2014-10-01, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Att PSG är ett bra lag? Svårt å se hur ett lag kan bli bättre utan en av världens bästa fotbollsspelare.

Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Att PSG gjorde en bra match? Alla som har sett PSG spela både med och utan Zlatan vet att det blir helt olika spel. Ingen säger att de inte kan göra bra matcher utan Zlatan, det är ingen tvekan om med tanke på hur bra lag de har. Men fakta är fakta, Zlatan har varit PSG:s överlägset bästa (och viktigaste spelare under en lång tid, det behöver man bara en sjundedels fotbollsöga för att se (något du bevisligen saknar).

Men om vi låtsas att det är så svart på vitt som du får det att låta, skulle då inte PSG vunnit över Toulouse i ligan senast? Zlatan spelade ju inte! Vad kan då stoppa PSG från att vinna? Eller du är kanske av åsikten att Barcelona är sämre än Toulouse?
Menade att det behövdes en match utan Ibrahimovic för att äntligen få vinna mot Barcelona och då är det berättigad att fråga sig själv om Ibrahimovic behövs? Är det han som är huvudkärnan i deras kris? Har han blivit för gammal och sett sitt bäst före datum? Kanske är det dags att bänka honom om laget spelar uppenbarligen bättre utan honom (tänker på PSG men också på svenska landslaget)?

Jag får dessa tankar och är säker att andra får dem också när man har sett hans sista prestation (inte ett skott på mål och sämst på plan). Jag tänker också att, hade Ibrahimovic spelat, hade säkert Pastore fått sitta på bänken, han som var uppenbarligen planens bästa spelare.Sedan har laget med sin prestation fått tyst på Jennifer Wegerup (Sportbladet) och det känns bra.
Citera
2014-10-01, 17:47
Medlem
Om man trivs i laget man spelar så hejar man givetvis på laget även om man är skadad och inte kan vara med, men Zlatan var inte glad när PSG gjorde mål och att dom vann. Zlatan kanske tröttnat på PSG och inte fotbollen. Se på Totti är 38 och spelar fortfarande bra, Zlatan är inte bräckligare, viljan har han nog.
Citera
2014-10-01, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YingYang-
Om man trivs i laget man spelar så hejar man givetvis på laget även om man är skadad och inte kan vara med, men Zlatan var inte glad när PSG gjorde mål och att dom vann. Zlatan kanske tröttnat på PSG och inte fotbollen. Se på Totti är 38 och spelar fortfarande bra, Zlatan är inte bräckligare, viljan har han nog.

du träffar mitt i prick!

en observation jag gjort länge.

zlatan spelar för sig själv o inte laget.

men igår blev det jävligt märkbart. om han varit psg:are i hjärtat hade han gjort kullerbyttor där på läktararen och tagit en vals med seger.
Citera
2014-10-01, 19:37
Medlem
Citat:
Måste fortsätta min sågning gentemot Zlatan under gårdagens utspel

Det är ett faktum att Zlatan är en av de mest slappa fotbollsspelarna och kan bestämma sig för att inte göra ett skit i flera matcher bara för att han inte är spelsugen, när han i själva verket kunde varit bättre än C.Ronaldo om han hade samma vilja och beslutsamhet. Läste förvisso någonstans att han har ett medicinskt problem som må begränsa hans arbetskapacitet, men hans loja attityd har knappast varit till hans fördel; speciellt i Barcelona.

håller helt med dig men jag måste fråga om det fetstilta. källa på det? vad är felet? hjärtat?
Citera
2014-10-01, 20:10
Medlem
junazs avatar
Alltid diskussion om huruvida Zlatan är slut så fort han har en formsvacka/är skadad. Ger mig fan på att han (som vanligt) kommer tillbaka bättre än nånsin och gör ett hattrick eller nåt, och tystar tvivlarna. Vi har sett det förr.
Citera
2014-10-01, 20:21
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Alltid diskussion om huruvida Zlatan är slut så fort han har en formsvacka/är skadad. Ger mig fan på att han (som vanligt) kommer tillbaka bättre än nånsin och gör ett hattrick eller nåt, och tystar tvivlarna. Vi har sett det förr.

Ja han är som bäst när han känner att han behöver bevisa sig. Dessutom har han uppenbarligen problem med fysiken. Lite vila gör gott för honom.
Citera
2014-10-01, 20:23
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz

Klart han kommer. Innan skadan och spelandet på sprutor så gjorde han ju hattrick för PSG och två mål i landslaget dessutom då han blev historisk. När han är skadefri sen så lär han vara tillbaka i vanlig ordning och då är det han som styr och ställer på planen.

Sen att PSG skulle vara bättre utan Zlatan? Då kanske man ska kolla alla matcher utan honom i Ligue 1 sedan han kom dit då det finns massor med bottennapp och uppenbar avsaknad av de där lilla extra som Zlatan erbjuder. Sen gjorde dom det riktigt bra igår utan Zlatan och Silva men Barca var ju inte speciellt bra.
Citera
2014-10-01, 21:43
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamura
Menade att det behövdes en match utan Ibrahimovic för att äntligen få vinna mot Barcelona och då är det berättigad att fråga sig själv om Ibrahimovic behövs? Är det han som är huvudkärnan i deras kris? Har han blivit för gammal och sett sitt bäst före datum? Kanske är det dags att bänka honom om laget spelar uppenbarligen bättre utan honom (tänker på PSG men också på svenska landslaget)?

Jag får dessa tankar och är säker att andra får dem också när man har sett hans sista prestation (inte ett skott på mål och sämst på plan). Jag tänker också att, hade Ibrahimovic spelat, hade säkert Pastore fått sitta på bänken, han som var uppenbarligen planens bästa spelare.Sedan har laget med sin prestation fått tyst på Jennifer Wegerup (Sportbladet) och det känns bra.
Att ersättarna kan prestera i såna här matcher tyder bara på en väldigt bra trupp, att Zlatan skulle va huvudkärnan i nån slags "kris" är väldigt osannolikt, för att Zlatan gjorde 2-3 dåliga matchen är man inte per automatik ur form, tror du Barcelona kommer ställa sig samma fråga om dom vinner på Camp Nou utan Messi?

Jennifer Wegerup har väl mer eller mindre byggt upp en karriär kring Z så de vore olyckligt om de du skriver visar sig va sant men det tror jag inte
Citera
2014-10-01, 21:47
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Att ersättarna kan prestera i såna här matcher tyder bara på en väldigt bra trupp, att Zlatan skulle va huvudkärnan i nån slags "kris" är väldigt osannolikt, för att Zlatan gjorde 2-3 dåliga matchen är man inte per automatik ur form, tror du Barcelona kommer ställa sig samma fråga om dom vinner på Camp Nou utan Messi?

Jennifer Wegerup har väl mer eller mindre byggt upp en karriär kring Z så de vore olyckligt om de du skriver visar sig va sant men det tror jag inte

Nej det gör de inte, men det har att göra med att Messi så uppenbart gör sina medspelare bättre. I Paris diskuteras det däremot, precis som det väl gjort i några av hans tidigare klubbar.
Citera
2014-10-01, 22:13
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Nej det gör de inte, men det har att göra med att Messi så uppenbart gör sina medspelare bättre. I Paris diskuteras det däremot, precis som det väl gjort i några av hans tidigare klubbar.
Och det menar du att Zlatan inte gör? Är det nånting den mannen utvecklat är det sitt spelsinne och han står ofta för fenomenala passar. Vann han inte assistligan förra säsongen?
Citera
2014-10-01, 22:14
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Och det menar du att Zlatan inte gör? Är det nånting den mannen utvecklat är det sitt spelsinne och han står ofta för fenomenala passar. Vann han inte assistligan förra säsongen?

Tycker du att assist är bästa måttstocken på det är det inte värt att diskutera det med dig. Det spekuleras i Paris, räcker med att konstatera det.
Citera
2014-10-01, 22:39
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Tycker du att assist är bästa måttstocken på det är det inte värt att diskutera det med dig. Det spekuleras i Paris, räcker med att konstatera det.
Bör inte assist kunna räknas som ett måttstock på att man hjälper sina lagkamrater..? Intressant att du väljer å skita i resten av mitt inlägg i svaret f.ö.

Du får gärna dela med dig av dom spekulationerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in