2010-08-27, 00:12
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Nja, jag tror inte Villa var till salu alls förra året men det känns rätt menlöst att sitta och chansa då både du och jag tyvärr aldrig kommer få veta om det stämmer eller inte. Villa känns iofs mer naturlig i Barcas spelsätt än vad jag tycker Zlatan gör. Jag tycker fortfarande att han hade passat bättre i real eller Chelsea.
Barca lade väl ett bud kring 40 men drog sig ut när Valencia krävde runt 50 om jag minns rätt och om det som stod i tidningarna stämde. Villa passar in bättre än Zlatan kan man ju redan konstatera, men Pep har hela tiden velat ha en stark forward. Undrar om han inser att den spelartypen inte passar in eller om han försöker med en ny liknande spelare. Min känsla är väl att Zlatan är den targetforward i världen som borde passa in bäst i Barcelonas spelsätt, men det är möjligt att Pep skyller hans misslyckande enbart på hans karaktär och personlighet.
Citera
2010-08-27, 00:25
Medlem
neguins avatar
Väntar med att uttala mig om vad det nu är som händer tills man fått reda på mer.. Tycker det i vilket fall som helst är väldigt trist..

Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Zlatan är den störste svenske fotbollsspelaren sedan Gunnar Nordahl och Nils Liedholm. Tycker vi borde bli bättre på att uppskatta honom så länge han håller på. Hans karriär är unik.

Jag såg om "Blådårar 2 - Vägen tillbaka" idag. Med tanke på hur det går till nu för tiden är det nästan ofattbart att se en ödmjuk 19-årig Zlatan ligga på soffan i familjens lägenheten på Rosengård och berätta öppet om sin familj och hans fotbollsdrömmar. Det är en makalös resa han har gjort sen dess.

TPB

(Dokumentären blir inte sämre när man håller på MFF)
Citera
2010-08-27, 12:51
Medlem
Ett steg nedåt i karriären. Ett par steg nedåt i lön. Ett par steg nedåt i möjligheterna till vinster av titlar? En desperat försök att undvika ytterligare en nedgång som bänksittandet skulle innebära?
Vem har mest skulld i den här fiaskoövergången?
Citera
2010-08-27, 13:19
Medlem
kommunists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamie_L
Ett steg nedåt i karriären. Ett par steg nedåt i lön. Ett par steg nedåt i möjligheterna till vinster av titlar? En desperat försök att undvika ytterligare en nedgång som bänksittandet skulle innebära?
Vem har mest skulld i den här fiaskoövergången?

Guardiola och hela Barcelona staffen som lät sig bli lurade av Moratti, Mourinho och Inter. Mourinho som gång på gång kom med "Zlatan är världens bästa spelare" och "Världens bästa spelare spelar med mig, det är Zlatan"... det är nu i efterhand som man förstår varför han gjorde det.

Barcelona blev blåsta av Inter.
Citera
2010-08-27, 13:39
Bannlyst
Då ska Zlatan och agenten träffa Adriano Galliani vid kl 14 idag, hoppas att ett beslut kommer då och att han går till Milan.
Citera
2010-08-27, 14:17
Medlem
NirvanAs avatar
Fast ponera att barcelona misslyckas i ligan och cl, guardiola sitter bara på ett 1års kontrakt, och då kanske måste lämna posten /erbjuds ej nytt kontrakt i maj och sen får dom en ny tränare som är bättre på att utnyttja spelare som zlatan... hade varit surt då att lämna för Milan nu i sådana fall.
Citera
2010-08-27, 15:06
Bannlyst
Nu har snack kring zlatan varit på huvudrubrikerna varenda dag hela veckan, och då undrar jag, bryr sig folk egentligen så jäkla mycket? Jag känner ingen som bryr mig om honom eller hans fräcka "barcelona".
Citera
2010-08-27, 15:32
Medlem
Secunduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennebapanen
Nu har snack kring zlatan varit på huvudrubrikerna varenda dag hela veckan, och då undrar jag, bryr sig folk egentligen så jäkla mycket? Jag känner ingen som bryr mig om honom eller hans fräcka "barcelona".

Du bryr dig.
Citera
2010-08-27, 15:34
Bannlyst
Leifby på aftonhoran sammanfattar lite

ZLATAN-GATE

Citat:
Barcelona och Milan är överens om de ekonomiska delarna i en eventuell affär.
Zlatan begärde 24 timmars betänketid och en iskall Pucko i går kväll och har lovat att komma tillbaka när han druckit upp och tänkt färdigt.

Han tränade med Barcelona i dag på förmiddagen.

Han såg glad och avslappnad ut samtidigt som Pep Guardiola gick omkring och lirade fickpingis.

Vad den där träningen betyder, det vet vi inte.

Förmodligen ingenting.

Han kanske ville känna på det en sista gång, ta ett snack med Pep, ge Messi en lårkaka, låna lite frisyrgel av Xavi eller helt enkelt ta farväl av sina lagkamrater som han trots allt lirade hem ett par titlar tillsammans med, förra säsongen.

Raiola har befunnit sig på Barcelonas ”kansli” på Camp Nou hela dagen. Han har suttit och förhandlat om, gissar vi, Zlatans personliga kontrakt, ett kontrakt som alltså, enligt uppgifter, ska innehålla ”fjuttiga” 75 miljoner per år i stället för, som han har nu, 115 miljoner.

Känner vi Mino rätt så är han rätt man att vässa det.
Han vet hur en slipsten ska dras
Eller hur en pizzadeg ska bakas ut, om ni så vill.

Mino har också gjort klart att han inte tänker pressa fram något beslut.

– Zlatan är 196 centimeter lång och starkare än mig, svarade Mino på just den frågan.

Transferfönstret stänger på tisdag, så det är ingen jättepanik.
Milan går in i seriespel på söndag, hemma mot Lecce.
Det är inte debutläge... men det är presentationsläge.
Citera
2010-08-27, 16:01
Medlem
ledarskaps avatar
För mig så är Barca komplett nu. Många skrattade åt mig för ett par år sedan då jag sa att Zlatan, Villa och Mascherano skulle spela för Barca. Vem skrattar nu?
Jag tror och hoppas att Zlatan stannar i Barca, dels för att vinna "den där jävla champions" och dels för att det, just nu, är världens bästa klubb.

Valdes
Alves - Pique - Puyol - Maxwell
Mascherano
Xavi - Iniesta
Messi - Zlatan - Villa

Citera
2010-08-27, 16:27
Medlem
Zlatan ska absolut inte gå till milan, som zlatanist och interista svider det i hjärtat att se att han ens förhandlar med de rödsvart!
Det bästa vore om han förenades med Jose "den utvalde" Mourihno i real och rövknullade pep genom att vinna CL och ligan tsm med Cristiano i real! sen skulle han ju kunna sparka lite på messi när han ändå har tränarens tillåtelse att göra de!
Pazza inter
Citera
2010-08-27, 16:29
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirvonjohansson
Zlatan ska absolut inte gå till milan, som zlatanist och interista svider det i hjärtat att se att han ens förhandlar med de rödsvart!
Det bästa vore om han förenades med Jose "den utvalde" Mourihno i real och rövknullade pep genom att vinna CL och ligan tsm med Cristiano i real! sen skulle han ju kunna sparka lite på messi när han ändå har tränarens tillåtelse att göra de!
Pazza inter
Real vill inte ha zlatan, eller iaf inte för den summan som krävs. Tror också att Barcelona inte vill göra affärer med Real Madrid, hör ju absolut till extrem ovanlighet.
Hade Real varit ett lika hett alternativ o valmöjlighet hade han säkert valt det med tanke på att dom jämnt spelar CL (även om det inte gått så bra senaste tiden) och s¨klart Jose Mourinho.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in