2018-04-02, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pingvinen
Vad menar du med "lyckad integrering"? Utbildning? Jobb? Vad jag vet har han bara spelat fotboll, dvs när han inte var upptagen av att sno cyklar i Malmö. Det är inte vad jag kallar integrering. YMMV.

Jag delar din uppfattning, men PK har använt just Z som exempel för att bedriva massinvandring. För dem är han lyckad eftersom han talar svenska, förvisso med gettobrytning och spelar i landslaget.

Ständigt är det Zlatan och pizza. ibland lägger man till kebab, men det var länge sedan jag hörde det senast.
Citera
2018-04-02, 16:17
Medlem
Mycatisonfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenk
Nej, han var inte sämst i laget. "Haha".

Vem tycker du var sämre då?
”Mega stjärnan” Zlatan hade 0 skott på mål under de tre matcherna.

Missade öppet mål.
I sista matchen var han helt bedrövlig.
Det enda som kunde varit ännu sämre vore om han gjort självmål.
Citera
2018-04-02, 16:45
Medlem
NoTruces avatar
Om Zlatan kan finna sig i att värma bänk och vara en s.k. super-sub kan han väl få åka med till Ryssland.
Citera
2018-04-02, 17:50
Avslutad
Vad sägs om att ta med honom till Ryssland, och sen inte låta honom spela? Vore ju en förolämpning av rang.

Nu gillar jag dock Zlatan, även om också jag tycker att hans tid i landslaget verkar vara förbi. Dock får man ju rätt tydligt intrycket att han vill vara med trots allt.

Hursomhelst: på en gammal youtube video med ett frisparksmål av Beckham från MLS lyder första kommentaren:
It takes David Beckham for an mls video to have more than a Million views
Den videon är 6 år gammal och har 4.3 miljoner views. Zlatans mål har 3.5 miljoner views och är 2 dar gammal.

Sen finns det ju andra versioner/videos uppe av det målet, men detta var alltså från MLS kanal.

https://www.youtube.com/watch?v=J15vfXqnwWw

Ändå rätt fränt.
Citera
2018-04-02, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Om Zlatan kan finna sig i att värma bänk och vara en s.k. super-sub kan han väl få åka med till Ryssland.

Jag lutar också åt att detta kan vara en lösning. Det viktiga är dock att han accepterar sin roll och det tror jag Janne kan få honom att göra.
Citera
2018-04-02, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Jag lutar också åt att detta kan vara en lösning. Det viktiga är dock att han accepterar sin roll och det tror jag Janne kan få honom att göra.

Hur efterbliven är man om man tror att Zlatan accepterar en sådan roll? Bara den senaste veckan har visat hur Zlatan reagerar över att inte anses vara given i landslaget av varken landslagsledningen, fans eller media. Han har lipat som ett småbarn och varit smidig som en elefant i glasbur när han klagat på allt och alla efter att han insett att landslaget ej vill ha honom när han inbillat sig att allt är upp till honom. Man var dum innan om man trodde att Zlatan skulle acceptera en bänkroll men tror man det efter veckan som varit så är man efterbliven bortom alla rimliga gränser.
Citera
2018-04-02, 19:12
Medlem
Ni som inte vill ha med Zlatan i VM måste ha allvarliga problem.

Jag kan bara tänka mig en Fredrik Ljungberg eller Olof Mellberg i samma situation. Det hade inte varit något snack om saken och det vet ni.

Det har faktiskt hänt tidigare. Henrik Larsson var känd för att under de senare åren i karriären sluta i landslaget inför kvalen men göra comeback precis innan mästerskapen. EM 2004, VM 2006 och EM 2008.

Bara i det här jantelandet ser man inte dessa uppenbart främlingsfientliga åsikter.

Jag håller med om att ord som rasism och främlingsfientlighet används ofta och alldeles för lätt i många sammanhang, men i denna fråga är främlingsfientligheten och hatet mot Ibra, för att han inte representerar den traditionsenliga svensken, stor.
Citera
2018-04-02, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letusjapp

Jag kan bara tänka mig en Fredrik Ljungberg eller Olof Mellberg i samma situation. Det hade inte varit något snack om saken och det vet ni.

Det har faktiskt hänt tidigare. Henrik Larsson var känd för att under de senare åren i karriären sluta i landslaget inför kvalen men göra comeback precis innan mästerskapen. EM 2004, VM 2006 och EM 2008.

Bara i det här jantelandet ser man inte dessa uppenbart främlingsfientliga åsikter.

Jag håller med om att ord som rasism och främlingsfientlighet används ofta och alldeles för lätt i många sammanhang, men i denna fråga är främlingsfientligheten och hatet mot Ibra, för att han inte representerar den traditionsenliga svensken, stor.

En skitstövel är en skitstövel. Spelar liksom ingen roll vilken hudfärg, kön eller religion man tillhör.

Så tröttsamt att se folk använda rasistkortet hela tiden. Det om något är något som riktigt främlingsfientliga personer gör.

Zlatan är inte omtyckt p.g.a hans personlighet. Att påstå att det är p.g.a hans etniska bakgrund är absurt. Detta förstår alla som inte är främlingsfientliga själva.
Citera
2018-04-02, 19:22
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:

Snälla, du. Jämför för fan inte ödmjuka Henke Larsson med den vidriga egoisten Zlatan. Det är
pinsamt att du inte förstår varför Zlatans närvaro är så toxisk för det svenska kollektivet.

Jag hade hellre sett 46-åriga Henke Larsson i VM-truppen än Zlatan.
Citera
2018-04-02, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
En skitstövel är en skitstövel. Spelar liksom ingen roll vilken hudfärg, kön eller religion man tillhör.

Så tröttsamt att se folk använda rasistkortet hela tiden. Det om något är något som riktigt främlingsfientliga personer gör.

Zlatan är inte omtyckt p.g.a hans personlighet. Att påstå att det är p.g.a hans etniska bakgrund är absurt. Detta förstår alla som inte är främlingsfientliga själva.

Jag använder inte något rasistkort, jag använder ordet främlingsfientlighet. Zlatan har en stereotypisk balkanpersonlighet. Det är så han är, det är så han har vuxit upp. Han har haft den personligheten sen han var en knatte, inget som går att ändra. Det har inte svenskar kunnat acceptera varvid han har utvecklat den personligeheten till arrogans och ett "jag mot världen" koncept. Det är så han fungerar. Men i ett VM så ska det bästa laget tas ut, oavsett personlighet.
Citera
2018-04-02, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Snälla, du. Jämför för fan inte ödmjuka Henke Larsson med den vidriga egoisten Zlatan. Det är
pinsamt att du inte förstår varför Zlatans närvaro är så toxisk för det svenska kollektivet.

Jag hade hellre sett 46-åriga Henke Larsson i VM-truppen än Zlatan.

Är det ett världsmästerskap i fotboll eller personlighet?

Om man är en sån liten fjant att man sänker sin nivå för att Zlatan kommer med i truppen har man inget i truppen att göra.

Det svenska kollektivet är överskattat. Vi vinner med 1-0 mot Italien på ren och skär tur. Har inget med något kollektiv att göra. Det var fanimej spel mot ett mål sista matchen i Milano.
Citera
2018-04-02, 19:37
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Är det ett världsmästerskap i fotboll eller personlighet?

Om man är en sån liten fjant att man sänker sin nivå för att Zlatan kommer med i truppen har man inget i truppen att göra.

Det svenska kollektivet är överskattat. Vi vinner med 1-0 mot Italien på ren och skär tur. Har inget med något kollektiv att göra. Det var fanimej spel mot ett mål sista matchen i Milano.
Det enda tipset jag kan ge till dig är: kolla på Sveriges VM-kvalmatcher och sluta diskutera saker du inte har en aning om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in