Citat:
Ursprungligen postat av
salsadansaren
Det lustiga är att du fokuserar på de få dåliga insatserna och bortser från de bra. Dessutom sög landslaget, inte lätt att spela med osäkra svenska juniorer. Nej, det svenska landslaget förtjänar ingen spelare som zlatan. Jag ser hellre fram emot ett nuvarande svenskt landslag som blir utklassat i VM, vore roligare att titta på.
Dåliga insatser? Du vet att man måste göra mål också, va? Man kan inte räkna med att andra laget ska göra självmål. Du kan väl räkna upp de bra insatserna från Zlatan i senaste EM.
Jag tror både MSM och Zlatan är skrämda av att landslaget skulle prestera bättre i VM utan Zlatan än i EM. Det skulle så övertydligt illustrera hela lögnen. När Zlatan har tillåtits styra och ställa har vi missat de stora mästerskapen och utan honom går det bättre. Eftersom Zlatan använts som bevis och affischnamn för lyckad integrering så skulle även den bilden få sig en törn. Faktum är att det vore fantastiskt roligt om det går bra i VM för ett svenskt landslag valåret 2018.
Jag tror inte alls du hejar på Sverige utan ditt hemlands lag, kanske Bosnien eller Kroatien?
Så han har slutat att spela fotboll och nu gått över till showartist.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/m6pP24/kritiken-mot-zlatans-mal-brottsligt
Citat:
Flera experter ifrågasätter svenskens avgörande 4–3-mål och menar att det borde ha vinkats av för offside.
”Det där är brottsligt! Hur kunde inte målet dömas bort?!", skriver Kevin Egan, fotbollsexpert på BeIN Sports USA, på twitter.
”Enligt mig var han offside”, skriver MLS-skribenten Pablo Maurer.
"Många skulle säga: "låt det bara vara". Men om en spelare – Zlatan eller vem som helst – är större än sporten de spelar, då är MLS ingen riktig tävling. Då är det mer som att titta på Harlem Globetrotters", skriver fotbollsjournalisten Sam Street.
Det här är nog vad allting handlar om för Zlatan.
https://www.svd.se/zlatans-utmaning-att-inte-sluta-som-brolin
Citat:
Expert: Så ska varumärket Zlatan erövra USA
– Det är en bra start, men det kanske inte räcker för att man ska sälja in sitt eget varumärke och produkterna. Men jag tror också att det krävs lite mer i USA. Det var ju lite samma resa som David Beckham gjorde för några år sedan, säger Anna Broback.
Hon tror att just Zlatans sätt och varumärke annars passar väl in på den amerikanska marknaden.