2013-08-03, 18:42
Medlem
youpendiis avatar
Gud vad jag älskar att jag upptäckte den här tråden. Så härligt att se så många som backar upp Zlatan. Jag själv var förr i tiden den som inte tålde Zlatan, men nu älskar jag honom verkligen. Jag tror helt klart på att Ibra och Cavani kan bli ett bra radarpar. Ibra som spelar fram till en hungrig Cavani i boxen. PSG blir att räkna med i år tror jag. Ibra-Cavani kommer skrämma många lag ute i Europa. Båda två skytteliga vinnare förra säsongen.
Citera
2013-08-03, 19:28
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youpendii
Gud vad jag älskar att jag upptäckte den här tråden. Så härligt att se så många som backar upp Zlatan. Jag själv var förr i tiden den som inte tålde Zlatan, men nu älskar jag honom verkligen. Jag tror helt klart på att Ibra och Cavani kan bli ett bra radarpar. Ibra som spelar fram till en hungrig Cavani i boxen. PSG blir att räkna med i år tror jag. Ibra-Cavani kommer skrämma många lag ute i Europa. Båda två skytteliga vinnare förra säsongen.
Ja detta är en rätt skön tråd.

I denna tråden florerar det inte så mycket hjärndöda reflektioner som man kan se i andra delar av fotbollsforumet. Åsikter som att Ibra som högst är top 30 i världen är för mig relativt svåra att förstå mig på. Personerna i fråga har förmodligen fått upp en och annan isbit i dajmkrysset för att komma på sådana typer av idéer.

Vidare förstår jag inte mig på dem som vill att Zlatan ska stanna. PSG som lag i all ära, men ligan är helt enkelt för dålig för Zlatan.
Senast redigerad av Mellbergan 2013-08-03 kl. 19:43.
Citera
2013-08-03, 19:42
Medlem
anteri17s avatar
Om en timme är det dags, en tävlingsmatch med Zlatan igen! Hoppas han gör poäng och att PSG tar titeln.

Antar också att Blanc spelar med sin bästa elva (minus Cavani). Får se hur han ställer upp. Sakho eller Alex? van der Wiel eller Jallet? Av det jag sett verkar han lita på Motta och Matuidi centralt. Habilt och bra, även om Verratti har enorm potential. Lär få massor av speltid under säsongen ändå.
Citera
2013-08-03, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Om en timme är det dags, en tävlingsmatch med Zlatan igen! Hoppas han gör poäng och att PSG tar titeln.

Antar också att Blanc spelar med sin bästa elva (minus Cavani). Får se hur han ställer upp. Sakho eller Alex? van der Wiel eller Jallet? Av det jag sett verkar han lita på Motta och Matuidi centralt. Habilt och bra, även om Verratti har enorm potential. Lär få massor av speltid under säsongen ändå.

Ja det där är lite svårt. Motta är bättre än så länge men Verratti är ju ett jättestort framtidshopp. Men för att ta nästa kliv måste han få spela...

Hoppas nya backarna och Lucas spelar. Synd inte Cavani får chans att spela ihop sig med laget innan ligan drar igång.
Citera
2013-08-03, 20:08
Medlem
youpendiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Ja detta är en rätt skön tråd.

I denna tråden florerar det inte så mycket hjärndöda reflektioner som man kan se i andra delar av fotbollsforumet. Åsikter som att Ibra som högst är top 30 i världen är för mig relativt svåra att förstå mig på. Personerna i fråga har förmodligen fått upp en och annan isbit i dajmkrysset för att komma på sådana typer av idéer.

Vidare förstår jag inte mig på dem som vill att Zlatan ska stanna. PSG som lag i all ära, men ligan är helt enkelt för dålig för Zlatan.

Yes yes, för jag upptäckte först skavallertråden om Zlatan, men tänkte att denna var mycket softare och bättre stämning. Kommande dagar ska jag sätta mig ner och läsa igenom alla sidor. För det är Zlatan värd. Hands up för honom alltså. Ligavinnare i så många länder och det finns människor än idag i Sverige som inte vill att han ska spela i landslaget. Hur mycket mer måste Zlatan bevisa? Räcker det inte med att han får spela med eliten i Champions league? Messi, Ronaldo, Cavani, Falcao, Rooney, Van Persie och många fler. Det är inga dåliga spelare. Samma Zlatan som gjorde det där sjuka målet i Ajax 2004 mot NAC Breda som sedermera blev utsett till Europas vackraste mål, om jag minns rätt. (Någon får gärna rätta mig här). Och det finns fortfarande folk som vill att han ska sitta på bänken.

Seriöst, hur kan man vilja peta Ibra? Men trots än hur mycket Ibra bevisar kommer det alltid finnas haters och de som inte förstår hans storhet. Men till er har jag bara några frågor som ni gärna skulle få svara på? Du vill alltså peta killen i landslaget som säljer flest tröjor, spelat mot/med spelare som Zidane, R7, R9, Messi, Adriano, Henry, Del Piero, (en gång i tiden helt ostoppbar) och jag skulle kunna fortsätta listan. Du vill inte att Ibra ska spela i landslaget samma Ibra som är på väg att bli den bästa målskytten i landslagets historia.

Du vill alltså peta killen som varit med om en saga. Svt sport frågade Ibrahimovic vad hans dröm var när han var 17 år och spelade i Malmö. Zlatan: - Min dröm är att spela på topp för Inter med Ronaldo. 8 år senare i mars 2007. Inter - Milan 2-1. 0-1 Ronaldo 1-1 Cruz 2-1 Ibrahimovic. Han fick inte spela med Ronaldo, men han fick avgöra framför sin största idol och för sin klubb han ville spela för. Ni har säkert det klippet på youtube strax innan matchen där Zlatan tittar i drygt 1 minut konstant på Ronaldo. Förstår ni grym denna kille är? Att vara 17 år och säga det i tv. Så många tvivlare han hade och så många som tyckte han snackade för mycket.

Du vill alltså peta killen som nog hela fotbollsvärlden känner till. Från Botswana, till Japan, gjorde fyra mål mot England och varav ett hela världen stannade upp och tänkte ''hur gjorde han det'', killen som kom till Inter. Ett Inter som inte hade vunnit ligan på evigheter. Efter Zlatans första säsong blev Inter mästare. Massimo Moratti, Inters galna president som köpte Zlatan och som satsat och satsat i många år men aldrig vunnit, har sagt följande: - För mig är Ibra ett fenomen. Sirugu, Sakho, Pastore sa följande när det blev klart att Ibra går till PSG:- Ibra kommer vara den spelaren som ger oss ligatiteln. Zlatan gjorde 30 ligamål. Näst bästa målgöraren blev Kevin Gameiro på sex fullträffar.

Du vill alltså peta killen som gjort över 100 ligamål i Serie A som anses vara den svåraste ligan att göra mål i. När Italien vann VM 2006 släppte de in 2 mål under hela turneringen. 2 mål på 7 matcher. Sjevtjenko, Totti, Vieri, Baggio, Trezeguet är några spelare som också gjort 100 och uppåt. Då förstår man att Zlatans bedrift är stor med tanke på vilka dessa spelare är. Sjevtjenko vann Ballon D'or år 2004, Europas bästa spelare. Du vill alltså peta killen som gjorde målet mot Italien i EM 2004 där målvakten Buffon (ansedd av många världens bästa målvakt) fick sig en åktur och fick se stillastående bollen gå in i mål.

Du vill alltså peta killen med argumentet ''Vi kommer aldrig vinna med Zlatan. Han presterar inte lika bra i landslaget som klubblaget''. När en spelare som Messi, 1.1.1.1, gjort 94 ligamål på två säsonger, gjorde 5 mål i Champions League i en och samma match, inte ens kan vinna med sitt Argentina som har ett anfall bestående av Agüero, Tevez, Higuain, Lavezzi. De tre första har gjort 20+ i sina klubblag. Hur kan ni då tro att Ibra ska lyckas med Sverige. Det är skillnad att få passning mellan Lustig - Van Del Wiel A.Svensson - Pastore Elmander - Cavani Sist men inte minst, du vill alltså peta samma kille som van skytteligan på 30 mål. Samma kille som gjorde fyra assists när PSG vann med 4-0 i en match förra säsongen, minns tyvärr inte motståndet. Dvs, fyra målgivande passningar. Inte bara vinner han skytteligan Ibra. Han är så pass viktig och en lagspelare att han passar fram till fyra mål. Så pass viktig för att han kan både göra en massa mål men samtidigt vara en fantastisk framspelare. Alltså hur mycket mer ska jag fortsätta? Jag väljer att avsluta med följande:

Du vill peta detta fenomen på klippet. https://www.youtube.com/watch?v=3H6xxRlkkFo
Citera
2013-08-03, 20:13
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youpendii
Skönt inlägg!

Du vill peta detta fenomen på klippet. https://www.youtube.com/watch?v=3H6xxRlkkFo

Härligt bror!
Senast redigerad av anteri17 2013-08-03 kl. 20:20.
Citera
2013-08-03, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17

Här har du elvan;

Sirigu
Jallet, Alex, Thiago Silva, Maxwell
Lucas, Thiago Motta, Matuidi, Pastore
Lavezzi, Ibrahimovic

Personligen så föredrar jag Motta och Verratti. Mer kreativa fötter inne då. Och det behöver PSG.
Senast redigerad av dickpUmp 2013-08-03 kl. 20:20.
Citera
2013-08-03, 20:20
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Här har du elvan;

Sirigu
Jallet, Alex, Thiago Silva, Maxwell
Lucas, Thiago Motta, Matuidi, Pastore
Lavezzi, Ibrahimovic

Personligen så föredrar jag Motta och Verratti. Mer kreativa fötter inne då. Och det behöver de.

Det gör jag också.

Alex går före Sakho. Helt rätt. För många som knappt sett Alex och Sakho i PSG som uttalar sig om Sakhos storhet. För mycket FM-spelande. Sedan är Alex en väldigt bra mittback i en mindre tempofylld liga än PL.
Citera
2013-08-06, 19:16
Medlem
Zlatan utsedd till Europas 9:e bästa spelare.

Citat:
4 Robert Lewandowski (POL) – Borussia Dortmund (80 points)
5 Arjen Robben (NED) – FC Bayern München (55)
6 Thomas Müller (GER) – FC Bayern München (51)
7 Gareth Bale (WAL) – Tottenham Hotspur FC (48)
8 Bastian Schweinsteiger (GER) – FC Bayern München (34)
9 Zlatan Ibrahimović (SWE) – Paris Saint-Germain FC (27)
10 Robin van Persie (NED) – Manchester United FC (24)

http://www.uefa.com/uefa/uefa-best-player-award/news/newsid=1978972.html#messi+ribery+ronaldo+best+play er+shortlist

Återigen så verkar det inte spela någon roll, han kan göra hur mycket poäng som helst men han hamnar aldrig bland världens fem bästa.

http://s14.directupload.net/images/130601/ympys28q.png
Citera
2013-08-06, 19:36
Bannlyst
Bale före.

Jag vet inte, men det känns som att många inom UEFA och FIFA:s officiella kretsar hyser något slags agg mot Zlatan. Jag tror det har tillkommit pga hans frispråkighet.

Jag vet inte om jag någonsin har sett någon bedöma Zlatan objektivt. Måste väl vara Guardian som kom ut med sin rankning i januari där Z var top 3. Respekterad tidning och engelsk dessutom. Britternas syn på Zlatan har förändrats, även om det tog lång tid.

Jag tror att han kommer få mer cred när han lägger av och folk förstår vilken unik spelare det är.
Senast redigerad av Ongenda 2013-08-06 kl. 19:38.
Citera
2013-08-06, 19:37
Bannlyst
Det ska bli intressant att se vad han får för placering ifall han vinner CL och gör en kanonsäsong. Då finns det väl inget som stoppar honom från en guldboll?
Citera
2013-08-06, 19:49
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ongenda
Bale före.

Jag vet inte, men det känns som att många inom UEFA och FIFA:s officiella kretsar hyser något slags agg mot Zlatan. Jag tror det har tillkommit pga hans frispråkighet.

Jag vet inte om jag någonsin har sett någon bedöma Zlatan objektivt. Måste väl vara Guardian som kom ut med sin rankning i januari där Z var top 3. Respekterad tidning och engelsk dessutom. Britternas syn på Zlatan har förändrats, även om det tog lång tid.

Jag tror att han kommer få mer cred när han lägger av och folk förstår vilken unik spelare det är.

Dessutom kommer han ju från Sverige och är säkert inte lika "given". Å andra sidan respekterades ju Schevchenko. Men håller med dig om tesen, och det kan ju bara tänkas bero på att han inte är som alla andra spelare. En slags motsvarighet till Mourinho.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in