2014-02-19, 00:35
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Tycker det är rätt sorgligt hur du kan tycka det. Har du du inte sett tidigare år när vi gått till slutspel, när vi haft spelare med i CL-finaler? För min del är det bara sorgligt hur mycket uppmärksamhet Z får sett till vad han faktiskt uträttat sett till tidigare landslagsspelare. Är precis som han kan inte göra något fel alls, fastän han inte uträttat ett skit sett till vårt landslag eller de lag han spelat i. Visst bra sett till att vara typ 4 eller 5 i världen men det har vi haft spelare förr som varit. Vad som betyder något är vad du vinner eller hur långt du kommer i typ CL!

Jag kan hålla med om att den enorma fokus som media lägger på Zlatan är överdriven, men det kan inte han lastas för och det förändrar inte sakfrågan. Hans lön, hans klubblagsmeriter, hans assist -och målskörd genom alla år talar sitt tydliga språk. Och ditt påstående att han inte uträttat något i landslaget är rent nonsens, det vet även du så väl. Av passande anledning hoppade du över det jag skrev om att han har oturen att hamna i en generation av mediokert landslag.
Citera
2014-02-19, 00:38
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Så med andra ord menar du att eftersom vi inte gick vidare så har han inte levererat.

Synd då för exempelvis Di Natale att han aldrig levererat trots sina skytteligavinster. Synd för Ronaldo att han aldrig levererat för Portugal då dom troligtvis inte kommer vinna VM. Tråkigt för Gareth Bale att han aldrig levererat för Tottenham eller Wales.. Förstår du hur dåligt ditt argument är?

Zlatan hade sin bästa chans att vinna CL i Barcelona, hade han stannat kvar skulle titeln förmodligen vinnas för eller senare men sen gick det som det gick..

Jag tror bestämt att landslaget lidit av er som sett Zlatan som en Gud. Som ska frälsa oss alla. Det är ni som gjort att vi inte gått till slutspel! Lite för mycket på Zlatan helt enkelt. Visst han är en duglig spelare, en bra målskytt men han är banne mig inte någon bästa som allt ska styras kring!

Z i Barca rök i semi. Det var Zlatans bästa CL-facit någonsin det.
Citera
2014-02-19, 00:44
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Jag kan hålla med om att den enorma fokus som media lägger på Zlatan är överdriven, men det kan inte han lastas för och det förändrar inte sakfrågan. Hans lön, hans klubblagsmeriter, hans assist -och målskörd genom alla år talar sitt tydliga språk. Och ditt påstående att han inte uträttat något i landslaget är rent nonsens, det vet även du så väl. Av passande anledning hoppade du över det jag skrev om att han har oturen att hamna i en generation av mediokert landslag.

Visst är det lätt att skylla på andra. Zlatan kan skylla på fem klubbar att han inte vunnit CL och Sverige då att han inte gått vidare från gruppspel ens. Fattar du inte själv hur nonsens detta låter, han har varit i Europas absolut bästa klubbar men ändå inte lyckats i CL, det måste väl ta lite av bördan från de usla spelare han fått var med i Sveriges landslag?
Citera
2014-02-19, 00:51
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Jag tror bestämt att landslaget lidit av er som sett Zlatan som en Gud. Som ska frälsa oss alla. Det är ni som gjort att vi inte gått till slutspel! Lite för mycket på Zlatan helt enkelt. Visst han är en duglig spelare, en bra målskytt men han är banne mig inte någon bästa som allt ska styras kring!

Z i Barca rök i semi. Det var Zlatans bästa CL-facit någonsin det.

Och det var längesen Barcelona åkte ut innan semin. Det året var det ju mycket pga Zlatan man åkte ut också, det var väl där de hade statistik på att han hade färre löpmeter än Valdes... Till slut gjorde Pep det rätta och bytte ut Zlatan mot Bojan, som förbättrade spelet direkt och också gjorde ett (felaktigt bortdömt) mål. Man kan kanske invända att Zlatan medvetet spelade dåligt i de matcherna, men om det var fallet så är väl inte det mer smickrande för Sveriges bäste spelare genom tiderna.
Citera
2014-02-19, 00:57
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Visst är det lätt att skylla på andra. Zlatan kan skylla på fem klubbar att han inte vunnit CL och Sverige då att han inte gått vidare från gruppspel ens. Fattar du inte själv hur nonsens detta låter, han har varit i Europas absolut bästa klubbar men ändå inte lyckats i CL, det måste väl ta lite av bördan från de usla spelare han fått var med i Sveriges landslag?

Suck. Snacka om att läsa kommentarer som det passar... Tråkig inställning. Återigen, stora spelare som inte vunnit CL är otaliga. Du är inget troll som som det påstås, du är bara monomant fast i en irrationell antipati för en spelare. Misstänker att mediafixeringen kring Zlatan har gjort dig förblindad.
Citera
2014-02-19, 01:03
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Och det var längesen Barcelona åkte ut innan semin. Det året var det ju mycket pga Zlatan man åkte ut också, det var väl där de hade statistik på att han hade färre löpmeter än Valdes... Till slut gjorde Pep det rätta och bytte ut Zlatan mot Bojan, som förbättrade spelet direkt och också gjorde ett (felaktigt bortdömt) mål. Man kan kanske invända att Zlatan medvetet spelade dåligt i de matcherna, men om det var fallet så är väl inte det mer smickrande för Sveriges bäste spelare genom tiderna.

Det är klart det är enkelt för Barca-maffian att skylla på Ibra. Ni hade kanske inte ens gått vidare mot Arsenal eller Stuttgart utan Ibra. Eller ens gjort mål mot Rubin.

Sedan är det ju tämligen uppenbart att Zlatan tappade glädjen i Barcas onödigt strikta spel. Synd att inte Pep fick ut max av laget.

Det går bra för superstjärnan Bojan nu förresten... I Barca-liknande spelidéer... Det kan ju vara så att Bojan inte alls höjde Barca. Att bygga ett case utifrån typ fem matcher kan vara riskfyllt. Inte minst då man har facit i efterhand om spelarna ifråga.
Citera
2014-02-19, 03:25
Medlem
youpendiis avatar
Alltså vart ska sagan kring Ibra sluta? 10 mål på 6 matcher. Ännu ett drömmål idag. Han blir bara bättre och bättre. Ska det bli i år som han går hela vägen?

Kanske lite OT men, det är så att jag och några polare ska se returen i mars. Vi är alla spända på att se Ibra live. Har alltid varit en dröm att se honom innan han lägger skorna på hyllan. Men då PSG vann idag med 4-0 borta. Vad är sannolikheten att Ibra vilar i returen? Jag hoppas och hoppas att han kommer att spela. Han lär vara taggad på att utöka ledningen i skytteligan.
Citera
2014-02-19, 03:56
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youpendii
Alltså vart ska sagan kring Ibra sluta? 10 mål på 6 matcher. Ännu ett drömmål idag. Han blir bara bättre och bättre. Ska det bli i år som han går hela vägen?

Kanske lite OT men, det är så att jag och några polare ska se returen i mars. Vi är alla spända på att se Ibra live. Har alltid varit en dröm att se honom innan han lägger skorna på hyllan. Men då PSG vann idag med 4-0 borta. Vad är sannolikheten att Ibra vilar i returen? Jag hoppas och hoppas att han kommer att spela. Han lär vara taggad på att utöka ledningen i skytteligan.
Zlatan ar en professionel fotbollsspelare, ingen korplirare. Tror faktiskt det ar totalt ointressant for honom om han vinner skytteligan eller inte. Det enda som betyder nagot ar CL-titeln. Om PSG kanner att de kommer narmare CL-titeln genom att vila Zlatan mot Leverkusen kommer de att gora det.
Citera
2014-02-19, 08:20
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Jag menar har vi tidernas bästa landslagsspelare hos oss ska vi väl åtminstone gå vidare? Vi har dessutom haft tre svenska landsspelare som spelat och haft en stor roll i tre CL-finaler de senaste 15 åren. Ingen Zlatan där heller.

Fast ingen av de tre spelarna var sitt lags bäst betalde spelare som alltid tas ut först. Man behöver inte nödvändigtvis vara en fantastisk spelare för att få chansen att spela i en CL-final, men därav kan man inte dra slutsatsen att man måste ha spelat i en CL-final för att var en fantastisk spelare.
Citera
2014-02-19, 08:27
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Tack! Jo har "provocerat" nu i ett antal år. Alltid samma sak, att Z kommer leverera, han kommer vinna CL. Vänta bara! Han ledde inte vårt landslag till slutspel ens (antar att de var de uslaste någonsin i svensk landslagshistoria)... Men han är bäst "egentligen" men har bara fått spela med usla spelare typ. Jag väntar fortfarande. Men i år kanske det då kommer till slut

Det är inte mitt argument i alla fall. En spelare behöver inte uppfylla dina krav för att vara en fantastisk spelare i mina ögon. För mig är det enklaste att se till spelarens lön, vilket är en god approximation för spelarens kvaliteter, på samma sätt som en klubbs budget ger en god approximation (typ 90 %) för dess sportsliga resultat (över tid).
Citera
2014-02-19, 08:56
Medlem
DinosaurPhils avatar
Djimi Traoré vann CL med Liverpoool 05 så med Zaedrews utgångsvärde är han en bättre spelare än Zlatan...

Eriksson var ju backup till Ravelli när Sverige tog brons i USA, också bättre spelare. Han var ju med i truppen trots allt...

Suck säger jag.
Citera
2014-02-19, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Zlatan ar en professionel fotbollsspelare, ingen korplirare. Tror faktiskt det ar totalt ointressant for honom om han vinner skytteligan eller inte. Det enda som betyder nagot ar CL-titeln. Om PSG kanner att de kommer narmare CL-titeln genom att vila Zlatan mot Leverkusen kommer de att gora det.

Då är du nog naiv. Givetvis är det stor prestige i att vinna skytteligan i CL, i synnerhet när han nu har en bra chans att slå målrekordet om PSG får en gynnsam lottning vidare slutspel. Han är nog inte lika besatt av det som exempelvis Ronaldo, men självklart är det inte totalt ointressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in