2015-02-05, 09:06
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Hur menar du nu? Chelsea gar som taget i PL och PSG har aldrig varit samre? 95 % sannolikhet att Chelsea gar vidare.
Jag vet att Chelsea går bra nu. Men 95%? Hahah, är du beredd att betala mig 20 gånger pengarna om PSG vinner?

95%... inte en chans på jorden. Nej jag hoppas starkt på PSG, även om Chelsea på förhand kan känns ha ett övertag.
Citera
2015-02-05, 16:22
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Har haft så mycket annat för mig i livet nu så har tyvärr inte haft tiden att följa Zlatan längre. Hört att han börjat tappa lite. Stämmer det eller är det bara att formen varit dålig? Hoppas innerligt att han håller lika hög nivå som förut ett par år till.

Förövrigt känns det viktigare nu än någonsin att det år bra nu i CL för Zlatan/PSG än att de vinner ligan/Zlatan vinner skytteligan. Första motståndet i slutspelet är som bekant Chelsea och dem är PSG fullt kapabla att vinna över. Hoppas senare i nästa omgång att PSG har tur med lottningen.
Sedan han kom tillbaka från skadan har väl formen inte varit något vidare, samtidigt som hela PSG varit rejält under isen. Nu har resultaten börjat gå åt rätt håll, så vi får verkligen hoppas att Zlatan också kan börja komma tillbaka till storformen.

Nu ska jag inte vara pessimist, men tyvärr känns ju Chelsea som ett lag som passar PSG sällsynt dåligt. De verkar ju ha tagit det där steget som saknades förra säsongen, och jag har en känsla av att de kommer spela perfekt, precist försvarsspel och ligga på omställningar (Mourinhos filosofi i utslagsmatcher). PSG lär få hålla i bollen en hel del, men vi har ju sett hur krampaktigt dåliga man varit på att skapa riktiga målchanser trots stort spelövertag, och det mot betydligt sämre motstånd än Chelsea.

Ska man ha någon chans krävs verkligen att Zlatan är på topp.
Citera
2015-02-08, 15:26
Medlem
Zaedrewss avatar
Ska bli intressant att se ikväll om kritiken han fått nu gör han så förbannad att formen liksom kvittar. Han drar igång den utifrån ren ilska.

Sett till hur både han och hela PSG spelat på sistone så känns ju Chelsea som ett närmast säkert spel, så behövas nog att han hittar formen på ett eller annat sätt.
Citera
2015-02-10, 16:09
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Zlatan missade en straff mot Lyon i söndags men straffen gick om då försvarande lag sprungit in innan straffen slogs, han dunkade upp den andra i krysset. Han fick 5or och 5,5 i betyg vilket tyder på att han gjorde en godkänd match , missade tyvärr matchen så om någon vill fylla på hur hans insats var får ni gärna göra det. Match i morgon mot Nantes klockan 21.
Citera
2015-02-11, 13:08
Medlem
pissoars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Zlatan missade en straff mot Lyon i söndags men straffen gick om då försvarande lag sprungit in innan straffen slogs, han dunkade upp den andra i krysset. Han fick 5or och 5,5 i betyg vilket tyder på att han gjorde en godkänd match , missade tyvärr matchen så om någon vill fylla på hur hans insats var får ni gärna göra det. Match i morgon mot Nantes klockan 21.

Han såg helt ok men inte mer, serverade cavani ett guldläge som han sumpade, hade två farliga nickar men Lyons målvakt var utan tvekan matchens lirare. Angående straffen så var det rätt att han fick slå om den, målvakten släppte retur rätt ut som lyon-spelaren som hade tjuvat några meter hann först på.
Senast redigerad av pissoar 2015-02-11 kl. 13:11.
Citera
2015-02-11, 23:31
Bannlyst
zlatan bänkad i kvällens match????

tyckte de antydde nåt sånt i sporten på tv4...
Citera
2015-02-11, 23:59
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApacheKid
zlatan bänkad i kvällens match????

tyckte de antydde nåt sånt i sporten på tv4...
Ja, han spelade inte alls ikväll. Inte starkaste elvan på plan ikväll, lite av en "andrauppställning". Franska cupen är väl kanske inte det område man satsar mest på i PSG...
Citera
2015-02-12, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Ja, han spelade inte alls ikväll. Inte starkaste elvan på plan ikväll, lite av en "andrauppställning". Franska cupen är väl kanske inte det område man satsar mest på i PSG...
De vann ju dock med 2-0 så det var ju rätt att vila några spelare. Cavani och Cabaye målskyttar.
Ska bli riktigt roligt med Psg-Chelsea nästa vecka, väldigt taggad, tränarna har tänkt till och tisdag och onsdag är träningsfria dagar, underbart!
Citera
2015-02-13, 01:39
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
De vann ju dock med 2-0 så det var ju rätt att vila några spelare. Cavani och Cabaye målskyttar.
Ska bli riktigt roligt med Psg-Chelsea nästa vecka, väldigt taggad, tränarna har tänkt till och tisdag och onsdag är träningsfria dagar, underbart!
Absolut. Det är ju som sagt bara en ren prioriteringsfråga. Champions League i nästa vecka går ju före franska cupen alla dagar i veckan, och då vilar man stjärnspelarna, andrauppställningen är ju dock ingen dålig elva det heller, vilket man visade på plan mot Nantes.
Citera
2015-02-13, 05:15
Medlem
CCCowboy1s avatar
Känns som Zlatans maskineri börjar lägga ner
Citera
2015-02-13, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Absolut. Det är ju som sagt bara en ren prioriteringsfråga. Champions League i nästa vecka går ju före franska cupen alla dagar i veckan, och då vilar man stjärnspelarna, andrauppställningen är ju dock ingen dålig elva det heller, vilket man visade på plan mot Nantes.
Precis, det jag ville få fram, när United körde sin B-elva och torskade i en cup för några månader sen så lät det ju inte bra från supportrarna. Nu behövdes ju folk vila för tajt spelschema men det är ändå en hårfin gräns hur man kan vila spelare och ändå få resultaten med sig även om nu cupen i sig inte har någon större prestige så ska ju varje match vinnas. Jag fick dock inte fram någon information om elvan, har du den så får du gärna länka den här på Flashback så man får se vilka som vilades, Luis, Cavani och Cabaye spelade i varje fall vet jag.

Läkaren för psg sa väl i höstas/vinter att Z kommer kunna spela matcher men att det behövs prioriteras
mer än tidigare vilka matcher han ska spela med tanke på hans skada.
Citera
2015-02-13, 09:51
Medlem
Marquesos avatar
Elvan som körde mot Nantes var: Douchez | Digne, Luiz, Marquinhos, van der Wiel | Rabiot, Motta, Cabaye | Lavezzi, Cavani, Bahebeck.

I Chelsea-matchen lär man väl sätta in Sirigu, Verratti, Silva, Maxwell, Zlatan och kanske Pastore.

Zlatan såg bättre ut förra matchen, hoppas att det håller i sig framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in