Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Han har som det verkar fått extra solsting. Tror han ärligt att han står över FIFA?! Han har ju inte ens spelat i en större final och tror ärligt FIFA bryr sig skit om han. Det med spelbolaget går väl dock att lösa om han blir utköpt under just VM så det ska inte vara några problem.
Men ganska typiskt Zlatan. Svenska landslaget har slagit storlag och tagit sig till VM men ändå för Zlatan måste det handla om Zlatan. Jösses om man var landslagsspelare och gjort detta men i media skrivs det ändå om Zlatan vad trött man skulle vara på det. Han har liksom noll respekt för andra spelare.
Zlatan har alltid haft sina egna metoder att hantera media, det är inget nytt på senare dagar. Han lever väl efter "dumma frågor får dumma svar". Givetvis fattar han att FIFA kan stoppa honom, men det här är hans sätt att fortsätta spä på bilden att han är övermäktig. Det handlar bara om hans varumärke, det är allt. Att han vill ha den där "imagen".. ja, det är lite synd. Det finns i hans värld inget att förlora på att låtsas ha allt i sina egna händer.
Lyssnar man på det andra han säger är det inga konstigheter alls, han konstaterar att det viktigaste för honom är att få spela. Han svarar reserverat på frågor om comeback i landslaget och att återvända till Europa senare, eftersom att han vet att det inte lär ske.
Det förbluffar mig att folk misslyckas med att särskilja hans varumärkesbyggande kaxiga, småarroganta utspel och hans mer ärliga tankar. Se citatet nedan:
Citat:
Alla vill spela VM. Det var en stor succé när de slog ut Italien, jag var superglad för deras skull, för det har varit mycket snack om att jag inte är med längre och vad som kommer hända. När de lyckades ta sig vidare var jag gladast av alla. Man vill ju se sitt land spela på den största scenen i världen, vilket VM är, säger Zlatan.
– Man vill bara att det ska gå bra för dem. Det är landslaget jag representerat och jag vill att de andra spelarna ska ta det vidare och göra något ännu bättre. Jag är bara superpositiv och glad för dem.