2018-04-05, 14:48
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Hans varumärke hade exponerats 10ggr mer i Kina än USA.

Hur menar du?
Citera
2018-04-05, 17:15
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Hans varumärke hade exponerats 10ggr mer i Kina än USA.

Tveksamt va.
Bara för de bor många fler människor i Kina så betyder inte det att hans varumärke hade exponerats 10ggr mer.
Citera
2018-04-05, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Tveksamt va.
Bara för de bor många fler människor i Kina så betyder inte det att hans varumärke hade exponerats 10ggr mer.

Det finns en anledning till att de största stjärnorna och klubbar har flest fans i Kina, och den stavas population/fotbollsintresserade. Han hade fått ett mycket större följe och således ett större varumärke.
Citera
2018-04-05, 20:43
Medlem
ChiliPepperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Det har de säkert, men utåt är det ju en annan sak. Janne måste köra vidare på inkört spår om att det är upp till spelaren själv om denne tackat nej till spel tidigare och Zlatan är ju Zlatan förstås. Allt snack gynnar honom och håller honom relevant, han har ju sitt varumärke. En bärande anledning till att han drog till USA och inte Kina.

Ja men så är det ju säkert, sedan vill ju Janne Andersson förstås försöka lyfta fram dem som FAKTISKT tagit Sverige till VM. Han sa ju själv i en intervju att han är trött på allt snack om Zlatan efter att Sverige togs till VM.

Men ja, jag tror inte det skrivits mer om Zlatan om han gått till Kina jämfört med USA. Tror han gick dit för att få en mer självklar plats i startelvan också, så är det pengar och några år kvar i karriären som spelar in också förstås.
Citera
2018-04-06, 00:59
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleePy1
Ja här kan jag hålla med, varför går man in som delägare i ett sportbolag när man redan har sån stor förmögenhet och möjlighet att investera i vad man vill. Men det är väl dagens trend där man promotar spelbolag till höger och vänster utan att tänka på individerna (spelberoende) som blir drabbade.

Ja, jag har genom åren beundrat Zlatan för hans styrka att navigera sig till toppen och se till att få bra betalt för det också. Hans underhållande fotboll med magiska mål och sluga leende och roliga kommentarer i intervjuer. Great showman.
Men här undrar jag vad fasiken han håller på med. Men det är väl som du säger, såg Persbrandt precis på TV göra reklam, fy fan vad alla horar ut sig för detta skit.
Citera
2018-04-06, 18:04
Medlem
freeriderXIIs avatar
Här besöker Zlatan hockeylaget Los Angeles Kings. Börjar 13 sek in i videon.
Senast redigerad av freeriderXII 2018-04-06 kl. 18:13.
Citera
2018-04-06, 18:44
Medlem
freeriderXIIs avatar
Här exalterade franska kommentatorer när Zlatan gör sitt första drömmål mot LAFC.
Citera
2018-04-06, 21:10
Medlem
Alldeles nyligen, så har Eurosport gjort en kort intervju med Zlatan där han pratar om sin debutmatch för LA Galaxy, hans eventuella återkomst till landslaget och ifall om han kan delta under VM-slutspelet trots att han är delägare för ett spelbolag och kan därmed ej spela turneringen i sommar enligt FIFA:s etiska regler (finns mer information här).

Via länken nedanför, så kan ni se en video över hela den intervjun.

https://my.mixtape.moe/ckfeqd.mp4
Senast redigerad av Hagoromo 2018-04-06 kl. 21:40.
Citera
2018-04-06, 21:28
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Alldeles nyligen, så har Eurosport gjort en kort intervju med Zlatan där han pratar om sin debutmatch för LA Galaxy, hans eventuella återkomst till landslaget och ifall om han kan delta under VM-slutspelet trots att han är delägare för ett spelbolag och kan därmed ej spela turneringen i sommar enligt FIFA:s etiska regler.

https://streamable.com/ssoz3

Fifa kan inte stoppa mig från något. Om jag vill är jag där. Precis som med landslaget, om jag vill är jag där också. Det här är inte en fråga för Fifa, det är en fråga för mig och vad jag vill

Citera
2018-04-06, 21:29
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Alldeles nyligen, så har Eurosport gjort en kort intervju med Zlatan där han pratar om sin debutmatch för LA Galaxy, hans eventuella återkomst till landslaget och ifall om han kan delta under VM-slutspelet trots att han är delägare för ett spelbolag och kan därmed ej spela turneringen i sommar enligt FIFA:s etiska regler.

Samma trötta frågor egentligen. Zlatan kan spela "det handlar bara om vad jag vill"-kortet eftersom att han med största sannolikhet inte kommer att spela VM. Då kan man låtsas stå över både landslagsledning och FIFA. Men han säger vettiga saker i det att alla direkt bara fokuserar på framtiden, medan han själv njuter av att kunna spela nu. Media blåser upp en jävla onödig storm kring hans vara eller icke-vara i landslaget i stället för att konstatera att han slutat och det är det.
Citera
2018-04-06, 21:30
Medlem
Pfaltzs avatar
Citat:

Började få lite respekt för Z, men sen började han orera om att han spelar i landslaget på sina egna villkor (med betydelsen - som jag uppfattade det - att uttagningen är självklar och att han inte skulle bli tillfrågad är en no-no)
Citera
2018-04-06, 21:50
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Samma trötta frågor egentligen. Zlatan kan spela "det handlar bara om vad jag vill"-kortet eftersom att han med största sannolikhet inte kommer att spela VM. Då kan man låtsas stå över både landslagsledning och FIFA. Men han säger vettiga saker i det att alla direkt bara fokuserar på framtiden, medan han själv njuter av att kunna spela nu. Media blåser upp en jävla onödig storm kring hans vara eller icke-vara i landslaget i stället för att konstatera att han slutat och det är det.

Han har som det verkar fått extra solsting. Tror han ärligt att han står över FIFA?! Han har ju inte ens spelat i en större final och tror ärligt FIFA bryr sig skit om han. Det med spelbolaget går väl dock att lösa om han blir utköpt under just VM så det ska inte vara några problem.

Men ganska typiskt Zlatan. Svenska landslaget har slagit storlag och tagit sig till VM men ändå för Zlatan måste det handla om Zlatan. Jösses om man var landslagsspelare och gjort detta men i media skrivs det ändå om Zlatan vad trött man skulle vara på det. Han har liksom noll respekt för andra spelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in