Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Är inte intresset för Allsvenskan ovanligt svalt i år? AIK har tagit dubbeln, värvat allsvenskans största stjärna (på pappret) och inledde säsongen positivt mot IFK Göteborg men ändå känns årets säsong inte alls lika het som ex. 2006-2008. Jag tycker det märks på rapporteringen i media, biljettförsäljning och "snacket" på stan. Även om supercupen är skit borde man exempelvis haft runt 5000 på matchen kan man tycka. Är det vädret och den tidiga starten på säsongen som är boven, finanskrisen som slår eller bara en allmänt avsvalnande fotbollstemperatur i landet?
Hur ser det ut i era klubbar?
Jag tycker nog att mina polare är lika laddade som vanligt inför säsongen. Dock så blir det ju av förklarliga skäl en lite annorlunda stämning som regerande mästare. Stahre/Wesström är verkligen fenomenala på att förmedla sina budskap. Således är stämningen i mina kretsar iaf "kom och ta oss". Det kan låta klyschigt och så. Men vi är som sagt regerande svenska mästare och det bör man inte "skämmas" över.
Allsvenskan i övrigt är väl relativt sval just pga det du skriver. Finanskris som gör att lagen inte kunnat göra något vidare spektakulära värvningar, säsongsstarten som kommer att spelas under så dåliga förhållanden att den inte kommer att säga ett skit om hur tabellen kommer att se ut mot slutet av säsongen samt att bajen åkte ur. För säga vad man vill, utan STHLM och GBG-lagen i allsvenskan så sjunker både dess underhållningsvärde samt dess monetära värde.
Lag som Örebro, Gefle, Halmstad, Kalmar osv går det tretton på dussinet.