Citat:
Ursprungligen postat av
augusta66
Nej.
Problemet är att Zlatan gång efter gång målar upp sig själv som något större än vad han faktisk är. Att en del ändå tar honom i försvar är sorgligt om något.
Var en rätt bra debattartikel på metro.se igår....
[…]
Åter igen ett exempel på hur man missförstår Zlatan. Jag har märkt en tendens bland svenska 90-tallister att man nästan helt saknar förståelse för hur män från 70/80-talet umgås med varandra. Jag uppfattade till exempel kommentaren till Ekwall om att han luktar illa som en väldigt trevlig ordväxling. Zlatan och Ekwall verkar gilla varandra tänkte jag. Jag har även sätt klipp där han antydde att hans pizzabagande vän i Rosengård var fet, varpå allesammans skrattar gott tillsammans. Att retas och småkivas på det sättet stärker vänskapsband och bygger karaktär hos oss 70/80-talister.
Att måla upp sig själv som större än man är tror jag är ett sätt att sätta press på sig själv, vilket i sin tur leder till att man presterar bättre, för ingen vill vara pajasen som bara pratar utan att prestera. Zlatan gör båda delarna, när han säger att han är störst ökar förväntningarna på honom, och det triggar Zlatan.
Zlatan ser sig själv även som en underhållare. Det är kanske därför han gillar Raiola och Mourinho så mycket, dem använder stora ord, skapar rubriker, underhåller… och viktigast av allt, dom är extremt ambitiösa och presterar på hög nivå.