Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
Förstår inte vad du vill ha sagt, som att Zlatan skulle brista där.
Man måste säga att Zlatans utveckling genom åren är anmärkningsvärd. Minns ni dribbeljätten som kom fram? Han är en totalt annorlunda spelare idag. Världens bästa targetspel, utomordentligt spelsinne, vass i boxen, vass utanför boxen osv.
Det var väl Capello som formade Zlatan i Juventus? Jag har för mig att han tvingade honom att se filmer med Van Basten.
Föredrar personligen Zlatan framför C. Ronaldo. Tycker portugisen brister såpass mycket i beslutstagande och spelsinne att det sticker i ögonen.
Ja, fast hur mycket hjälpte det? Baserat på Zlatans bok så orkade han knappt att kolla på filmerna. Och det märks. Hans rörelsemönster i straffområdet är idag godkänt. Inte mer än det. Går du tillbaks 3-4 år så var det rent ut sagt dåligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
GoFuckADuck
Ja det kommer jag ihåg att Capello visade Zlatan Van Basten videos om hur han skulle spela.
Var väl därför han blev jämnförd med Van Basten i Italien sen senare. 
Nä faktiskt inte. Det var därför att han till viss del är ganska lik Van Basten. Båda två är väldigt långa, extremt tekniska, eleganta, har bra kroppskontroll och även akrobatiska.
Jämförelsen blev mer och mer relevant då Zlatan kom till Ajax och fick Van Bastens nummer (9).
Capello må ha visat hur Van Basten spelade men Zlatan var inte särskilt intresserad.