2018-04-16, 13:47
Medlem
mishimas avatar
Det vore i varje fall skönt med ett klart och tydligt besked istället för dessa blinkningar, ledtrådar och diffusa kommentarer. Det börjar bli riktigt tröttsamt.

VM? Ja eller nej?

Förmodligen får vi inte svar förrän truppen tas ut eller precis innan.

Men visst känns det som han använder "snacket" för att marknadsföra och göra reklam för sina projekt.
https://www.fotbollskanalen.se/vm-2018/forklaringen-till-zlatans-tweet---en-reklamfilm-betyder-att-det-inte-kommer-ha/
Senast redigerad av mishima 2018-04-16 kl. 13:49.
Citera
2018-04-16, 14:21
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det vore i varje fall skönt med ett klart och tydligt besked istället för dessa blinkningar, ledtrådar och diffusa kommentarer. Det börjar bli riktigt tröttsamt.

VM? Ja eller nej?

Men visst känns det som han använder "snacket" för att marknadsföra och göra reklam för sina projekt.
https://www.fotbollskanalen.se/vm-2018/forklaringen-till-zlatans-tweet---en-reklamfilm-betyder-att-det-inte-kommer-ha/
Men det finns ju så tydliga besked man kan efterfråga, om man ser förbi kvällspressens rubrikskapande icke-nyheter om Zlatans reklam-tweets eller oseriösa intervjuer med honom. Janne är extremt tydlig med hur situationen ser ut, och Zlatan har uttryckt att han tar en match i taget. Zlatan har gjort ~100 minuter i MLS och sett rätt medioker ut, så det är fortfarande en icke-fråga.

Det är för tillfället ingenting alls som talar för att Zlatan spelar VM, så svaret på "ja eller nej" är helt enkelt: nej.
Citera
2018-04-16, 17:00
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

VM? Ja eller nej?

Att Zlatan Ibrahimovic använder landslaget som ett marknadsföringsinstrument lär inte stärka hans aktier hos Janne Andersson.
Citera
2018-04-16, 17:59
Medlem
Mycatisonfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Jag tror inte att Zlatan kommer vara med. Han har för stort hjärta.

Kom ihåg att detta är Sveriges första VM på 12 år. Detta är flera spelares enda chans i karriären att spela ett VM. Granqvist, Berg, Toivonen, Seb. Larsson, Lustig, m.fl. kommer säkerligen sluta i landslaget efter VM (de har alla passerat 30 och slutar mer eller mindre på topp). Berg och Toivonen är givna i truppen efter deras makalösa kvalprestationer. Som backups har vi Guidetti, Kiese Thelin, och Christoffer Nyman som var med och krigade under hela kvalet. Skulle Zlatan verkligen gå in och krossa en av dessa gossars VM-drömmar? Deras kanske enda chans att representera Sverige i ett världsmästerskap? Jag tror inte det. Zlatan har spelat två VM redan och är dessutom långt ifrån toppformen. Han kommer ge chansen till en sån som Kiese Thelin.

Sen när brydde sig Zlatan om någon annan än sig själv?
Citera
2018-04-16, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
Sen när brydde sig Zlatan om någon annan än sig själv?

http://cdn.wfp.org/2015/805millionnames/sv/

Sen vet jag inte om detta var senaste gången, men ett ganska uppmärksammad tillfälle i alla fall.
Citera
2018-04-16, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
http://cdn.wfp.org/2015/805millionnames/sv/

Sen vet jag inte om detta var senaste gången, men ett ganska uppmärksammad tillfälle i alla fall.

I samarbete med Zlatan, vad gör han konkret för samarbete?
Visar upp sin kropp, och antagligen en ansenlig summa från hans fickpengar.

Men hur samarbetar han?
Citera
2018-04-16, 21:09
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
I samarbete med Zlatan, vad gör han konkret för samarbete?
Visar upp sin kropp, och antagligen en ansenlig summa från hans fickpengar.

Men hur samarbetar han?
Du har ju svaret i ditt eget inlägg, så svårt är det inte. Det viktigaste är väl att uppmärksamma initiativet, vilket han verkligen gjorde genom att visa upp kroppen som målfirande inför en stor tv-publik.
Citera
2018-04-16, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Du har ju svaret i ditt eget inlägg, så svårt är det inte. Det viktigaste är väl att uppmärksamma initiativet, vilket han verkligen gjorde genom att visa upp kroppen som målfirande inför en stor tv-publik.

I samarbete = han visar upp sin kropp.
Krävs inte mycket i dagens ytliga samhälle.
Citera
2018-04-16, 21:26
Medlem
freeriderXIIs avatar
Här debatt på ESPN om Zlatans vara eller icke vara i landslaget till VM.
Citera
2018-04-16, 22:35
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
I samarbete = han visar upp sin kropp.
Krävs inte mycket i dagens ytliga samhälle.
Ja, det och prata in en text i ett videoklipp. Det är inte jättemycket men det är fortfarande ett samarbete. Fint gjort av Zlatan.
Citera
2018-04-16, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag börjar nästan få en känsla av att den dryga narcissisten Zlatan Ibrahimovic trollar. Jag hoppas det i alla fall för om Janne Andersson visar sig vara en lika ryggradslös fjant som scarfmannen och tar med Ibrahimovic i VM-truppen så blir det svårt för mig att hålla på SvFF:s representationslag.

Skulle JA vika ner sig kan jag gärna hålla på Island eller Danmark.

Citat:
Ursprungligen postat av ThierryHenry14
hans tweet är trolleri han kommer inte spela vm

Vilken skämtsida. Mexikanska ligan är klasser bättre än den amerikanska

Det här kan var den äckligaste tråden på flashback. Get off his dick cocksuckers!!!

Så ligger det nog till.

Citat:
Ursprungligen postat av YungSosa
Vilka makalösa kvalprestationer stod Toivonen för? Minnet sviktar..

Det var inte ens länge sedan.
https://www.svt.se/sport/fotboll/vm-kval-sverige-frankrike/

Citat:
Ola Toivonen.
Så heter kvällens stora matchhjälte när han från halva planen avgjorde i 93:e minuten till 2-1 i VM-kvalet mot Frankrike.

– Wow, säger han till SVT Sport.

Matchen var på väg att sluta 1-1 – då klev Ola Toivonen fram och avgjorde i 93:e minuten med ett långskott från halva plan när den franske utrusande målvakten Hugo Lloris slog bollen i famnen på honom vid mittplanen.

Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Att Zlatan Ibrahimovic använder landslaget som ett marknadsföringsinstrument lär inte stärka hans aktier hos Janne Andersson.

Man hoppas ju att det förhåller sig så. Jag hoppas man har det i åtanke också när zlatten i framtiden kommer aspirera på att bli svensk landslagstränare.
Citera
2018-04-17, 01:56
Medlem
Tror Zlatan är väldigt mån om sitt spelbolag nu. Han förstår att det är bra för honom att hålla VM-snacket vid liv och skapa uppmärksamhet kring dig själv och spelbolaget. Jag tror absolut inte att han återvänder och han har aldrig ens tänkt tanken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in