k-märkt? K-märkning kan dra åt helvete!
K-märkningen är skitbra för då får vi byggnader bevarade, råsunda som K-märkt nja det hade väl varit lite väl bra dock.
Citera
2010-03-10, 08:47
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Elfsborg var ändå stora favoriter 2006 med sin nya arena i ryggen, den skulle ju lyfta dem till SM-guld.
Elfsborg var tippade mellan plats 5 och 9 inför 2006 om jag inte minns helt fel, endast 2 av ca 120 experter tippade dem som etta. Kalmar var inte heller några klockrena favoriter 2008. Inte heller IFK Gbg 2007 var favoriter, då var det IFE, Helsingborg och AIK som tippades ta det.
Citera
2010-03-10, 09:46
Medlem
feldgraus avatar
Sett till vårat eget allsvenska tips här på FB var följande lag mest favorittippade:

2007 - IF Elfsborg (vinnare IFK Göteborg)
2008 - IFK Göteborg (vinnare Kalmar FF)
2009 - IF Elfsborg (vinnare AIK)

/feldgrau
Citera
2010-03-10, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Sett till vårat eget allsvenska tips här på FB var följande lag mest favorittippade:

2007 - IF Elfsborg (vinnare IFK Göteborg)
2008 - IFK Göteborg (vinnare Kalmar FF)
2009 - IF Elfsborg (vinnare AIK)

/feldgrau
Varför finns det ingen röstningsfunktion?
Citera
2010-03-10, 11:21
Medlem
evolutes avatar
Är inte intresset för Allsvenskan ovanligt svalt i år? AIK har tagit dubbeln, värvat allsvenskans största stjärna (på pappret) och inledde säsongen positivt mot IFK Göteborg men ändå känns årets säsong inte alls lika het som ex. 2006-2008. Jag tycker det märks på rapporteringen i media, biljettförsäljning och "snacket" på stan. Även om supercupen är skit borde man exempelvis haft runt 5000 på matchen kan man tycka. Är det vädret och den tidiga starten på säsongen som är boven, finanskrisen som slår eller bara en allmänt avsvalnande fotbollstemperatur i landet?

Hur ser det ut i era klubbar?
Citera
2010-03-10, 11:42
Medlem
funerals avatar
Tror det är den tidiga starten som inte fått igång intresset hos folk. Media lägger dessutom merparten av bevakningen på hockeyns kvalspel/slutspel.
Citera
2010-03-10, 11:45
Medlem
klybans avatar
+ all jävla snö ute, det är ju inte så intalande för fotboll.
Citera
2010-03-10, 11:46
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Är inte intresset för Allsvenskan ovanligt svalt i år? AIK har tagit dubbeln, värvat allsvenskans största stjärna (på pappret) och inledde säsongen positivt mot IFK Göteborg men ändå känns årets säsong inte alls lika het som ex. 2006-2008. Jag tycker det märks på rapporteringen i media, biljettförsäljning och "snacket" på stan. Även om supercupen är skit borde man exempelvis haft runt 5000 på matchen kan man tycka. Är det vädret och den tidiga starten på säsongen som är boven, finanskrisen som slår eller bara en allmänt avsvalnande fotbollstemperatur i landet?

Hur ser det ut i era klubbar?
Jag tycker nog att mina polare är lika laddade som vanligt inför säsongen. Dock så blir det ju av förklarliga skäl en lite annorlunda stämning som regerande mästare. Stahre/Wesström är verkligen fenomenala på att förmedla sina budskap. Således är stämningen i mina kretsar iaf "kom och ta oss". Det kan låta klyschigt och så. Men vi är som sagt regerande svenska mästare och det bör man inte "skämmas" över.

Allsvenskan i övrigt är väl relativt sval just pga det du skriver. Finanskris som gör att lagen inte kunnat göra något vidare spektakulära värvningar, säsongsstarten som kommer att spelas under så dåliga förhållanden att den inte kommer att säga ett skit om hur tabellen kommer att se ut mot slutet av säsongen samt att bajen åkte ur. För säga vad man vill, utan STHLM och GBG-lagen i allsvenskan så sjunker både dess underhållningsvärde samt dess monetära värde.

Lag som Örebro, Gefle, Halmstad, Kalmar osv går det tretton på dussinet.
Citera
2010-03-10, 12:10
Medlem
csts avatar
Förra säsongen slutade ju precis. Det ekonomiska läget gör att det inte händer något roligt på spelarmarknaden i princip. Kombinerad med lite snö och att staden inte värmer upp Stadshagen så har det varit en av de slöaste försäsongerna på mycket länge för min del.
Citera
2010-03-10, 13:11
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
K-märkningen är skitbra för då får vi byggnader bevarade, råsunda som K-märkt nja det hade väl varit lite väl bra dock.

Varför jag ogillar k-märkning är för att Stadion är k-märkt pga ett jävla sketet OS 1912.
När man byggde om Eriksdalshallen så rev man en k-märkt byggnad som hade något skralt historiskt värde från 2a världskriget, men nu när det handlar om ett jävla os och ett gäng jävla friidrottande fjollor så kan man inte ta beslut om att kasta ut dom.
Citera
2010-03-10, 13:17
Medlem
Wiltons avatar
Fyfan nu har det startat.. Jävla idioter, man ger sig inte på andra lags spelare!
http://www.svd.se/sportspel/nyheter/hammarbysupportrar-stormade-aiks-traning_4405067.svd
Citera
2010-03-10, 13:18
Medlem
LastCaresss avatar
Pinsamt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in