2018-04-02, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salsadansaren
Snälla kan inte ni potatisgrabbar som skriver skit om zlatan öppna er munnar så jag fylla dem med skit? Finns nog plats för mer skit i era munnar än det ni har idag.

Sverige kommer göra bort sig stort i VM utan spelare som zlatan. Ska bli kul att se besvikna supportrar på läktarn och på åskådningsplatser i stan. Bruksr bli roligt speciellt med alkohol inblandat.

Åhh, nej!!! Blir det värre än senaste EM?

Sverige-Irland 1-1, (Irland gjorde ett självmål).
Sverige-Belgien 0-1
Sverige -Italien 0-1

Tittar man på framför allt Belgien och Italien vilka är bra fotbollsnationer så var det ganska tätt bakåt ändå, men framåt var det kass. Vilken position spelade zlatan på nu igen? Du vet att han inte hade ett enda skott på mål under 3 matcher. Stjärnan!! När han väl fick bollen 0,5 meter framför målet missade han öppet mål. Tur var väl det eftersom han stod off side. Igen!

Men Zlatan vann dock två förstapriser
1. Han sprang mest off side av alla i hela EM
2. Han fick flest frisparkar emot sig av alla i hela EM
https://www.fotbollskanalen.se/sverige/ibrahimovic---mest-offside-av-alla-i-em/

Bravo! Han kommer rädda Sverige i VM 2018. En nyligen skadad matchotränad trött föredetting och diva i en c-liga.
Citera
2018-04-02, 02:02
Medlem
56ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
USA är världens största ekonomi så att bli stor och känd där är värt mycket pengar i reklamintäkter. Även om givetvis fotbollen inte är lika stor där som i Europa.

För Zlatans samarbetspartner Samsung som han har ett reklamavtal med är det bra att Zlatan valde Amerika. Också lite coolt att han har nummer 9 när ju Samsung nyligen lanserar sin "Samsung Galaxy 9".

Fotboll är stort i USA men går man in på valfri amerikansk tidning kommer man att först se huvudrubriker och artiklar om NFL/NBA/MBL. Det är medvetet val att pusha inhemska amerikanska sporter framför fotboll.
Redan är idag är fotbollen den tredje största publiksporten i USA och den dagen svarta börjar sparka boll istället för att kasta boll så kommer de andra sporterna tappa rejält.

Jag surfade in helt random på sportsidorna på första tidningen jag kom att tänka på och inte en enda artikel om fotboll https://www.nytimes.com/section/sports
Citera
2018-04-02, 07:59
Medlem
Vill man inte ha med en Z i form är man en idiot så är det bara.
Citera
2018-04-02, 08:01
Medlem
Det är upp till Janne att formera laget så att Z passar in och jag struntar fullständigt i annat det är spel och resultat som räknas och att vara prestigelös. Upp till bevis Janne...medelmåtta eller geni ? bara medaljer räknas.
Citera
2018-04-02, 08:11
Medlem
Vill inte ha med Zlatan i VM. Skiter i hur bra han är , landslaget spelar roligare fotboll utan mannen med näsan.
Citera
2018-04-02, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Åhh, nej!!! Blir det värre än senaste EM?

Sverige-Irland 1-1, (Irland gjorde ett självmål).
Sverige-Belgien 0-1
Sverige -Italien 0-1

Tittar man på framför allt Belgien och Italien vilka är bra fotbollsnationer så var det ganska tätt bakåt ändå, men framåt var det kass. Vilken position spelade zlatan på nu igen? Du vet att han inte hade ett enda skott på mål under 3 matcher. Stjärnan!! När han väl fick bollen 0,5 meter framför målet missade han öppet mål. Tur var väl det eftersom han stod off side. Igen!

Men Zlatan vann dock två förstapriser
1. Han sprang mest off side av alla i hela EM
2. Han fick flest frisparkar emot sig av alla i hela EM
https://www.fotbollskanalen.se/sverige/ibrahimovic---mest-offside-av-alla-i-em/

Bravo! Han kommer rädda Sverige i VM 2018. En nyligen skadad matchotränad trött föredetting och diva i en c-liga.

Det lustiga är att du fokuserar på de få dåliga insatserna och bortser från de bra. Dessutom sög landslaget, inte lätt att spela med osäkra svenska juniorer. Nej, det svenska landslaget förtjänar ingen spelare som zlatan. Jag ser hellre fram emot ett nuvarande svenskt landslag som blir utklassat i VM, vore roligare att titta på.
Senast redigerad av salsadansaren 2018-04-02 kl. 09:19.
Citera
2018-04-02, 10:57
Medlem
Mycatisonfires avatar
Citat:
Det lustiga är att du fokuserar på de få dåliga insatserna och bortser från de bra. Dessutom sög landslaget, inte lätt att spela med osäkra svenska juniorer. Nej, det svenska landslaget förtjänar ingen spelare som zlatan. Jag ser hellre fram emot ett nuvarande svenskt landslag som blir utklassat i VM, vore roligare att titta på.

Zlatan var ju sämst i laget. Haha.
Citera
2018-04-02, 11:10
Medlem
Citat:

Dåliga insatser? Du vet att man måste göra mål också, va? Man kan inte räkna med att andra laget ska göra självmål. Du kan väl räkna upp de bra insatserna från Zlatan i senaste EM.

Jag tror både MSM och Zlatan är skrämda av att landslaget skulle prestera bättre i VM utan Zlatan än i EM. Det skulle så övertydligt illustrera hela lögnen. När Zlatan har tillåtits styra och ställa har vi missat de stora mästerskapen och utan honom går det bättre. Eftersom Zlatan använts som bevis och affischnamn för lyckad integrering så skulle även den bilden få sig en törn. Faktum är att det vore fantastiskt roligt om det går bra i VM för ett svenskt landslag valåret 2018.

Jag tror inte alls du hejar på Sverige utan ditt hemlands lag, kanske Bosnien eller Kroatien?

Så han har slutat att spela fotboll och nu gått över till showartist.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/m6pP24/kritiken-mot-zlatans-mal-brottsligt
Citat:
Flera experter ifrågasätter svenskens avgörande 4–3-mål och menar att det borde ha vinkats av för offside.

”Det där är brottsligt! Hur kunde inte målet dömas bort?!", skriver Kevin Egan, fotbollsexpert på BeIN Sports USA, på twitter.

”Enligt mig var han offside”, skriver MLS-skribenten Pablo Maurer.

"Många skulle säga: "låt det bara vara". Men om en spelare – Zlatan eller vem som helst – är större än sporten de spelar, då är MLS ingen riktig tävling. Då är det mer som att titta på Harlem Globetrotters", skriver fotbollsjournalisten Sam Street.

Det här är nog vad allting handlar om för Zlatan.
https://www.svd.se/zlatans-utmaning-att-inte-sluta-som-brolin
Citat:
Expert: Så ska varumärket Zlatan erövra USA
– Det är en bra start, men det kanske inte räcker för att man ska sälja in sitt eget varumärke och produkterna. Men jag tror också att det krävs lite mer i USA. Det var ju lite samma resa som David Beckham gjorde för några år sedan, säger Anna Broback.
Hon tror att just Zlatans sätt och varumärke annars passar väl in på den amerikanska marknaden.
Citera
2018-04-02, 11:28
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Vill man inte ha med en Z i form är man en idiot så är det bara.

Svenskarna vill hellre ha spelare som håller Malta och Färö klass.
Citera
2018-04-02, 14:30
Medlem
Typemynames avatar
Har ett svagt minne av att jag sett ett klipp från en presskonferens från Zlatans tidiga proffsår. Kan möjligtvis varit när han signades till Juve. I klippet blir han ombedd att presentera sig och han säger något i stil med: "I am 195cm, weigh 95kg and i like to play football". Är det någon som kan länka mig det klippet?
Citera
2018-04-02, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
Zlatan var ju sämst i laget. Haha.

Nej, han var inte sämst i laget. "Haha".
Citera
2018-04-02, 15:28
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
<Rant>... Eftersom Zlatan använts som bevis och affischnamn för lyckad integrering så skulle även den bilden få sig en törn. </rant>

Vad menar du med "lyckad integrering"? Utbildning? Jobb? Vad jag vet har han bara spelat fotboll, dvs när han inte var upptagen av att sno cyklar i Malmö. Det är inte vad jag kallar integrering. YMMV.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in