2015-10-28, 20:19
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Jag finner det onekligen väldigt märkligt när du väljer att ta en selektiv period för att få Zlatans siffror från utslagsmatcher i CL att se bra ut. Och varför prata om poäng när du tidigare tog upp detta?

Hur som haver, svenskens målsnitt ser betydligt smickrande ut om man tar hänsyn till att han endast gjort 7 ynka mål i utslagsmatcher under sina 12 år i turneringen. Väldigt uselt från någon som under åtskilliga år har betraktats som en av världens allra främsta spelare och inte minst spelat för några av Europas bästa klubbar...

Det är en ganska vettig avgränsning. Dels infaller det med klubbytet till Barca, dels infaller det med att han först efter skytteligavinsten med Inter gick över till att bli en mer utpräglad målskytt.
Sedan har jag inga problem med att skriva att Zlatan pre-Barca var dålig i CL. Men det var samtidigt en period då Zlatan inte var i sin prime, dels hade han en annan, mer tillbakadragen, roll. Att du då finner min avgränsning märklig är märkligt i sig. Problemet blir när man fortsätter prata om Zlatans svaghet i utslagsmatcher när det är något som har sin bäring väldigt långt tillbaka i hans karriär. Därför är en avgränsning vettig. En nyansering.

Återigen, i vilka andra sammanhang riktas kritik mot en spelare för vad den gjorde för 7-8 år sen? Det finns ju få, om ens någon bortom Messi och CR7, som har hållit en konstans hög nivå. Det gör att faktumet att Zlatan spelat CL-fotboll så länge, att han haft så många år i toppfotbollen, blir något negativt för dig och andra. Det är ganska magstarkt.
Citera
2015-10-29, 00:29
Medlem
BarryHeros avatar
När gjorde Zlatan senast ett spektakulärt mål? Mest petningar från nära håll och ztraffar numera.
Citera
2015-11-02, 19:00
Medlem
ZZZZlatan är ju inte fotbollspelare längre, Det är ju mera prata med författare, rikemansjakt, parfymer och kyrkköp istället för fotbolls engagemang.
Citera
2015-11-02, 19:41
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanovetallt
ZZZZlatan är ju inte fotbollspelare längre, Det är ju mera prata med författare, rikemansjakt, parfymer och kyrkköp istället för fotbolls engagemang.
Ja det är väl inte så konstigt med tanke på vilket enormt varumärke han har blivit på senare år, samtidigt som den franska ligan inte är särskilt intressant fotbollsmässigt.
Citera
2015-11-03, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
När gjorde Zlatan senast ett spektakulärt mål? Mest petningar från nära håll och ztraffar numera.

Han har väl bara gjort ett riktigt konstnummer sen han kom till Paris som jag kan minnas. Nån klack (var det mot Bastia?). Annars så tycker jag att de där spektakulära målen som han gjorde ganska ofta förr började avta när han gick till Barcelona. När han vann skytteligan i Serie A första gången med Inter, det tycker jag var den senaste säsongen då han levererade spektakulära mål på löpande band.

Nu är det mest måltjuvsmål han gör, ibland kanske ett lite snyggare mål men det är sällan nu. Tycker han har tappat stinget med långskotten också, vill gärna se att han tar skott oftare. Tycker han har blivit fegare med vänstern också.
Citera
2015-11-03, 13:19
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Han har väl bara gjort ett riktigt konstnummer sen han kom till Paris som jag kan minnas. Nån klack (var det mot Bastia?). Annars så tycker jag att de där spektakulära målen som han gjorde ganska ofta förr började avta när han gick till Barcelona. När han vann skytteligan i Serie A första gången med Inter, det tycker jag var den senaste säsongen då han levererade spektakulära mål på löpande band.

Nu är det mest måltjuvsmål han gör, ibland kanske ett lite snyggare mål men det är sällan nu. Tycker han har tappat stinget med långskotten också, vill gärna se att han tar skott oftare. Tycker han har blivit fegare med vänstern också.
Håller inte med. Visst, i Barcelona petade han mest in bollar från någon meter, men i Milan var det nästan idel drömmål som gällde. Volley i EM 2012 kom efter Barcelona-tiden och likaså bissan mot England.

Glöm heller inte bomben borta mot Anderlecht i PSG-tröjan. Tycker det mest är denna säsong och förra som det mest handlat om petar och ztraffar.
Citera
2015-11-03, 17:12
Medlem
Citat:
Håller inte med. Visst, i Barcelona petade han mest in bollar från någon meter, men i Milan var det nästan idel drömmål som gällde. Volley i EM 2012 kom efter Barcelona-tiden och likaså bissan mot England.

Glöm heller inte bomben borta mot Anderlecht i PSG-tröjan. Tycker det mest är denna säsong och förra som det mest handlat om petar och ztraffar.

Sa aldrig att han inte gjort några efter det men jag tycker att dessa mål började komma mindre frekvent efter att han lämnat Inter. Nuförtiden så kommer de nästan aldrig längre.

Faktum är också det att Mourinho ville att Zlatan skulle utveckla sitt målskytte och gör fler "enkla" mål så att säga. Tycker faktiskt att efter just det så började Zlatan göra fler "enkla" mål, innan dess så var faktiskt en ganska stor procent av hans mål mer eller mindre konstmål.
Citera
2015-11-03, 17:14
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Sa aldrig att han inte gjort några efter det men jag tycker att dessa mål började komma mindre frekvent efter att han lämnat Inter. Nuförtiden så kommer de nästan aldrig längre.
Nja kolla igenom malen från Milan. Dar var det drommal pa lopande band. Däremot i Barcelona och pa senare tid har det varit tomt pa dem dock.
Citera
2015-11-03, 17:15
Medlem
Citat:
Nja kolla igenom malen från Milan. Dar var det drommal pa lopande band. Däremot i Barcelona och pa senare tid har det varit tomt pa dem dock.

Ja, han gjorde en hel del i Milan, det ska man inte glömma, men jag kan inte minnas nåt på rak arm som slår nåt av målen han gjort tidigare dock.
Citera
2015-11-03, 18:36
Medlem
P.Gs avatar
Trettiofyra bast och på senaste tiden skadedrabbad, inte så konstigt att han inte gör så spektakulära mål längre.
Citera
2015-11-18, 02:01
Medlem
Mellbergans avatar
Vilken legend! Avgör med sina tre mål dessa två Play-off matcher. Fan vad jag älskar Zlatan. Det är ju i grunden Zlatan som är skillnaden mellan Sverige och Danmarks landslag.

https://www.youtube.com/watch?v=R4IEBDlqrIg

Var någon som sa att detta kunde ha varit Zlatans sista landskamp och Danmark vunnit. Vad tror ni, lägger han skorna på hyllan efter EM? Om så vore fallet hoppas jag han och Sverige gör en en riktigt fin prestation i Frankrike.
Citera
2015-11-18, 02:02
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Trettiofyra bast och på senaste tiden skadedrabbad, inte så konstigt att han inte gör så spektakulära mål längre.
Tycker nog frisparksmålet mot Danmark var rätt så spektakulärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in