2013-03-18, 00:56
Medlem
Sedan appropå Irland så är nog Zlatan väldigt sugen på att tids nog slå Sven Rydells målrekord i landslaget. Det har han koll på och blir nog lite som en extra morot nu när han faktiskt börjar närma sig det
Citera
2013-03-18, 01:00
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Han kommer nog nå 30+ mål den här säsongen, när gjorde en spelare så många mål i Ligue 1 senast?
Senast verkar vara säsongen 1989/1990 då Jean-Pierre Papin gjorde 30 mål för Olympique Marseille. Därefter har man som högst nått 27 mål (även det av Papin 91/92). Förra året delade Nene och Olivier Giroud skytteligasegern på (ynka) 21 mål var, och det har ju Zlatan redan krossat. Finns nog mycket goda chanser för honom att nå 30-gränsen!
Citera
2013-03-18, 20:45
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pasteur
Vad Balotelli anser är ju helt ovidkommande. Det är ingen man lyssnar på, snarare skämtsamt följer.
Jag tror nog att han kan fotboll - resten är det dock skralt med.
Citera
2013-03-18, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Senast verkar vara säsongen 1989/1990 då Jean-Pierre Papin gjorde 30 mål för Olympique Marseille. Därefter har man som högst nått 27 mål (även det av Papin 91/92). Förra året delade Nene och Olivier Giroud skytteligasegern på (ynka) 21 mål var, och det har ju Zlatan redan krossat. Finns nog mycket goda chanser för honom att nå 30-gränsen!

Okej, tack för info. Tänk om man skulle lyckas göra över 30 mål, det hade varit sensationellt. Senast en spelare gjorde över 30 mål i Ligue 1 var säsongen 1977/78, då gjorde den Argentinska anfallaren Carlos Bianchi 37 mål. Han spelade också i PSG.

Sen kan folk säga vad dom vill om den Franska ligan. Men det har ändå spelat en hel del fina anfallare där under 90-talet och 2000-talet. Drogba, Anelka, Henry, Benzema, Trezueget etc. Inte kattskit precis.
Citera
2013-03-18, 21:44
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Zlatan har tänt till ovanligt mycket under detta senaste VM-kvalet och jag tror inte att någon medioker liga match prestation kommer göra att det blir ett undantag mot Irland. Förmodligen sista kvalet för Zlatans del och sista chansen att på riktigt faktiskt kunna bevisa Sverige som annat än en hackkyckling land.

-"Jag vill ta ut Sverige på världskartan inom fotbollen" sa Zlatan efter Tyskland eller om det var Englandsmatchen. Vi kan ju alla tänka oss vilket mästerskap han syftade på att han tänker göra det.

När Ibra är hungrig är han riktigt bra. Det är bara att njuta nu för det är fasen inte långt kvar tills han slutar. Och på fredag hoppas jag inte det är en jävel här i denna tråden som missar matchen, för Irländerna kommer att få smaka så mycket på svensk bonge så det ryker om det.
Poängen är ju att man såklart hellre sett en formstark insats såhär tätt inpå Irlandsmatchen men iofs så är det en helt annan femma nu på fredag!

När du skriver Zlatans sista kval hoppas jag innerligt att du har fel men finns inte mycket som tyder på det enligt hans tidigare uttalanden..
Citera
2013-03-18, 21:44
Medlem
nigras avatar
Hur ser det ut med avstängningen i CL? Har det kommit något domslut?
Citera
2013-03-19, 16:14
Medlem
freeriderXIIs avatar
En video med Zlatan och CR7

http://www.youtube.com/watch?v=vxBfWTLFf7g
Citera
2013-03-19, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nigra
Hur ser det ut med avstängningen i CL? Har det kommit något domslut?

Kommer den 26:e.

http://www.dn.se/sport/fotboll/uefa-tar-upp-zlatans-avstagning
Citera
2013-03-19, 17:20
Bannlyst
Zlatan är grovt överskattad i Sverige. Presterar aldrig i CL. Hur många mål har han gjort där i år? 1-2? Messi är redan uppe på 7.
Citera
2013-03-19, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pasteur
Zlatan är grovt överskattad i Sverige. Presterar aldrig i CL. Hur många mål har han gjort där i år? 1-2? Messi är redan uppe på 7.

Bara 2 i år. Dock 5 assist. Förra året så gjorde han 5 mål och 5 assist på 8 matcher i CL.

Och nej han är absolut inte överskattad så lägg bara ner. Varför jämföra med Messi? Messi är bäst genom tiderna så att jämföra spelare med honom för att försöka få andra spelare att se dåliga ut är bara fel.

Jag vet inte hur du resonerar men 25 mål på 26 matcher i Ligue 1. Hur vill du mena att han är överskattad? Totalt 35 mål och 15 assists på 41 matcher.
Citera
2013-03-22, 21:11
Medlem
wicewices avatar
Vafan bignose, han rörde inte en min under nationalsången. förädaren, fan han har sjunkit i mina ögon, trotts att jag hyllat honom förut.
Citera
2013-03-22, 21:15
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wicewice
Vafan bignose, han rörde inte en min under nationalsången. förädaren, fan han har sjunkit i mina ögon, trotts att jag hyllat honom förut.

Han rör väl aldrig en min under sången? Det betyder ju inte att sången inte betyder något. Han säger ju till pressen att han är väldigt stolt över att få vara kapten åt Sverige. Om man sjunger eller inte betyder väldigt lite. Är ju massvis med svenskar på läktarna som aldrig sjunger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in