2015-11-18, 02:03
Medlem
fyratretres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Vilken legend! Avgör med sina tre mål dessa två Play-off matcher. Fan vad jag älskar Zlatan. Det är ju i grunden Zlatan som är skillnaden mellan Sverige och Danmarks landslag.

https://www.youtube.com/watch?v=R4IEBDlqrIg

Var någon som sa att detta kunde ha varit Zlatans sista landskamp och Danmark vunnit. Vad tror ni, lägger han skorna på hyllan efter EM? Om så vore fallet hoppas jag han och Sverige gör en en riktigt fin prestation i Frankrike.
Sa han inte det i intervjun efter matchen? Något om att det blir fint att avsluta med EM. Men kan nog bli en säsong i USA efter det.

Mästerlig frispark ikväll. Väldigt tacksam över att ha fått uppleva en av de större, kanske den störste, vi har haft. Var dessutom på hans landslagsdebut på Råsunda. Om man bara hade vetat redan då vilken karriär han skulle få.
Citera
2015-11-18, 02:19
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fyratretre
Sa han inte det i intervjun efter matchen? Något om att det blir fint att avsluta med EM. Men kan nog bli en säsong i USA efter det.

Mästerlig frispark ikväll. Väldigt tacksam över att ha fått uppleva en av de större, kanske den störste, vi har haft. Var dessutom på hans landslagsdebut på Råsunda. Om man bara hade vetat redan då vilken karriär han skulle få.
Åh fan. Någon som har länk till den intervjun?

Nästan som att man borde ta sig i kragen trots terorattentaten och bege sig till Frankrike för att se hans sista mästerskap.
Citera
2015-11-18, 02:38
Medlem
Tror ni inte han är sugen på ett OS också? I Brasilien också som han bittert missa när det vankades VM där borta. Det tror iallafall jag. Kan han hänga med Ronaldinho och Thiago Silva i Ronaldinhos mansion med tunnel direkt till klubbarna i Porto Alegre mellan matcherna också.
Citera
2015-11-18, 04:23
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av umbertotozzi
Tror ni inte han är sugen på ett OS också? I Brasilien också som han bittert missa när det vankades VM där borta. Det tror iallafall jag. Kan han hänga med Ronaldinho och Thiago Silva i Ronaldinhos mansion med tunnel direkt till klubbarna i Porto Alegre mellan matcherna också.

tror PSG släpper honom till OS om han spelar EM.
Citera
2015-11-18, 05:03
Medlem
Då var kvalet över, Zlatan gjorde 11 mål, resten av laget gjorde 7 mål
Citera
2015-11-18, 09:49
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
tror inte PSG släpper honom till OS om han spelar EM.
Hans kontrakt med PSG går ut till sommaren... De har ingenting att säga till om när det kommer till hans eventuella medverkan i OS. Det är bara upp till Zlatan.
Citera
2015-11-18, 14:38
Medlem
Mr Luva Luvas avatar
Jag skulle hellre se Danmark än Sverige...
Tjonga fotboll och lång bollar till Zlatan är ju ingenting att se.
Finns ingen taktik förutom defensivt i Svenska Landslaget.

Mr Luva Luva
Citera
2015-11-18, 19:58
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Då var kvalet över, Zlatan gjorde 11 mål, resten av laget gjorde 7 mål
Konstigt? Zlatan hade inte gjort lika många mål om han varit så här bra för 15 år sedan nu är det ju han vi söker då han är vår överlägset bästa spelare.
En av de bästa matcherna jag sett av Z, han slet, bra i spelet och gjorde mål, nu var han ju också positiv och inte skällde ut medspelarna, fint att se.
Den största vi haft och troligtvis någonsin kommer ha men jag gillar ändå Henke mer.
Får se om man beger sig ner till EM men det är ju svårt att vara ledig just den där tiden när man ska sommarjobba...
Citera
2015-11-18, 20:48
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Åh fan. Någon som har länk till den intervjun?

Nästan som att man borde ta sig i kragen trots terorattentaten och bege sig till Frankrike för att se hans sista mästerskap.
Zlatan sa dessvärre att det är ödet att hans sista mästerskap blir i Frankrike, så antagligen blir det efter EM eller OS som han lägger skorna på hyllan (åtminstone i landslaget). Tanken på att han ska sluta känns både avlägsen och overklig.

Det var ren och skär njutning att se honom igår, man behövde bara ge honom bollen så gjorde han nåt kreativt och i vanliga fall är jag inte mycket för taktiken "passa Zlatan" men igår var det ett undantag dels då Danmark med Bendtner i spetsen var otroligt klent, Bentners nickförsök måste vara något av det mest amatörmässiga man sett på sån hög nivå

Danmark som kritisera oss för att bara skicka långbollar, gjorde dom nåt annat igår? Samtidigt som vi bara ville backa hem och låta Danmark göra det bästa av sin förmåga. Så såg det ut stora delar av matchen. Inte direkt underhållande men vi är i EM och det är med stor glädje.

Zlatan var verkligen dominant igår, sån fröjd för ögat.
Citera
2015-11-19, 00:16
Medlem
Durcherrss avatar
Har Zlatan någonsin varit så glad i landslaget som igår? Det var verkligen genuin glädje och lättnad när han satte frisparken och efter matchen. Var lite annorlunda att se honom så känslomässigt påverkad.
Citera
2015-11-19, 10:53
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Den största vi haft och troligtvis någonsin kommer ha men jag gillar ändå Henke mer.
Alskar Henke, men hade haft mer respekt for hans landslagskarriar om han inte slutat i landslaget 3 ganger.

Haller for ovrigt med att Zlatan var enorm i playoffmatcherna. Mycket möjligt de tva basta insatserna han gjort i landslagstrojan, och garanterat flest lopmeter.
Citera
2015-11-19, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
Har Zlatan någonsin varit så glad i landslaget som igår? Det var verkligen genuin glädje och lättnad när han satte frisparken och efter matchen. Var lite annorlunda att se honom så känslomässigt påverkad.
Det kändes som han verkligen ville bevisa något för alla (sig själv, media, folket osv) och var sjukt glad efter att han lyckades.

Frisparken kommer jag aldrig glömma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in