2010-08-26, 22:14
Medlem
Att han är så desperat att komma ifrån Barcelona att han till och med är beredd att gå ner i lön, han måste verkligen vantrivas i Barcelona.
Citera
2010-08-26, 22:18
Medlem
serbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Bor zlatan verkligen i lägenhet? Trodde han hade mer cash än så?

Det var ju ett reportage på tv om Zlatte när han spela i Inter och då visade det sig att han bodde granne med Vieria och tjockisRonaldo under samma tak men på olika våningar.
aldrig varit i Milano men finns riktigt dyra och flottiga lägenheter i NY och London så jag tror inte Milano är sämre på den fronten.
Citera
2010-08-26, 22:23
Medlem
Sujoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alaj
o hur vet du det? hur långt är förresten kontraktet ifråga?

Det vet jag inte, men det som har sagts från första början är att problemet är att lönen är för hög och en del källor påstår att det är så i kontraktet.
Citera
2010-08-26, 22:43
Medlem
EraserP12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BTrader
Att han är så desperat att komma ifrån Barcelona att han till och med är beredd att gå ner i lön, han måste verkligen vantrivas i Barcelona.
Jamen du, ett par miljoner hit och dit när man redan har någon miljard...
Citera
2010-08-26, 23:02
Medlem
Amors avatar
Hittade detta inlägg bland kommentarerna efter en Aftonbladet-artikel. Han måste verkligen ha varit ett riktigt hardcore-fan . Den här transferaffären är alltså skäl för att överge sitt favoritlag.

" Jo tack... Efter att ha varit Barca fan sedan barnsben har jag helt tack vare Peps idiotiska ledarstil beslutat mig att lämna klubben oavsett om Zlatan blir kvar och gör succé. Pep är ute efter att göra Barca=Spaniens landslag + Messi. Enda anledningen till att Zlatan värvades var att det inte gick att få Villa förra året. Då var han ändå tvungen att göra en spektakulär värvning. Ofattbart att en ledare kan tillåtas att favorisera vissa spelare så maximalt trots att det kostnar nästan en halv miljard i förlust. Pep kommer försvinna när han får sparken efter denna säsongen"

Jag hoppas att lite av den mest sliskigt äckliga Barcelona-kärleken i Sverige kan mattas lite nu. Särskilt unnar jag alla riktiga Barcelona-supportrar det.
Citera
2010-08-26, 23:04
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Hittade detta inlägg bland kommentarerna efter en Aftonbladet-artikel. Han måste verkligen ha varit ett riktigt hardcore-fan . Den här transferaffären är alltså skäl för att överge sitt favoritlag.

" Jo tack... Efter att ha varit Barca fan sedan barnsben har jag helt tack vare Peps idiotiska ledarstil beslutat mig att lämna klubben oavsett om Zlatan blir kvar och gör succé. Pep är ute efter att göra Barca=Spaniens landslag + Messi. Enda anledningen till att Zlatan värvades var att det inte gick att få Villa förra året. Då var han ändå tvungen att göra en spektakulär värvning. Ofattbart att en ledare kan tillåtas att favorisera vissa spelare så maximalt trots att det kostnar nästan en halv miljard i förlust. Pep kommer försvinna när han får sparken efter denna säsongen"

Jag hoppas att lite av den mest sliskigt äckliga Barcelona-kärleken i Sverige kan mattas lite nu. Särskilt unnar jag alla riktiga Barcelona-supportrar det.

Han har iofs rätt i att Zlatan köptes pga av att man inte fick Villa.
Citera
2010-08-26, 23:07
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommunist
Efter att ha sett Robinho i VM så stannar jag kvar vid min åsikt; Robinho är en bättre spelare än Zlatan.
Som du vet är VM-matcher inte mer än några promille av alla matcher som Robiniho och Zlatan har spelat. Zlatan har en mycket starkare karriär bakom sig. Men visst har Robiniho alla möjligheter att bli lika bra eller bättre än Zlatan.

Man kan i och för sig fråga sig vad Zlatan hade kunnat gjort som toppforward med brasiliansk landslagsomgivning? Beviserligen har han kunnat profitera på Maicons ruscher när han spelade i Inter. Vice versa kan man fråga sig om Robiniho helt på egen hand hade kunnat lyft Sverige till stjärnorna, det är ju dessa krav som har ställts på Zlatan.

De båda är i och för sig totalt olika spelartyper. Zlatan som tung, targetspelande toppforward och Robiniho mer som en liten kvick seconda punta.

Zlatan är den störste svenske fotbollsspelaren sedan Gunnar Nordahl och Nils Liedholm. Tycker vi borde bli bättre på att uppskatta honom så länge han håller på. Hans karriär är unik.
Senast redigerad av Amor 2010-08-26 kl. 23:09.
Citera
2010-08-26, 23:25
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch

Zlatan kostade mer än vad Villa hade kostat. Tror att det var en kombination av att Inter ville ha Eto'o som Barcelona ville bli av med och att Pep ville ha en target-anfallare. I början av sommaren då man var ute efter Villa trodde man inte på möjligheten att få Zlatan.
Citera
2010-08-26, 23:48
Medlem
kommunists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Jag har aldrig läst nåt dummare i hela mitt liv. Har Robinho varit given i startelvan i diverse europeiska storklubbar och vunnit ligan 7 år i rad? Han är inte ens i närheten av att vara på samma nivå.

Stannar fortfarande vid min åsikt. Skiter i hur deras karriär ser ut. Jag kollar hur spelarna spelar just nu. De har gjort ont för mina ögon att se Zlatan spela i Barca. Det gick så långt att jag började tycka synd om snubben... verkligen usel många matcher (de flesta matcher efter juluppehållet).

Allt detta snack om att han var bra under höstsäsongen... herregud. Målmässigt var han bra, men spelmässigt? Knappast så bra. Målen är inte allt...
Citera
2010-08-26, 23:52
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Zlatan kostade mer än vad Villa hade kostat. Tror att det var en kombination av att Inter ville ha Eto'o som Barcelona ville bli av med och att Pep ville ha en target-anfallare. I början av sommaren då man var ute efter Villa trodde man inte på möjligheten att få Zlatan.

Nja, jag tror inte Villa var till salu alls förra året men det känns rätt menlöst att sitta och chansa då både du och jag tyvärr aldrig kommer få veta om det stämmer eller inte. Villa känns iofs mer naturlig i Barcas spelsätt än vad jag tycker Zlatan gör. Jag tycker fortfarande att han hade passat bättre i real eller Chelsea.
Citera
2010-08-26, 23:58
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch

Mig veterligen försökte dom först att köpa Zlatan, när det inte blev något försökte man med Villa. Sen gjorde man ett andra försök med Zlatan och då gick det vägen. Det var vad som rapporterades tidigare iaf
Citera
2010-08-27, 00:07
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Mig veterligen försökte dom först att köpa Zlatan, när det inte blev något försökte man med Villa. Sen gjorde man ett andra försök med Zlatan och då gick det vägen. Det var vad som rapporterades tidigare iaf

Barca har väl varit ute efter Villa ett bra tag. Dvs långt innan förra säsongen. Eller har jag bara drömt ihop det?

Samtidigt, varför bryr jag mig? Jag gillar inte ens Barca och jag tror att de blir ett mer lättläst lag utan Zlatan än med vilket man kanske skall se som något positivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in