2016-06-07, 23:43
Medlem
BarryHeros avatar
Gillade Zlatan bättre när han sket i att vara med i massa reklamjippon.

Börjar bli nervös för Zlatans skulle om han verkligen går till United. Han kommer ha såna enorma förväntningar på sig. Känns som att folk kommer anse att allt under 20 ligamål är en flopp. Jag tror inte att det är helt omöjligt att han har det tungt i början, kanske bara sätter ett straffmål under de tio första matcherna. Sen blir det mer och mer bänknötande och till slut avslutar han säsongen med att ha spelat cirka 30 ligamatcher och bara ha gjort 4-5 mål (varav ett par stycken på straff).
Citera
2016-06-08, 00:06
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Gillade Zlatan bättre när han sket i att vara med i massa reklamjippon.

Börjar bli nervös för Zlatans skulle om han verkligen går till United. Han kommer ha såna enorma förväntningar på sig. Känns som att folk kommer anse att allt under 20 ligamål är en flopp. Jag tror inte att det är helt omöjligt att han har det tungt i början, kanske bara sätter ett straffmål under de tio första matcherna. Sen blir det mer och mer bänknötande och till slut avslutar han säsongen med att ha spelat cirka 30 ligamatcher och bara ha gjort 4-5 mål (varav ett par stycken på straff).

Haha ja om han spelar med brutet ben kanske Vardy gjorde 24 baljor förra säsongen man behöver inte vara världsspelare för lyckas bra i PL direkt. Håller han sig skadefri så 28-32 baljor nånstans tror jag han fixar. Finns ju ingen anfallare där som är på Zlatans nivå precis så han bör vinna skytteligan.

Höga förväntningar och krav är ju något han drivs av. Det är bara positivt.
Citera
2016-06-08, 00:12
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Haha ja om han spelar med brutet ben kanske Vardy gjorde 24 baljor förra säsongen man behöver inte vara världsspelare för lyckas bra i PL direkt. Håller han sig skadefri så 28-32 baljor nånstans tror jag han fixar. Finns ju ingen anfallare där som är på Zlatans nivå precis så han bör vinna skytteligan.

Höga förväntningar och krav är ju något han drivs av. Det är bara positivt.
Vi får se. Jag hoppas så klart att det går så bra som möjligt för honom, men 28-32 tror jag verkligen inte är realistiskt. I så fall vinner han skytteligan med råge. 15+ mål får ses som klart godkänt om han håller sig skadefri hela säsongen.
Citera
2016-06-08, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Vi får se. Jag hoppas så klart att det går så bra som möjligt för honom, men 28-32 tror jag verkligen inte är realistiskt. I så fall vinner han skytteligan med råge. 15+ mål får ses som klart godkänt om han håller sig skadefri hela säsongen.

Mina förväntningar och de förväntningar jag tror han kommer ha på sig från andra:
Under 15 får ses som en flopp.
15 - 20, icke godkänt även om det egentligen är bra.
20-25 godkänt.
Gör han över 25 kan han vara riktigt nöjd.

Vinner de dessutom ligan så kan han strunta i att han ej vunnit CL. Då är han defintivt kung över ligafotbollen.
Citera
2016-06-08, 00:56
Medlem
hur går det för vitamin well? nån som smakat?
Citera
2016-06-09, 08:34
Medlem
augusta66s avatar
Zlatan: ”Det här är mitt land nu, inte kungens”

Citat:
”Jag försöker dela ut glädje, kärlek och min passion för det jag älskar, till mitt folk. För det har blivit mitt land nu inte kungens, det är mitt land”.

http://www.svt.se/sport/fotboll/zlatan-det-har-ar-mitt-land-nu-inte-kungens/

Jag blir så trött på den jävla attityden.....
Citera
2016-06-09, 11:04
Medlem
Durcherrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
hur går det för vitamin well? nån som smakat?

Det är ungefär som att du tar en utsugen citron och klämmer på den så att du får kramp och ett par fjuttiga droppar ploppar ut i vattnet. Man kan lika gärna blanda vatten med några fruktdroppar hemma och få samma resultat.

Ziggen blir ju glad iaf och tjänar tiotals miljoner på att folk köper hans bluff. Det enda som konfunderar mig är att hans häxnäsa inte växer ytterligare några cm varje gång han ljuger om sitt avdankade "fruktvatten".
Citera
2016-06-09, 11:24
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av augusta66

Antingen har han tröttnat och gått full Zlatan och parodierar sig själv som aldrig förr eller så måste man nog snart börja tänka på någon diagnos för det har varit extremt nu ett tag
Citera
2016-06-09, 12:30
Medlem
Citat:

Problemet är att du missförstår vad han menar.

Jag tycker det är uppenbart att han menar att under EM är alla blickarna vända mot landslaget, och under den tiden är det kapten-Zlatan som leder Sverige och han ser det som en stor ära. Vad han säger är symbolik och med glimten i ögat.
Citera
2016-06-09, 13:12
Medlem
augusta66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apostrophe
Problemet är att du missförstår vad han menar.

Jag tycker det är uppenbart att han menar att under EM är alla blickarna vända mot landslaget, och under den tiden är det kapten-Zlatan som leder Sverige och han ser det som en stor ära. Vad han säger är symbolik och med glimten i ögat.

Nej.

Problemet är att Zlatan gång efter gång målar upp sig själv som något större än vad han faktisk är. Att en del ändå tar honom i försvar är sorgligt om något.

Var en rätt bra debattartikel på metro.se igår....

Citat:
Det där dryga sättet har blivit en del av hans varumärke - Och han krusar ingen, särskilt inte journalister. ”Fy fan vad ful du är”, säger han till en reporter. ”Fan vad du luktar illa”, till en annan.

)...(

Sportjournalisterna konfronterar honom inte, förmodligen för att han är känd för att bojkotta hela tidningar i åratal för minsta kritik. Så det blir inga följdfrågor. I stället listas dyngan han sprider som exempel på hur oerhört kul han är. Det är ”Zlatan-klassiker”! ”Zlatans skönaste citat”!

)...(

Jag har ofta mysryst åt Zlatan-hyllningarna på Youtube. De som visar hur snäll han är mot barn. Så sent som häromveckan rördes jag över ett nytaget foto där han sitter i försommargrönskan och signerar en överlycklig liten fotbollstjejs tröja.

Frågan är bara vad sådana små vänligheter är värda, när han samtidigt gör tydligt att han tycker att damfotboll inte är värt ett skit. ”De kan få en cykel med min autograf så blir det bra”, sade han om damlaget för några år sedan.

källa: http://www.metro.se/kolumner/lisa-magnusson-sluta-hylla-mobbaren-zlatan/EVHpfg!Lz0VHKAzWrsU/

Andra episoder finns det (Lundh som fick utstå hån av den mäktige Zlatan för ett tag sen t ex)

Zlatan är en bra fotbollsspelare och den talangen ska han vara tacksam för - i övrigt är det inte så värst mycket man kan imponeras av med den mannen....
Citera
2016-06-09, 13:39
Medlem
Citat:
Nej.

Problemet är att Zlatan gång efter gång målar upp sig själv som något större än vad han faktisk är. Att en del ändå tar honom i försvar är sorgligt om något.

Var en rätt bra debattartikel på metro.se igår....
[…]

Åter igen ett exempel på hur man missförstår Zlatan. Jag har märkt en tendens bland svenska 90-tallister att man nästan helt saknar förståelse för hur män från 70/80-talet umgås med varandra. Jag uppfattade till exempel kommentaren till Ekwall om att han luktar illa som en väldigt trevlig ordväxling. Zlatan och Ekwall verkar gilla varandra tänkte jag. Jag har även sätt klipp där han antydde att hans pizzabagande vän i Rosengård var fet, varpå allesammans skrattar gott tillsammans. Att retas och småkivas på det sättet stärker vänskapsband och bygger karaktär hos oss 70/80-talister.

Att måla upp sig själv som större än man är tror jag är ett sätt att sätta press på sig själv, vilket i sin tur leder till att man presterar bättre, för ingen vill vara pajasen som bara pratar utan att prestera. Zlatan gör båda delarna, när han säger att han är störst ökar förväntningarna på honom, och det triggar Zlatan.

Zlatan ser sig själv även som en underhållare. Det är kanske därför han gillar Raiola och Mourinho så mycket, dem använder stora ord, skapar rubriker, underhåller… och viktigast av allt, dom är extremt ambitiösa och presterar på hög nivå.
Citera
2016-06-09, 14:11
Medlem
bludderbladders avatar
Zlatan bevisar återigen att han enbart är en simpel blatte och att inga pengar i världen kan köpa stil eller kan ta "Rosengård" ur honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in