2014-02-19, 14:07
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jag tror bestämt att landslaget lidit av er som sett Zlatan som en Gud. Som ska frälsa oss alla. Det är ni som gjort att vi inte gått till slutspel! Lite för mycket på Zlatan helt enkelt. Visst han är en duglig spelare, en bra målskytt men han är banne mig inte någon bästa som allt ska styras kring!

Z i Barca rök i semi. Det var Zlatans bästa CL-facit någonsin det.
Varför undviker du frågan?

Av oss? Det spelar ingen som helst roll vad vi supportrar har för uppfattning, laget spelar såsom Hamrén vill att dom ska spela och tror du på riktigt att Sveriges chanser hade ökat utan Zlatan?

Får däremot ge dej rätt i att laget förlitar sej alltför mycket på honom. Medvetet eller omedvetet.

Men räknar du Henrik Larsson som större enbart för att han har vunnit CL? Zlatan har dominerat i varenda klubb han varit i medan Larsson värvades som joker till Barcelona. Jag vet vad jag ser som mest imponerande.

Och CL-semi är det han har hittills som främsta merit i den turneringen. Kan bli mer och det hoppas jag på men oddsen lutar tyvärr inte åt hans fördel.
Citera
2014-02-19, 14:32
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Fast ingen av de tre spelarna var sitt lags bäst betalde spelare som alltid tas ut först. Man behöver inte nödvändigtvis vara en fantastisk spelare för att få chansen att spela i en CL-final, men därav kan man inte dra slutsatsen att man måste ha spelat i en CL-final för att var en fantastisk spelare.

Det är ändå lite anmärkningsvärt att han aldrig tagit sig dit trots att han kunnat välja klubb fritt i tio år. Att han varit den spelet byggts kring de senaste åren talar inte till hans fördel i det sammanhanget.

Vi vet att han inte förstärkte Barcelona, jag tror inte han förstärkt de senaste årens Bayern München eller det Manchester United som var bland de starkaste innan dess heller. Han har varit stjärnan i lag som håller sig snäppet under den nivån, de lagen har naturligtvis haft möjlighet att ta sig till final och det är kanske mest otur att de inte gjort det, men bygger man ett lag kring Zlatan kommer det laget inte vara någon huvudfavorit ute i Europa.
Citera
2014-02-19, 14:43
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Det är ändå lite anmärkningsvärt att han aldrig tagit sig dit trots att han kunnat välja klubb fritt i tio år. Att han varit den spelet byggts kring de senaste åren talar inte till hans fördel i det sammanhanget.

Vi vet att han inte förstärkte Barcelona, jag tror inte han förstärkt de senaste årens Bayern München eller det Manchester United som var bland de starkaste innan dess heller. Han har varit stjärnan i lag som håller sig snäppet under den nivån, de lagen har naturligtvis haft möjlighet att ta sig till final och det är kanske mest otur att de inte gjort det, men bygger man ett lag kring Zlatan kommer det laget inte vara någon huvudfavorit ute i Europa.

Jag har ingen aning om hur starkt CL-möjligheter har vägt i Zlatans klubbval. Jag tror att den egna lönen och den egna statusen i klubben spelat störst roll. Om hans val styrts av möjligheten att vinna den nationella ligan och det egna bidraget därtill, så har han valt väldigt väl och lyckats väldigt väl med sina egna föresatser att spela en stor roll i klubbens framgångar.

Vilka spelare utan CL-final-meriter anser du har valt klubb på ett sätt som gör att de kommer spela CL-final i år eller nästa år?
Citera
2014-02-19, 14:54
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Jag har ingen aning om hur starkt CL-möjligheter har vägt i Zlatans klubbval. Jag tror att den egna lönen och den egna statusen i klubben spelat störst roll. Om hans val styrts av möjligheten att vinna den nationella ligan och det egna bidraget därtill, så har han valt väldigt väl och lyckats väldigt väl med sina egna föresatser att spela en stor roll i klubbens framgångar.

Vilka spelare utan CL-final-meriter anser du har valt klubb på ett sätt som gör att de kommer spela CL-final i år eller nästa år?

Jag tror inte spelare generellt gör kalkyler över klubbars CL-chanser kontra ligachanser. Kanske var Zlatan ett undantag, han snackade ju en del om den där jävla champions ett tag. Men jag tror också att pengar och status spelat störst roll för honom.

Förstår inte riktigt frågan är jag rädd.
Citera
2014-02-19, 15:05
Medlem
Citat:
Vi vet att han inte förstärkte Barcelona,
Öhhh va? Zlatan gjorde absolut Barcelona till ett bättre lag. Det fanns andra anledningar till att han försvann därifrån. Det är väl ingen tvekan om att hans närvaro skulle göra samtliga världens fotbollslag bättre.
Citera
2014-02-19, 15:15
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Jag tror inte spelare generellt gör kalkyler över klubbars CL-chanser kontra ligachanser. Kanske var Zlatan ett undantag, han snackade ju en del om den där jävla champions ett tag. Men jag tror också att pengar och status spelat störst roll för honom.

Förstår inte riktigt frågan är jag rädd.

"Det är ändå lite anmärkningsvärt att han aldrig tagit sig dit trots att han kunnat välja klubb fritt i tio år."

Jag undrar om du vågar påstå att någon spelare utan CL-final-meriter nyligen gjort ett klubbyte som ger goda chanser att spela CL-final i år. Redan ett rätt på tre-fyra spelare vore ett gott resultat.
Citera
2014-02-19, 15:26
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
"Det är ändå lite anmärkningsvärt att han aldrig tagit sig dit trots att han kunnat välja klubb fritt i tio år."

Jag undrar om du vågar påstå att någon spelare utan CL-final-meriter nyligen gjort ett klubbyte som ger goda chanser att spela CL-final i år. Redan ett rätt på tre-fyra spelare vore ett gott resultat.

Vet inte om det är så många med status nog att välja fritt bland alla klubbar som inte redan spelat CL-final. Och jag förstår fortfarande inte riktigt din poäng, jag är kanske lite trött. Vill du att jag ska nämna såna som Neymar, van Persie, Bale, och av vilken anledning?

Min poäng från början var bara att han varit på toppen länge och spelat i många storklubbar med potential att nå CL-final men att de aldrig gjort det med honom i laget.
Citera
2014-02-19, 17:21
Medlem
En massa skitsnack. Av alla klubbar han har spelat i så är det nog bara Barcelona som på allvar har haft potential att nå en final. Och kanske Juventus men det var samtidigt ett lag som totalt sett underpresterade något enormt. De hade dessutom oturen att lottas mot två skrällag två är i rad.

Liverpool som vann hela turneringen och ett Arsenal som gick till final utan att släppa in några mål på hela 10 matcher. Man kan inte dra slutsatsen att Zlatan på egen hand sänker sina lag till den graden att de inte kan ta sig till en final.

Barcelona hade flyt att de tog sig till finalen 2009. Och de hade oflyt att de inte tog sig dit 2010. Det är små marginaler...
Senast redigerad av dickpUmp 2014-02-19 kl. 17:35.
Citera
2014-02-19, 17:40
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Vet inte om det är så många med status nog att välja fritt bland alla klubbar som inte redan spelat CL-final. Och jag förstår fortfarande inte riktigt din poäng, jag är kanske lite trött. Vill du att jag ska nämna såna som Neymar, van Persie, Bale, och av vilken anledning?

Min poäng från början var bara att han varit på toppen länge och spelat i många storklubbar med potential att nå CL-final men att de aldrig gjort det med honom i laget.

Och min poäng är att det inte betyder något särskilt. Det är svårt att tippa vilka spelare som kommer att spela CL-final. Dyra och framgångsrika spelare brukar göra det någon gång under sin karriär men det är inget konstigt om de aldrig gör det och att billigare och mindre framgångsrika spelare någon gång gör det.
Citera
2014-02-19, 17:43
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
En massa skitsnack. Av alla klubbar han har spelat i så är det nog bara Barcelona som på allvar har haft potential att nå en final. Och kanske Juventus men det var samtidigt ett lag som totalt sett underpresterade något enormt. De hade dessutom oturen att lottas mot två skrällag två är i rad.

Liverpool som vann hela turneringen och ett Arsenal som gick till final utan att släppa in några mål på hela 10 matcher. Man kan inte dra slutsatsen att Zlatan på egen hand sänker sina lag till den graden att de inte kan ta sig till en final.

Barcelona hade flyt att de tog sig till finalen 2009. Och de hade oflyt att de inte tog sig dit 2010. Det är små marginaler...

Ja, om man inte accepterar marginaler som förklaring, så blir det ett underbetyg till de spelare som inte har lika många ligavinster som Zlatan.
Citera
2014-02-19, 18:04
Medlem
Jag tycker att Zlatan är bättre än Ribery & Messi just nu. Hela Bayern munchen spelar bra, tycker inte ens Ribery är Bayerns bästa spelare.
Citera
2014-02-19, 18:59
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89
Då är du nog naiv. Givetvis är det stor prestige i att vinna skytteligan i CL, i synnerhet när han nu har en bra chans att slå målrekordet om PSG får en gynnsam lottning vidare slutspel. Han är nog inte lika besatt av det som exempelvis Ronaldo, men självklart är det inte totalt ointressant.
Jamfort med CL-titeln ar det totalt ointressant. Zlatan offrar garna skytteligatiteln om det skulle hjalpa laget narmare titeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in