Citat:
Ursprungligen postat av Rot5
Mourinho har så rätt. Guardiola är en tattare i jämförelse med honom.
"– En fotbollsspelare kan vara en stor spelare för ett lag och inte för ett annat. Därför måste man veta när man värvar en spelare vad man ska göra med den, säger han till den spanska tidningen Marca och fortsätter:
– Ibra var extraordinär i Inter. Han vann ligan med oss, med Juve och med Barcelona och jag tycker inte han har gjort dåligt ifrån sig i Barça. Men han är inte en spelare gjord för barcelonakulturen. Han måste jobba mer och nästa år kommer vara bättre än det här. "
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/spanien/zlatan/article7153644.ab
Real vinner ligan 2011!
Okej? Vem har sagt att Guardiola är större än Mourinho? Guardiola själv säger ju att Mourinho är den största...
Sen håller jag med när det gäller Mourinhos uttalande, Zlatan har inte gjort dåligt ifrån sig i Barca och han är heller inte gjord för barcelonakulturen. Men hur många spelare är det? Förutom de som är fostrade där? Det handlar om att anpassa sig. Jag tycker att Zlatan har anpassat sig förvånansvärt bra (för att vara Zlatan) och jag tror snarare att det handlar om en svacka än något annat, konstigare än så behöver det inte va. Vi får se hur det blir om han stannar. Vill han vinna CL har han störst chans att göra det med Barca och det lockar nog en del.
För övrigt blir nog nästa säsong väldigt jämn i toppen precis som i år, det avgörs nog i El Clasico. Men ligan borde inte vara Reals prio ett, de borde sikta på CL för deras facit där de senaste åren är pinsam. Att sikta på en trippel som de gjorde i år är för mycket, det krävs ett rimligare mål, att vinna trippeln kräver mer än spenderade miljarder.