Citat:
Ursprungligen postat av
Mellbergan
Vad är det egentligen som gör C.Ronaldo till en bättre spelare än Zlatan?
Ronaldo är inte en bättre målskytt. Ronaldo gör mer mål i klubblaget än Zlatan, men Zlatan gör mer mål i landslaget. Varför är Ronaldo en så dålig målskytt i landslaget jämfört med Zlatan? Varför är inte Ronaldo någon utmärkande passningsspelare?
Blir Ronaldo en bättre spelare för att han är snabb(som att ingen annat hade spelat någon roll), eller vad är det exakt som gör Zlatan till en sämre spelare? Hade Ronaldo kunnat höja ett mediokert lag som Sverige lika högt som Zlatan gör?

Zlatans målskytte i landslaget har exploderat under 2012 och 2013. Han har gjort 16mål på 14matcher.
Fram tills 2012 hade alltså Ronaldo gjort fler mål i landslaget än Zlatan (även om det var på fler matcher eftersom Portugal spelar fler mästerskapsmatcher).
Jag skulle inte säga att Ronaldos målskytte är dåligt jämfört med Zlatan, hade han inte gjort MONSTERMATCHEN mot England så hade de stått på lika många mål (Ronaldo står på 40mål och Zlatan på 44)
Kom ihåg att jag är en Zlatan-älskare, jag försöker bara titta på det hela med klara ögon.