2017-02-17, 22:45
Medlem
trenbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenThingsGoWrong
Vad är oddsen på att Ibrahimovic gör det rätta och skriver på för Malmö FF?
Bara för att sätta dit vänsterbacken Kim i en match eller?
Citera
2017-02-17, 22:48
Medlem
56ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenThingsGoWrong
Vad är oddsen på att Ibrahimovic gör det rätta och skriver på för Malmö FF?

Någon klubblojalitet till MFF har väl Zlatan aldrig direkt uttryckt så vitt jag vet?
Zlatan kommer sluta på topp i ett topplag något annat skulle gå emot hela hans karaktär och ego. Zlatan går inte till Kina eller USA för att det ligger under hans nivå och det finns inget att bevisa genom att spela där, han är helt enkelt för bra, det är ingen utmaning. Han har sagt själv att han gick till PL för att få tyst på kritikerna och att för att Man United är ett legendariskt lag, nej med tanke på hans ålder så ser det nog ut som Man United blir hans sista stopp i karriären.

Att Zlatan lägger skorna på hyllan efter en lyckad säsong i United skulle bara elda på hans storhet som en av europas bästa strikers.
Senast redigerad av 56k 2017-02-17 kl. 22:54.
Citera
2017-02-17, 22:53
Medlem
trenbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 56k
Någon klubblojalitet till MFF har väl Zlatan aldrig direkt uttryckt så vitt jag vet?
Zlatan kommer sluta på topp i ett topplag något annat skulle gå emot hela hans karaktär och ego. Zlatan går inte till Kina eller USA för att det ligger under hans nivå och det finns inget att bevisa genom att spela där, han är helt enkelt för bra, det är ingen utmaning. Han har sagt själv att han gick till PL för att få tyst på kritikerna och att för att Man United är ett legendariskt lag, nej med tanke på hans ålder så ser det nog ut som Man United blir hans sista stopp i karriären.
Jag tror han avslutar i italienska ligan faktiskt. Kanske går dit redan nästa säsong.
Citera
2017-02-18, 17:03
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trenbiff
Jag tror han avslutar i italienska ligan faktiskt. Kanske går dit redan nästa säsong.

Jag tror att han tar ett år till United. Man kan ju alltid hoppas att hösten 2018 spelar han i MFF men det inte hända.
Citera
2017-02-18, 23:32
Medlem
BarryHeros avatar
Är det någon som har ett klipp på när Zlatan säger de berömda orden "Kim har spelat för mycket vänsterback, det är vad han har gjort"?
Citera
2017-02-19, 00:19
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Är det någon som har ett klipp på när Zlatan säger de berömda orden "Kim har spelat för mycket vänsterback, det är vad han har gjort"?
http://www.expressen.se/tv/sport/han-har-spelat-for-mycket-vansterback/
Citera
2017-02-19, 00:25
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
http://www.expressen.se/tv/sport/han-har-spelat-for-mycket-vansterback/
Tack.

Dock är inte hela klippet med. Zlatan ska säga: "Sade han det i media? Han ska spela enkelt, det är vad han ska göra. Han har spelat för mycket vänsterback, det är vad han har gjort."

Någon borde föreviga klippet på YouTube.
Citera
2017-02-19, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Din poäng är riktig - Zlatan har spelmässigt varit bättre i såväl Inter, Milan som PSG.

Gjort bra ifrån sig spelmässigt i United under denna säsong, men det är en helt annan diskussion.

Han var dålig på den aspekten under St Etienne matchen mitt under veckan.

Citat:
Däremot är det så att om en forward gör tre mål kan man vara hur dålig som helst i spelet och ändå vara helt matchavgörande.

Nog för att Zlatan gjorde förvisso 3 mål, men det innebär inte nödvändigtvis att han är immun mot kritik för det.

Citat:
En annan bild skulle kunna vara såhär: Zlatan fixar frispark - gör mål. Zlatan fixar straff - gör mål. I övrigt gör Zlatan ett helt vanligt forwardsmål.

Absolut - om man nu vill låta bli ta hänsyn till kontext över hur straffläget/frisparksläget egentligen uppstod. Hade inte direkt låtit särskilt bra ifall om d, eller hur?

Citat:
Vad menar du med straffen förresten? Om han faller för] enkelt ska det ju inte vara straff. Men om du tycker att det är en korrekt dömd straff, vad är det då att diskutera?

Ansåg att Zlatan fick kontakt med sig mot den där St Etienne spelaren och att han skulle få straff, även om han förstärkte situationen en aning där. Och när den granskades under studiosnack på Moviestar+ (en spansk tv-kanal som jag såg via den matchen), så visade sig vara en filmning.

Så jag får nog ta och revidera min åsikt med att hävda att straffen skulle inte alls ha blivit dömd.

Citat:
ingen skam i att försöka fixa saker själv när inte lagkamraterna lyckas leverera bra bollar.

Det var förvånande att höra, inte minst eftersom att Zlatan faktiskt fick en hel del support från sina medspelare. Bara spontant så kan jag nämna Rashford som låg bakom hans 2-0 mål, Martial som gjorde ett rejält förarbete med sin dribblingsräd från egen planhalva och att Zlatan sköt bollen över målet etc. Av att döma ditt svar, så tvivlar jag högst på att du ens såg matchen...

Citat:
Ursprungligen postat av Omnik
Frasen ''Haters gonna hate'' är lämplig när man skall sammanfatta ditt inlägg, varför så bitter? Z var inte fantastisk idag men gör det ändå hyfsat i slutändan.

Att man lyfter fram andra spelare som gjorde större avtryck den kvällen (Martial, Smalling) jämfört med Zlatan och co, innebär nödvändigtvis inte att man är en hater för den sakens skull.

Nej, Zlatan var inte fantastisk, men var å andra sidan inte heller bra. Under stora delar av matchen, gjorde han enkla felpassningar, förlorade dueller och svaga bolltapp osv.
Citera
2017-02-19, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Långt kvar men fyfan vad kul det hade varit. Som vanligt blir LAGET bättre när individen, egoisten och divan zlatan sticker. Stornäsan som ständigt viker ned sig i CL och bara tänker på sig själv.

När det vankas utslagsmatcher i CL, där det behövs fart, intensitet, kontringsspel och kliniska rappa aktioner för att slå de bästa lagen, så passar Zlatan inte riktigt in i den sammanhanget. Ja, hans CL-facit i utslagsfasen faktiskt så pass jävla uselt att man skulle nog utan större osäkerhet hävda att man ej bör bygga ett lags offensiv kring den typen av anfallare om man vill slå ut de främsta lagen.

Att Zlatan sedan är en mycket duktig anfallare och gjort bra ifrån sig i ligasammanhang är en helt annan femma.
Citera
2017-02-19, 16:36
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Det var förvånande att höra, inte minst eftersom att Zlatan faktiskt fick en hel del support från sina medspelare. Bara spontant så kan jag nämna Rashford som låg bakom hans 2-0 mål, Martial som gjorde ett rejält förarbete med sin dribblingsräd från egen planhalva och att Zlatan sköt bollen över målet etc. Av att döma ditt svar, så tvivlar jag högst på att du ens såg matchen...
Jag menade rent i allmänhet, men visst, även i matchen. Ja, Rashford gjorde det svinbra och lite turligt studsade bollen in till Zlatan. Martial gick ju på mål själv och det blev en reflexretur som trots kort avstånd till mål var svår att få in.

Apropå Martial har samarbetet mellan han och Zlatan varit rätt dåligt, få passningar mellan dem. Blind och Valencia är för dåliga på inlägg från sina kanter och Herrera passar bara bakåt. Pogba står för en del fantastiska bollar dock. Men jag står fast vid att Zlatan inte får så många bra bollar att jobba med, inte undra på att han tvingas ner i plan då.
Citera
2017-02-19, 19:15
Medlem
trenbiffs avatar
Den överskattade Zlatan avgjorde i FA cupen mot Blackburn precis.
Citera
2017-02-19, 19:23
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trenbiff
Den överskattade Zlatan avgjorde i FA cupen mot Blackburn precis.
Kul. Skickades in for att avgora och gjorde just det. Det marks att Zlatan behovs dar langst fram aven om Rashford gjorde ett snyggt 1-1-mal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in