Jag vet inte i vilken Zlatantråd detta inlägg borde postas. men jag provar här.
Zlatan-supportern Björn Ranelid går bananas över att miljardären Zlatan horar för ett spelbolag:
"Om du hade kloka rådgivare i ditt liv och om du verkligen månade om barnen och alla människorna som bor och lever på Rosengård i Malmö, så skulle du starta och finansiera en skola i ditt namn där. Att du lånar ditt namn och din person till ett spelbolag är det mest oöverlagda som du hittills gjort i din karriär".
"Vad tänkte du på när du satte din insamlade kärlek och respekt från det svenska folket i pant mot ett simpelt spelbolag som lovar hårda satsningar och snabba pengar?
Du uppmanar i stora annonser i tidningarna människor att satsa hårt: Bethard.
Det är osmakligt och tyder på girighet efter pengar. Bör det inte räcka med att du redan är miljardär i svenska kronor?
Du kastar en bumerang som kommer att träffa dig i nacken värre än någon spark som du fått i din fotbollskarriär".
Ranelid vore förstås inte Ranelid om han inte fick skryta lite om sig själv också:
"När du har spelat din sista match i karriären fortsätter jag att skriva böcker och att framträda inför publik. Min hjärna, min själ och mitt språk varar längre än dina talanger och din förmåga att glänsa på en fotbollsplan".
Själv håller jag helt med Ranelid, och är hjärtligt trött på Z och hans överlägsna flin just nu. Kan han inte bara försvinna? Men vad tycker ni andra där ute?
https://www.expressen.se/kvp/kronikorer/bjorn-ranelid/ranelid-ett-oppet-brev-till-zlatan-ibrahimovic/