2019-01-30, 00:05
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Vad har Milans finansrapport att göra med Zlatans berättelse om hur affären gick till? Den beskriver ju bara siffror. Du fetar att parterna kom överens - ja, självklart?! Annars blir det liksom ingen affär.

Jag fetade att klubbarna kom överens efter att PSG och Zlatan gjorde det. Nu fetade jag bara ordet efter som en tjänst till dig så att även du ska förstå poängen.
Senast redigerad av LordLancaster 2019-01-30 kl. 00:22.
Citera
2019-01-30, 00:22
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Jag fetade att klubbarna kom överens efter att PSG och Zlatan gjorde det. Nu fetade jag bara ordet efter som en tjänst till dig så att det förhoppningsvis tränger in även i din tjocka skalle.
Men Berlusconi hade gått ut fem dagar innan övergången blev officiell och meddelat att Milan säljer både Silva och Zlatan till PSG. Varför tog det sen fem dagar? Kanske för att PSG skulle komma överens med spelarna om kontrakten... Men neej, klart mycket troligare att det hela var iscensatt av Zlatan som förstås hade varit överens med PSG en lång tid innan och som själv pushade för en flytt till PSG (samt skapade ett behov hos Milan att sälja klubbens största stjärnor för att spara pengar).
Citera
2019-01-30, 00:27
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Men Berlusconi hade gått ut fem dagar innan övergången blev officiell och meddelat att Milan säljer både Silva och Zlatan till PSG. Varför tog det sen fem dagar? Kanske för att PSG skulle komma överens med spelarna om kontrakten... Men neej, klart mycket troligare att det hela var iscensatt av Zlatan som förstås hade varit överens med PSG en lång tid innan och som själv pushade för en flytt till PSG (samt skapade ett behov hos Milan att sälja klubbens största stjärnor för att spara pengar).

Halmgubbe, jag påstår inte att det var iscensatt av Zlatan. Kan dock tänka mig att han blev väldigt glad när PSG approachade honom och erbjöd honom att bli bättre betald än Messi och Ronaldo. Snarare än att gå starkt motvilligt som han nu vill påskina 6 år senare.

Finns nog en anledning till att det var ett himla ståhej kring Thiago Silvas försäljning medan det var knäpptyst kring Zlatan. Medan Thiago redan då var tydlig med vad han tänkte hördes inte ett pip från Zlatan. För Zlatan var i själva verket jättenöjd med hela affären.
Senast redigerad av LordLancaster 2019-01-30 kl. 00:56.
Citera
2019-02-07, 11:56
Medlem
Nya, intressanta uppgifter om Zlatans bråk med Pep Guardiola:

https://www.sportal.se/la-liga/zlatan-i-barca-pep-ska-vara-forsiktig-sa-jag-inte-ger-honom-en-small.html
Citera
2019-02-07, 12:14
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ibrahimovic startade ofta taktiska diskussioner under tränngspass och dolde inte längre det faktum att han inte accepterade många av tränarens instruktioner.

Pep började att tappa tålamod, så nära till brytningspunkten att det inte var någon återvändo, och ibland visade han det öppet framför sina spelare. Relationen mellan spelare och tränare blev kylig och Zlatan började se Pep som en fiende. "Han ska vara försiktig med mig. Kanske att jag på träningen tappar kontroll över min arm och ger honom en smäll", sa han vid ett tillfälle."

Herregud, vilken jättebebis. Han tyckte att han var större än klubben. ”Spela mig som jag vill annars underminerar jag hela jävla skiten”.

Mycket snack nu om att spelare har för mycket makt och kan få sin tränare sparkad om de inte gillar honom. Då är det skönt att åtminstone en tränare fortfarande är man nog att behålla kontrollen.

Om man tittar på vilka spelare Pep haft problem med så är det ju bara problembarn. Och han har alltid fått sista ordet genom att nå ännu större framgångar efteråt.
Senast redigerad av LordLancaster 2019-02-07 kl. 12:45.
Citera
2019-02-07, 13:14
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Herregud, vilken jättebebis. Han tyckte att han var större än klubben. ”Spela mig som jag vill annars underminerar jag hela jävla skiten”.

Mycket snack nu om att spelare har för mycket makt och kan få sin tränare sparkad om de inte gillar honom. Då är det skönt att åtminstone en tränare fortfarande är man nog att behålla kontrollen.

Om man tittar på vilka spelare Pep haft problem med så är det ju bara problembarn. Och han har alltid fått sista ordet genom att nå ännu större framgångar efteråt.

Vore kul om Zlatan hade spelat under Alex Ferguson.. lol
Citera
2019-02-07, 13:54
Medlem
LordLancasters avatar
Jag är genuint nyfiken på hur man kan gilla Zlatan som person. Han har alla de sämsta sidorna av Mourinho fast med hälften så mycket humor. Han säger att han på allvar ser upp till Putin. Han bojkottade landslaget när Lagerbäck tyckte att samma regler skulle gälla för honom som för alla andra. Han handgripligen stal en straff från Källström. Störde landslaget både innan och under VM 2018 (Richt kan intyga) enbart för att rikta uppmärksamhet åt sina egna reklamjippon.

Han maxar allt för sig själv på andras bekostnad precis hela tiden. Det här med att se sig själv i ett större sammanhang verkar inte vara hans grej. Får han inte som han vill får han utbrott.

Följande är ett Wikipedia-utdrag bara från hans tid i PSG:

Citat:
In November 2012 with PSG, he received a two-match ban for kicking Saint-Étienne goalkeeper Stéphane Ruffier in the chest. In December 2012, Ibrahimović was accused by Lyon defender Dejan Lovren and president Jean-Michel Aulas of deliberately stamping on Lovren's head. In February 2013, UEFA handed Ibrahimović a two-match ban for stamping on Valencia winger Andrés Guardado. In March 2013, PSG winger Lucas claimed that Ibrahimović regularly insulted teammates, stating, "He always asks for the ball and insults a lot. He is sometimes a bit arrogant and complains."

Lyon coach Hubert Fournier accused Ibrahimović of abusing officials, stating in January 2015 that "all the referees in this league get insulted by this person".

Att vara bra på fotboll är inte samma sak som att vara en berömvärd människa. Folks reflex att vilja släta över alla hans kassa sidor genom att säga ”it’s just a prank, bro” anser jag är en del av den oroväckande ikoniseringen av kändisar som plågar vår nutid och som ger dem makt att bete sig hur som helst.
Citera
2019-02-07, 14:05
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
In November 2012 with PSG, he received a two-match ban for kicking Saint-Étienne goalkeeper Stéphane Ruffier in the chest.
Hård avstängning. Zlatan försökte nå bollen men målvakten kom ivägen.

Citat:
In February 2013, UEFA handed Ibrahimović a two-match ban for stamping on Valencia winger Andrés Guardado.
Ytterligare en väldigt tuff avstängning. Detta borde inte ens ha varit ett rött kort. Zlatan gick efter bollen men råkade stämpla en Valencia-spelare.

Citat:
In March 2013, PSG winger Lucas claimed that Ibrahimović regularly insulted teammates, stating, "He always asks for the ball and insults a lot. He is sometimes a bit arrogant and complains."
Lucas Moura sade sig senare ha blivit felciterad och att hans uttalande togs ur sin kontext.
Citera
2019-02-07, 14:11
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Hård avstängning. Zlatan försökte nå bollen men målvakten kom ivägen.

Ytterligare en väldigt tuff avstängning. Detta borde inte ens ha varit ett rött kort. Zlatan gick efter bollen men råkade stämpla en Valencia-spelare.

Lucas Moura sade sig senare ha blivit felciterad och att hans uttalande togs ur sin kontext.

Tänk ändå hur missförstådda somliga alltid blir och hur mycket otur de har.
Citera
2019-02-07, 14:21
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Tänk ändå hur missförstådda somliga alltid blir och hur mycket otur de har.
Utvisningen mot St. Etienne där målvakten får Zlatans fot i magen:

https://youtu.be/i9jwovwH3bQ?t=150

Visst, farlig spark, men knappast någon kontrovers man bör vara upprörd över. Finns ingen anledning att tro att Zlatan gjorde nåt annat än att försöka nå bollen.

Utvisningen mot Valencia:

https://www.youtube.com/watch?v=EIlqgVM1EKc

Går visserligen in med dobbarna men med ett uppenbart mål att bara försöka ta bollen. Snarare klantigt än fult.
Citera
2019-02-13, 16:13
Medlem
BarryHeros avatar
Thomas Wilbacher sågar Zlatans beslut att stanna i LA Galaxy:

Citat:
För knappt tre år sedan spelade Zlatan i Paris Saint-Germain och då sa han så här till TV4 och Fotbollskanalen:

”Det kanske händer att jag slutar efter säsongen. Det är ingen som har tänkt på att jag för några år sen sa att jag ska sluta på topp”

”Folk kommer komma ihåg en för det sista man gjort och tro mig, de ska komma ihåg vad jag gjort in i det sista”

Jaha du Zlatan-gubben, så här i februari när blåbärsligan MLS är en månad bort, hur var det egentligen med det här?

För nu tänker jag på det du ”sa för några år sen”. Jag tänker på det där med ”sluta på topp” och ”komma ihåg en för det sista man gjort”.

Är det detta som jag ska komma ihåg?

[...]

Den 6 oktober spelar LA Galaxy sin sista ligamatch (det kan bli slutspel) borta mot Houston Dynamo. Blir det alltså allt som händer fram till den matchen och dina sista vacklande steg på BBVA Compass Stadium i Houston som blir den stora avslutningsshowen på karriären?

Du säger att du är ett lejon och jag ger dig att du fortfarande spelar grym, kraftfull fotboll. Men varför valde du inte spel i Europa i januari?

[...]

Vi kan väl bara vara ärliga och säga att du faktiskt bara spelar fotboll för att du är Zlatan Ibrahimovic, för ingen går på bluffen om att MLS på något sätt skulle vara en kvalitetsliga. Den är ju skräp och det vet alla på den här sidan Atlanten. Det vet även Zlatan innerst inne.

https://www.expressen.se/sport/kronikorer/thomas-wilbacher/detta-ar-fegt-zlatan-ingen-gar-pa-bluffen/

Vad säger ni? Håller ni med Wilbacher?

Personligen gör jag det inte. Zlatan fyller 38 år i år. Han har gjort sitt i Europa. Jag unnar honom ett äventyr i Kalifornien och MLS så här på ålderns höst. Hoppas han får avsluta med åtminstone ett slutspel under säsongen.
Citera
2019-02-13, 17:14
Medlem
LordLancasters avatar
Tja, han har ju objektivt rätt i att Zlatans utsagor om att sluta på topp inte kommer infinna sig. MLS är inte tillräckligt bra helt enkelt.

Men däremot har ju Zlatan givetvis all rätt att tyna bort i en Kalle Anka-liga på ålderns höst om han nu vill det. Det är inget som jag personligen håller emot honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in