Citat:
Ursprungligen postat av
Mellbergan
Har haft så mycket annat för mig i livet nu så har tyvärr inte haft tiden att följa Zlatan längre. Hört att han börjat tappa lite. Stämmer det eller är det bara att formen varit dålig? Hoppas innerligt att han håller lika hög nivå som förut ett par år till.
Förövrigt känns det viktigare nu än någonsin att det år bra nu i CL för Zlatan/PSG än att de vinner ligan/Zlatan vinner skytteligan. Första motståndet i slutspelet är som bekant Chelsea och dem är PSG fullt kapabla att vinna över. Hoppas senare i nästa omgång att PSG har tur med lottningen.
Sedan han kom tillbaka från skadan har väl formen inte varit något vidare, samtidigt som hela PSG varit rejält under isen. Nu har resultaten börjat gå åt rätt håll, så vi får verkligen hoppas att Zlatan också kan börja komma tillbaka till storformen.
Nu ska jag inte vara pessimist, men tyvärr känns ju Chelsea som ett lag som passar PSG sällsynt dåligt. De verkar ju ha tagit det där steget som saknades förra säsongen, och jag har en känsla av att de kommer spela perfekt, precist försvarsspel och ligga på omställningar (Mourinhos filosofi i utslagsmatcher). PSG lär få hålla i bollen en hel del, men vi har ju sett hur krampaktigt dåliga man varit på att skapa riktiga målchanser trots stort spelövertag, och det mot betydligt sämre motstånd än Chelsea.
Ska man ha någon chans krävs verkligen att Zlatan är på topp.