2017-02-16, 23:51
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Spelmässigt så var Zlatan inget att hänga upp i granen och blev överglänst av hans lagkamrater, även om det lär knappast stå i sporttidningarna dagen efter.
Vilken tur att vi kan läsa det här då, och framför allt att det är en så ständigt objektiv skribent som står för analysen.

Vad menar du med straffen förresten? Om han faller för enkelt ska det ju inte vara straff. Men om du tycker att det är en korrekt dömd straff, vad är det då att diskutera? Klart han söker den, ingen skam i att försöka fixa saker själv när inte lagkamraterna lyckas leverera bra bollar.
Citera
2017-02-17, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Alldeles nyligen, så spelade Zlatan hela matchen mot St Etienne på hemmaplan i Europa League. Han gjorde ett hattrick, vilket verkar vara imponerande enligt Livescore. Men tar man hänsyn till kontexten av samtliga målen, så trillar polletten av ganska omgående...

Första målet: Zlatan fick med sig en frisparsläge tack vare med sin filmning. Sköt rakt på muren, men att Pajot gjorde en rejäl jävla styrning som totalt ställde målvakten helt och hållet.

Andra målet: Horribel försvarsspel från Florentin Pogba som sket fullständigt i att bevaka Zlatan och att den sistnämnde enkelt kunde slå in bollen på öppet mål. Rashford skall ha dock kudos för sin fina löpning med boll in mot straffområdet, även om det knappast förändrar över det jag nämnde tidigare...

Tredje målet: Zlatan föll alltför enkelt (även om det trots allt var en foul) och gjorde mål via straff.

Spelmässigt så var Zlatan inget att hänga upp i granen och blev överglänst av hans lagkamrater, även om det lär knappast stå i sporttidningarna dagen efter.
Frasen ''Haters gonna hate'' är lämplig när man skall sammanfatta ditt inlägg, varför så bitter? Z var inte fantastisk idag men gör det ändå hyfsat i slutändan.
Citera
2017-02-17, 00:04
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Angaende straffen:

ZLATAN SKJUTER ALLTID I DET HORNET!!

Hur kan malvakterna vara sa daligt palasta??

Det här yppas ständigt, och spelteoretiskt har du förmodligen fel.

Zlatan skjuter runt 10-15% av sina straffar åt höger, vilka alla är att betrakta som direkt svag straffar. Följden blir att om målvakten går rätt och straffen skjuts åt höger, ja då räddar keepern.

Av de straffar som Zlatan skjuter åt vänster - och där målvakten går rätt - räddas ytterst få straffar.

Jag skulle tro, utan att ha exakta siffror, att det är fördelaktigt för målvakterna att gå åt Zlatans höger vid straffar.
Citera
2017-02-17, 00:11
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17

Zlatan skjuter runt 10-15% av sina straffar åt höger, vilka alla är att betrakta som direkt svag straffar. Följden blir att om målvakten går rätt och straffen skjuts åt höger, ja då räddar keepern.

Av de straffar som Zlatan skjuter åt vänster - och där målvakten går rätt - räddas ytterst få straffar.

Jag skulle tro, utan att ha exakta siffror, att det är fördelaktigt för målvakterna att gå åt Zlatans höger vid straffar.
Landslaget/Pekings målvaktstränare är inne på samma spår, att det är statistiskt mer fördelaktigt att gå åt skyttens sämre håll då den i det bättre hörnet ändå lägger den för bra så i det sämre hörnet är det större chans att rädda den.
Citera
2017-02-17, 08:08
Medlem
56ks avatar
Det är egentligen rätt fantastiskt att en spelare kan göra ett hattrick men det duger inte för "massan" för att målen var inte tillräckligt snygga.

Förövrigt tycker jag Zlatan gjorde en bra match med mycket vunna dueller, få bortslagna passningar och var involverad i spelet stort sätt hela matchen. Han hade även en nick i mål från offside och en nick i straffområdet som en försvarare täckte med armen men straffen uteblev då.
Citera
2017-02-17, 10:10
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 56k
Det är egentligen rätt fantastiskt att en spelare kan göra ett hattrick men det duger inte för "massan" för att målen var inte tillräckligt snygga.
Kan se det framför mig att om han skulle göra hattrick genom tre drömmål skulle vissa klaga på att inget av målen var ett "vanligt" forwardsmål (som 2-0 i går).
Citera
2017-02-17, 11:02
Medlem
Adidass avatar
Tyvärr har det ju blivit såhär. Folk är helt förblindade av hatet mot honom så det spelar ingen roll vad han gör, det finns ALLTID något att klaga på. Gör han århundradets mål mot England så var det bara en träningsmatch. Gör han ett avgörande mål i El Clasico så var det för att Dani Alves pass var perfekt och vem som helst hade gjort mål. Gör han ett hat trick i EL så var det för att det bara var skitmål etc etc etc.

Jag insåg för längesedan att det spelar verkligen ingen roll hur många mål han gör och hur jävla bra han är, det finns vissa som har bestämt sig för att hata honom och det hatet gör de blinda.

Vi ska vara otroligt stolta att vi har Zlatan. Killen är ett jävla fenomen som spelar varje minut av varje match år efter år efter år efter år och som gått till den fysiskt mest krävande ligan som 35 åring och dominerar.

Han skulle kunna spela på högsta nivå i 10 år till om han hade motivationen för det, han har aldrig levt på snabbhet vilket oftast är anledningen till att spelare (speciellt strikers) tappar och han är ett fullblodsproffs när det kommer till träningt och återhämtning.
Citera
2017-02-17, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17

i brist på annat kollade jag upp hans missade straffar på youtube (minus roma 2006 som jag inte lyckades hitta). 5 räddade åt vänster, 1 misslyckad semi-panenka, 1 räddad åt höger (och en i stolpen som hade missats var än målvakten slängde sig). orkar självklart inte kolla upp hur samtliga 77 straffar är fördelade och vilket håll målvakten slängt sig i varje fall, men det bör iaf tyda på att höger-straffarna inte är allt för kassa, om inte den dokumenterade missen är nästintill enda gången både målvakten gått åt höger och han skjutit höger.

*med reservation för att vissa klipp kan ha varit spegelvända för att undvika copyright-skit från youtube, så noga kollade jag inte.
Citera
2017-02-17, 14:22
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Kan se det framför mig att om han skulle göra hattrick genom tre drömmål skulle vissa klaga på att inget av målen var ett "vanligt" forwardsmål (som 2-0 i går).

4 mål mot England och folk klagar på att Hart var ju inte i målet när Zlatan zaxar in bollen.

Säg mig hur många spelare:
1. Uppfattar situationen innan Hart nickar bollen?
2. Hur många vågar utföra zaxen?
3. Hur många skulle zaxen så bra att backen på linjen inte kan få undan bollen.

Under de snart 56 år som jag sett fotboll är detta det bästa följt Roberto Carlos frisparksmål mot Frankrike.
Citera
2017-02-17, 17:12
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
i brist på annat kollade jag upp hans missade straffar på youtube (minus roma 2006 som jag inte lyckades hitta). 5 räddade åt vänster, 1 misslyckad semi-panenka, 1 räddad åt höger (och en i stolpen som hade missats var än målvakten slängde sig). orkar självklart inte kolla upp hur samtliga 77 straffar är fördelade och vilket håll målvakten slängt sig i varje fall, men det bör iaf tyda på att höger-straffarna inte är allt för kassa, om inte den dokumenterade missen är nästintill enda gången både målvakten gått åt höger och han skjutit höger.

*med reservation för att vissa klipp kan ha varit spegelvända för att undvika copyright-skit från youtube, så noga kollade jag inte.

Intressant. Jag kan ha fel, vilket inte minst dina siffror tyder på.
Citera
2017-02-17, 22:18
Medlem
Vad är oddsen på att Ibrahimovic gör det rätta och skriver på för Malmö FF?
Citera
2017-02-17, 22:34
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenThingsGoWrong
Vad är oddsen på att Ibrahimovic gör det rätta och skriver på för Malmö FF?
Skulle man skriva ner den siffran skulle hela internet kollapsa och på sikt leda till universums undergång.

Det kommer inte att hända. Det vore ju löjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in